Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2486660
bij kayne hier duurde het ook een paar weken.. (hoeveel weken weet ik niet, ik kende kayne toen nog niet) :P
maar ik heb kayne wel zien veranderen toen zijn implantaat uit ging werken.
hij was een slome dikke beagle zonder sprankeling in zijn ogen.
ik kreeg nauwelijks contact met hem.. hij keek me nooit echt aan, zeg maar.. meer door me heen.

toen ik meneer spreeuw en kayne beter leerde kennen, zag ik dat kayne veranderde van een luie drol zonder plezier, in een stuiterige, dominante beagle die ineens weer lijn kreeg en ineens WEL kon rennen!!!
idd.. die ballen werden weer groot en hij ging weer reageren op loopse teefjes..
maar hij is gewoon zo veel vrolijker.. dat ik vind dat we hem nooit moeten castereren..
wil bijna zeggen dat we hem dan net zo goed in kunnen laten slapen..  :-X

ik vraag me wel af of een chemische castratie echt dezelfde symptomen geeft als een echte castratie..
kun je echt met zekerheid zeggen dat hij hetzelfde zal reageren als wanneer hij echt gecastreerd wordt..
daar twijfel ik aan nl..
#2486664
spreeuwtje schreef: bij kayne hier duurde het ook een paar weken.. (hoeveel weken weet ik niet, ik kende kayne toen nog niet) :P
maar ik heb kayne wel zien veranderen toen zijn implantaat uit ging werken.
hij was een slome dikke beagle zonder sprankeling in zijn ogen.
ik kreeg nauwelijks contact met hem.. hij keek me nooit echt aan, zeg maar.. meer door me heen.

toen ik meneer spreeuw en kayne beter leerde kennen, zag ik dat kayne veranderde van een luie drol zonder plezier, in een stuiterige, dominante beagle die ineens weer lijn kreeg en ineens WEL kon rennen!!!
idd.. die ballen werden weer groot en hij ging weer reageren op loopse teefjes..
maar hij is gewoon zo veel vrolijker.. dat ik vind dat we hem nooit moeten castereren..
wil bijna zeggen dat we hem dan net zo goed in kunnen laten slapen..  :-X

ik vraag me wel af of een chemische castratie echt dezelfde symptomen geeft als een echte castratie..
kun je echt met zekerheid zeggen dat hij hetzelfde zal reageren als wanneer hij echt gecastreerd wordt..
daar twijfel ik aan nl..
Ik denk inderdaad niet dat het 100% hetzelfde is, maar je hebt wel een beeld van wat je kan verwachten
In het geval van Kayne kan ik me heel goed voorstellen dat je dan zegt "Nee, we doen het niet"
Als Storm zo zou worden zou ik het ook nooit doen, een echte castratie, tenzij het medisch is natuurlijk
danielle1980 schreef: hier waren de ballen pas echt klein na 2 maanden ong
Dat scheelt dan moet ik nog even geduld hebben. Jij hebt wel veel grotere honden als ik me niet vergis, Storm weegt maar 19kg... maar als hij echt te diep is gekomen en belemmerd wordt door vet..... (welk vet?)... dan hoop ik maar dat hij überhaupt nog gaat werken. Maargoed, ik ga sowieso nog even afwachten nu en weet ook beter waar ik op kan letten. Ik ga zaterdag een weekje weg, als ik dan terugkom zit het implantaat er 8 weken in. Als ik dan nog geen verschil merk ga ik wel even overleggen met de DA
#2487085
Cizsel schreef:
Sorry als ik een beetje sterk verdedig, maar gisteravond op een ander forum (waar ik dezelfde vraag had gepost) werd ik tot in den treure aangevallen over of ik Stormpie wel goed opvoed, nou dan moet je mij niet hebben. Vanaf dag 1 dat ik Storm heb heb ik juist alles gedaan wat ik kon en wist om hem zo'n goed mogelijk op te voeden, en hij luistert verder ook uitzonderlijk goed. Alle cursussen nagenoeg perfect afgerond, altijd goed luisteren, direct doen wat ik zeg - tenzij  hij me zo uitdagend gaat aankijken en heel braaf niet doet wat ik zeg, haha. Wat ik heb beschreven is het enige waar het op mis loopt, voor de rest is hij echt een wonderhondje zegmaar, en al m'n tijd en energie heeft ook echt geloond. Maar net bij dit ene niet.
Ik snap je gevoel wel, forum is maar platte tekst en een vraag vliegt snel een kant op waar het helemaal niet om gaat.

