Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door BAC
#2477676
Ik zag gisteravond plots dat mijn half jaar oude pers een bult op zijn onderkin had. Nu is het een vrij onstuimig beestje en was die avond tijdens het speeltuurtje  nog een hoek ingekegeld, dus hij kan best zijn lip gestoten hebben, maar toch vind ik het er akelig uitzien;

Afbeelding

Afbeelding

Morgen moet ik de hele dag werken, bij twijfel ga ik savonds naar de Da anders wordt het pas dinsdag.

Ik heb bij mn vorige persen dit ook wel eens gehad, maar dat waren dan jeugdpuistjes, dit ziet er toch anders uit.
Door Limpy
#2477721
Vooral omdat er op de 1e foto ook zo´n bultje zit bij 2 snijtanden (linksboven v/d grote bult)

Bij twijfel zou ik morgen toch naar da gaan...
Gebruikersavatar
Door koekje
#2477765
Ik vind het er ook maar eng uitzien en zou morgen een bezoekje aan de dokter brengen. Zeker ook omdat het wat roder is dan het gewone omringende weefsel.

Verder niet van toepassing op de bult, maar de tanden staan anders dan zoals bij Ot en Sien is. Is dat omdat hij nog jong is en niet uitgewisseld?
Door BAC
#2477900
Ik ben toch maar meteen naar Heiloo gereden...ik begon erg te twijfelen ook omdat ik jullei reacties zag.
Ze dachten niet dat het een ontsteking was, ook omdat en gedeelte van zijn onderste snijtanden wat dik en rood was, dit toch een wat wilde stoeipartij bult is :biggrin2:

Maar goed met zekerheid weet je dit niet, het zag dr niet ontstoken uit, ik zie dat het er op de foto ook anders uitziet dan irl.

Koekje hij is nog volop aan het wisselen, hij verliest voortdurend zijn tanden en kiezen, maar het begint nu wel aan zijn eind te komen.
Het is een pers.

De bult moet met een week beter gaan zoniet terugkomen. Hij heeft ook wat voor zijn weerstand gekregen omdat hij best een vurig bekkie had.
Door BAC
#2493911
Nee we hebben besloten geen bloedonderzoek te doen, maar de weerstand aan te pakken en dan ben je bij Erwin op zijn plaats!
Dus we gaan knallen, hij vertelde dat hij ergere gevallen heeft meegemaakt in zijn praktijk, en dat dit ook goed is gekomen.
Niet een dag, of een week of een maand. Maar dan moet ik echt over een jaar denken.
Ik ben positief, en ben blij met deze DA in de buurt. Dus we gaan dr voor, prebiotica, probiotica en omega drie.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door