Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Femke
#247943
Hoihoi

De problemen met Loebas' oren houden maar aan. Ondanks alle cleaners en middeltjes die ik erin heb gedaan blijft hij schudden. Heb de patientenkaart opgehaald bij de DA en ga zo naar een andere DA om eens te laten uitzoeken wat er écht aan de hand is. Op de patientenkaart zag ik een keer of 8 (!!!) onder elkaar dat die cleaner voorgeschreven werd, telkens 16 ampullen en dan om de twee maanden. Da's dus iedere week schoonmaken en nog steeds gaat het niet over. Ik snap niet dat die DA zich niet eens achter zIJn oren heeft gekrabt en op zoek gegaan is wat er aan de hand kan zijn. Jammergenoeg is Paul niet zo assertief om zelf actie te ondernemen (was ik anderhalf jaar geleden ook nog niet, wat de DA zei was goed en daarmee basta!)

Sinds een week heb ik niets meer aan de oren gedaan want niets lijkt te helpen. Zijn oren zijn hartstikke schoon (wat ik kan zien) en niet rood ofzo. Ik hoop dus dat deze DA wat kan vinden.........

Als hij af en toe 's nachts niet helemaal gek werd van de jeuk / pijn zou ik haast gaan denken dat het schudden een tic van hem is maar soms heeft hij er zo'n last van dan gilt hij het gewoon uit :'( :'( :'(

Nou duimen jullie? Loebas is laat zich inmiddels ook niet makkelijk meer aan zijn oren zitten dus dat kan nog leuk worden :-\

Gr Femke
Laatst gewijzigd door Femke op vr 18 mar 2005, 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Femke
#247951
sylvia schreef: Fem wat voor cleaners heb je gebruikt?
Otoclean ampullen, AST oorreiniger (beide van de DA), ook wel met een oplossing van TT olie....


Ik heb je PB gezien, ik zal er idd om vragen maar ik denk eerlijk gezegd dat er een bacterie oid in dat oor zit, want ze zijn brandschoon en toch nog last :'( :'( :'(
Door Femke
#247965
Nou ze wilde eerst nog een keer een ABzalf proberen voordat ze een kweek ging maken. Bleek dat Loebas alleen maar 1 keer ABzalf heeft gehad, heel in het begin. Ze zag geen mijten oid.
Heb nou Surolan zalf meegekregen, bevat 23 mg miconazolnitraat, 5 mg prednisolonacetaat en 5500 i.e. polymyxine-B-Sulfaat per mililiter druppelvloeistof.

Goed diep in zijn oor zalven, 2 keer daags en dan over een week terugkomen. Het werkt tegen verschillende soorten bacteriën en schimmels en de prednison werkt tegen de ontstekingsreactie (jeuk, pijn etc).

Nu maar hopen dat het eindelijk over gaat!!
Door Eidos
#248011
Ach arme Loebas... Hopelijk helpt die creme... Beterschap en knuffel voor hem ;) :-*
Gebruikersavatar
Door Hitam
#248153
Als zijn oren schoon zijn, denk ik niet dat er een bacterie, schimmel oid in zit. Dan lijkt het mee meer een allergie of zo.
Hij heeft geen last van zijn nek?
Door Femke
#248190
Hitam schreef: Als zijn oren schoon zijn, denk ik niet dat er een bacterie, schimmel oid in zit. Dan lijkt het mee meer een allergie of zo.
Hij heeft geen last van zijn nek?
Nee niet dat ik merk....hoe merk je dat, dat je hond last van zijn nek heeft?

Zijn oren zijn normaal wel erg vuil (van binnen zeg maar) maar je ziet er niets van omdat ik ze vaak schoonmaak. Als ik dat 4 weken niet zou doen zijn ze weer erg vuil.

stel dat er een bacterie, schimmel oid inzit, moet hij dan van beide oren last hebben? Bij hem is het voornamelijk links.
Laatst gewijzigd door Femke op wo 26 jan 2005, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Door danielle1980
#248269
he bah zeg :'(
ik weet hoe vervelend het is aangezien mijn minx ook zo'n last had.
ik hoop dat t snel over zal zijn.
geef m maar n dikke knuf :-*
Gebruikersavatar
Door Nitus
#248380
Hè wat sneu voor Loebas, toen Gitte last van oormijt had zat het ook maar in 1 oor en had ze ook duidelijk last van die kant, maar ik moest voor de zekerheid toch allebei de oren (én die van Nitus ook) behandelen.
Sterkte en beterschap voor Loebas :-*.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#248715
Ok, nee dan klopt het wel. Als je ze regelmatig schoonmaakt dan kunnen ze niet vies zijn.
Het kan best aan een kant meer zitten dan aan de andere kant. Dat is zelfs meestal het geval.

Oren zijn een methode van de hond om afvalstoffen kwijt te raken. Wat nog wel eens wil helpen is goed ontgiften.
Door tieneke
#248719
Hier gebruik ik de Leo-oorcleaner.
Heb ik bij Angelique gekocht,na maar 2 keer gebruiken staan de flesjes werkeloos in de kast! ;D
Echt goed spul dus,de oren waren hiervoor ook supervies ;)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door