Wel een oprechte en niet-aanvallend-bedoelde vraag van mij: waarom is het zo erg dat hij geurtjes oppikt, klappertand en kwijlt?

Oscar doet het ook en bij tijd en wijle best erg. Ook het constant aan een andere hond zijn kont blijven ruiken is herkenbaar, met werkelijk liters kwijl die eruit lopen. Het zal mij een zorg wezen (zolang die andere hond er geen last van heeft natuurlijk). Als hij de behoefte voelt om dat te doen, dan doet hij dat. Aan de lijn heeft hij een redelijk vaste snuffeltijd en daarna lopen we door, los zorgt ie zelf maar dat hij bij me blijft en dat gaat ook prima. Een poosje ging dat minder goed, maar dat had andere redenen en dat gaat nu weer helemaal prima. Het enige waar ik wel van baal is dat hij bij sommige honden ook heel erg wil gaan rijden. Dan kies ik eieren voor mijn geld en gaan we bij die hond weg, want als hij eenmaal begint blijft hij bezig. Gelukkig doet hij dat maar bij heel erg weinig honden, dus ik kan er wel mee leven.
#2487416
Kaela schreef: Ik snap je gevoel wel, forum is maar platte tekst en een vraag vliegt snel een kant op waar het helemaal niet om gaat.

Wel een oprechte en niet-aanvallend-bedoelde vraag van mij: waarom is het zo erg dat hij geurtjes oppikt, klappertand en kwijlt?

Oscar doet het ook en bij tijd en wijle best erg. Ook het constant aan een andere hond zijn kont blijven ruiken is herkenbaar, met werkelijk liters kwijl die eruit lopen. Het zal mij een zorg wezen (zolang die andere hond er geen last van heeft natuurlijk). Als hij de behoefte voelt om dat te doen, dan doet hij dat. Aan de lijn heeft hij een redelijk vaste snuffeltijd en daarna lopen we door, los zorgt ie zelf maar dat hij bij me blijft en dat gaat ook prima. Een poosje ging dat minder goed, maar dat had andere redenen en dat gaat nu weer helemaal prima. Het enige waar ik wel van baal is dat hij bij sommige honden ook heel erg wil gaan rijden. Dan kies ik eieren voor mijn geld en gaan we bij die hond weg, want als hij eenmaal begint blijft hij bezig. Gelukkig doet hij dat maar bij heel erg weinig honden, dus ik kan er wel mee leven.
Ik kan dan bijna niet meer tot hem doordringen, hij snapt nagenoeg niet meer wat ik van hem wil en let ook niet meer goed op zijn omgeving. Dat duurt misschien een minuut, dan trekt het weer weg, maar voor ons (en voor hem dus ook) is wandelen op deze manier echt niet leuk meer, zeker niet omdat hij vaak iedere 5 meter weer een geurtje vindt. En ik denk als ik hem niet zou meenemen, hij rustig zou blijven staan ook al ben ik al uit zicht (dat gebeurde wel toen ik een korte periode keek of hij makkelijker mee zou komen als ik gewoon doorliep, maar dat maakte dus niet uit).
#2487417
vanaalst schreef: zimba heeft dit allemaal in zn jonge jaren ook gedaan, is gewoon hitsigheid...rijen deed ie niet eens...maar als reuen zo vaak opgewonden zijn kan dat dus wel leiden tot een vergrote prostaat
Is Zimba die die je (chemisch) had laten castreren?
#2487655
Bas reageert iedere keer anders op zijn implantaatje. Ik gebruik het nu al bijna 2 jaar. Idd, het schrompelen van de balletjes moet je gaan zien, anders'is 'ie denk ik foetsie. Het groeien van de balletjes is dan ook weer de indicatie dat 'ie uitgewerkt is. Ik ben er heel tevreden over, echt een uitkomst!
#2487702
Ik heb er ook 1 in rainbow laten zetten maar nooit weer. hij is echt niet leuk dus ga hem ook nooit castreren ook. zijn ballen werden pas klein na een maand of 3 a 4 dus echt laat. hij zit er nu 6 maanden in (heb er 1 voor 6 maanden) en hoop dat hij gauw is uitgewerkt...

