Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Muffin
#2489015
ben nieuw hier en heb zojuist mijn eerste barf menu samengesteld. Ik ga dinsdag vlees en vis halen dus hoop dat voor die tijd mischien iemand nog tips kan geven om mijn menu te verbeteren.
Mijn hond is nu een jaar oud en dacht om 2% van zijn gewicht aan tehouden

50% vleesbot
10% groentenmix
15% orgaanvlees
25% spiervlees

voor vleesbot wou ik eenden en kippennekken gebruiken en zalmkop ( hij is barfen niet gewent dus las dat dat het beste was om mee tebeginnen)
voor orgaanvlees hebben ze een gemalen orgaanmix dus dat wou ik voorlopig gebruiken en vuile pens
voor spiervlees, rund en paard
voor mijn groentenmix heb ik in huis gehaald;
Witlof
Broccoli
Bloemkool
Pompoen
Wortel
Komkommer
Knolselderij
Sperciebonen
Bleekselderij
Knoflook

daarnaast wil ik hem 1 keer in de week een sardientje en een ei bijvoeren.

Ben heel erg benieuwd of hij het lekker gaat vinden  :biggrin2: en hoe hij het erop gaat doen...
Door Lizzy
#2489096
Muffin schreef: ben nieuw hier en heb zojuist mijn eerste barf menu samengesteld. Ik ga dinsdag vlees en vis halen dus hoop dat voor die tijd mischien iemand nog tips kan geven om mijn menu te verbeteren.
Mijn hond is nu een jaar oud en dacht om 2% van zijn gewicht aan tehouden

50% vleesbot
10% groentenmix
15% orgaanvlees
25% spiervlees

voor vleesbot wou ik eenden en kippennekken gebruiken en zalmkop ( hij is barfen niet gewent dus las dat dat het beste was om mee tebeginnen)
Ik ben zelf niet zo weg van alleen het voeren van nekken. En ik zou zelf eendennek geven maar dan geen kippennek maar bijv. kippenvleugels of karkas. Of andersom, eendkarkas en kippennek. Verder is dit prima, 3 vleesbotsoorten.
voor orgaanvlees hebben ze een gemalen orgaanmix dus dat wou ik voorlopig gebruiken en vuile pens
Tja, ieder zijn idee natuurlijk maar ik houd niet van gemalen vlees. Je weet absoluut niet wat er in zit, in welke verhoudingen en welke kwaliteit. Dus ik zou zelf orgaanvleesmixen maken of orgaanvlees in stukjes geven.
voor spiervlees, rund en paard
Kom je op kip, eend, rund, paard en zalm. Dat is prima, qua afwisseling in diersoorten.
voor mijn groentenmix heb ik in huis gehaald;
Witlof
Broccoli
Bloemkool
Pompoen
Wortel
Komkommer
Knolselderij
Sperciebonen
Bleekselderij
Knoflook
Zie mijn commentaar in andere topic.
daarnaast wil ik hem 1 keer in de week een sardientje en een ei bijvoeren.

Ben heel erg benieuwd of hij het lekker gaat vinden  :biggrin2: en hoe hij het erop gaat doen...
Dat lijkt me prima extra's. Ik denk dat je zelfs 2 eieren per week extra mag geven.
Door Muffin
#2489175
Ik had gelezen dat je het beste met nekken kon beginnen omdat hij barfen nog niet gewent is, maar ik kan dus ook beginnen met karkassen en vleugels? En konijnkarkas is dat ook prima voor een beginnende barfer?
(mits hij natuurlijk goed kauwt neem ik aan) Dan ga ik dat veranderen in het menu, zodat het afwisselender wordt  :). Moet alles nog in huis halen dus ben blij met alle tips!!

De kippenvleugels kan ik die zo geven of adviseer je om die in teknippen?

Wil idd ook liever zelf een organenmix maken, alleen waar ik dinsdag mijn vlees ga halen hebben ze bijna geen keuze in los orgaanvlees. Dus mijn idee was om de eerste week de mix tegeven en ze heeft aangegeven dat ze inprincipe alles kan leveren dus wil haar dinsdag gelijk vragen of ze ook aan los orgaanvlees kan komen voor mij en zo niet ga ik verder opzoek naar een adres waar ik het wel kan kopen.

Verder zal ik dan 2 eieren gaan geven, misschien een rare vraag maar geef je die met schil en al? dat doet een collega van mij namelijk aan haar hond, ik dacht altijd dat je hem wel rauw geef maar zonder schil?.....
Laatst gewijzigd door Muffin op zo 21 okt 2012, 11:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Marije Lei
#2489557
Kwartel, konijnkarkas en parelhoen zijn ook prima om mee te beginnen. Net als kipkarkas ipv nek. Mijn kleintjes slikken de nekken heel door dus die staan hier niet meer op het menu :)
Zalmkop eten ze hier niet, zalmlijf dan weer wel en makreel.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door