Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2488389
Hier zijn de doggies helemaal lijp van biologische boekmaag. Ik geef dit om de dag, de andere dag groentenprutje. Toch merkte ik dat het gemak er een beetje insloop, zakje boekmaag is makkelijker uit de vriezer gegraaid dat de blokjes groenten uit het ijsblokbakje in een ander bakje drukken.

Nu ben ik van mening dat de boekmaag goed is voor de prebiotica maar dat ze groenten echt nodig hebben voor de vitamines. Door de groetenmix deed ik eieren en yoghurt. Nu denk ik dat hiervan door het invriezen de meerwaarde hiervan enigsinds verloren gaat dus ik heb het volgende bedacht;

's morgens groenten met yogurt, twee keer in de week een rauw ei (waarvan de schil hier vast niet gegeten wordt :o) en 2 keer per week rauwe honing. Ze eten hier eens per dag en ik heb fruit monstertjes. Elke dag wel een mandarijn, appeltje, kiwi of banaan. Gek zijn ze er van. Maar ja, fruit en vlees gaat niet best samen dus deed ik alleen appel in de groentenmix. Nu heb ik een mix gemaakt met meer fruit, omdat ze dit 's morgens krijgen en 's avonds pas vlees.
Ik geef ze nu ook meer groenten omdat de 30gr voor de bullen en de 15 gr voor Dib met een beetje groenten niet echt een bevredigend maaltje is. Ook krijgen ze om de dag, 's avonds, boekmaag bij het vlees.

Kan dit zo of krijgen ze nu te veel voedingsstoffen binnen? Onder het moto beter te veel dan te weinig denk ik van niet maar toch even het zekere voor het onzekere.
Ze zijn alle drie mooi slank dus ze kunnen het hebben en van magere yoghurt en een beetje meer groenten zie ik ze ook niet zo snel aan komen. Daarbij vinden ze het heerlijk :)

Nou ja, graag commentaar/ meningen hier over!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door