Hoop dat het bij jou wel eht gewenste effect heeft:)
#2487711
koekiesranch schreef: Vast geen antwoordt :-[ wat je wil je horen maar de  2x dat ik jullie heb gezien bij de Trails zou ik eens gaan kijken naar een goede gedragstherapeut. Denk dat je daar meer aan hebt.
Nouja, die tweede keer had ik echt m'n dag niet en dat lag dus ook bij mij xD dus laat dat niet teveel je oordeel beïnvloeden.

Wat betreft het gedrag van Storm bij zo'n evenement, dat is wel even héél wat anders dan het gedrag waar ik het over heb en daar werken we ook al aan (click 2 calm). Hij loopt zich ontzettend op te fokken als hij andere honden ziet werken, maar dat is niet hetzelfde als wat ik bedoel, nu in dit topic, wat betreft z'n gedrag.
#2487714
lightning schreef: Ik heb er ook 1 in rainbow laten zetten maar nooit weer. hij is echt niet leuk dus ga hem ook nooit castreren ook. zijn ballen werden pas klein na een maand of 3 a 4 dus echt laat. hij zit er nu 6 maanden in (heb er 1 voor 6 maanden) en hoop dat hij gauw is uitgewerkt...

Hoop dat het bij jou wel eht gewenste effect heeft:)
Dat is best wel laat dan ja... hoop dat ik niet zo lang hoef te wachten...
Ik heb meer gehoord van mensen die totaal niet tevreden zijn met een implantaat, maar heb toen besloten het toch te proberen.. Jammer dat het voor jou zo ontzettend tegenvalt
#2487809
Cizsel schreef: Dat is best wel laat dan ja... hoop dat ik niet zo lang hoef te wachten...
Ik heb meer gehoord van mensen die totaal niet tevreden zijn met een implantaat, maar heb toen besloten het toch te proberen.. Jammer dat het voor jou zo ontzettend tegenvalt

Ja ik ook hoor om te kijken of het, het gewenste effect had voor mijn reu. Ik ben er achter van niet. Ik hoop voor jou wel. Ik moet nu maar hopen dat het niet lang meer duurt dat het bij mijn reu nu snel is uitgewerkt.
#2487852
Cizsel schreef: Nouja, die tweede keer had ik echt m'n dag niet en dat lag dus ook bij mij xD dus laat dat niet teveel je oordeel beïnvloeden.

Wat betreft het gedrag van Storm bij zo'n evenement, dat is wel even héél wat anders dan het gedrag waar ik het over heb en daar werken we ook al aan (click 2 calm). Hij loopt zich ontzettend op te fokken als hij andere honden ziet werken, maar dat is niet hetzelfde als wat ik bedoel, nu in dit topic, wat betreft z'n gedrag.
Dat bedoel ik dus wel... jou reactie als jij je dag niet hebt op Storm.
En daarbij heb ik jullie ook gezien toen Storm nog erg jong was... Ik was toen net klaar met trainen en jullie moesten daarna in Haren.. Het gedrag enz was toen al zeer opdringerig
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door