Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Juul
#2485632
Ik maak er maar even zelf een topic voor aan.
(Was begonnen in een oud topic; http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 808.0.html)

Epke zit nu aan het eind van de tweede antibioticakuur van 10 dagen. Hij eet en groeit goed, is erg ondernemend en speels, maar hoest nog steeds, niet meer extreem, maar vooral na slapen, en af en toe bij spelen. Hoe "normaal"is dat? Zou dat eigenlijk niet allang helemaal over moeten zijn?
En hoe besmettelijk is ie nog?
Door Annemarie Rijnveld
#2485748
Yuma heeft best wel een tijd last gehad van een bronchitisje ten tijde van haar Giardia-besmetting.
Voor de hoest heb ik haar Schneckensirup + Thymian van Alsitan GmbH gegeven, 3x daags een grote theelepel.
Hielp goed, het verzacht de keel.
Verder heb ik, omdat de hoest aanhield (volgens mijn DA niet verontrustend en duurt het vaak lang eer de hoest weggaat) Lymphomyosot Heel gegeven, zit in glazen buisjes en hiervan heeft ze 20 dagen iedere dag een buisje gekregen.
Daarna heeft zij van hoesten geen last meer gehad.
Door Juul
#2486313
Ja, gaf ik wel.
Bio hoestdrank, zonder codeïne. Hij klinkt af en toe zo snotterig, niet echt een droog kuchje, dus dat durf ik niet goed. Maar ik heb niet het idee dat dat wat uitmaakte, de hoestdrank dus. Ik geef nu sinds vandaag alleen nog propolis, misschien toch maar doordoen met de hoestdrank. Lastig, we zijn nu al weer dik 3 weken onderweg......
Het is wel beter als het was, vooral tussen de AB kuren in hoestte ie echt erg veel 's nachts. Ik ben dus bang dat het weer gaat verslechteren, AB was vandaag de laatste dag.
Ik vind ook dat ie reutelend ademhaalt als ie ligt te slapen, maar longen waren schoon vlgns de DA.
Ga alsnog maar die bronchofort bestellen, hopelijk slaat dat wat beter aan.
Door Juul
#2486756
Ik kan niet zeggen dat ie echt veel hoest tijdens inspanning. Daar zie ik iig niet echt een verband. Het hoesten is een stuk minder als een dag of 10 geleden, dat wel. Toen hoestte hij juist het meeste s'nachts, overdag als ie wakker was minder. Meer zoals wijzelf kriebelhoest hebben, en zo te horen was het niet alleen droge hoest. Vannacht werd ik er ook weer een paar keer wakker van. Dus als ik het zou moeten zeggen hoest ie meer in rust als in inspanning.

Dierenarts heeft bij het onderzoek naar zijn longen geluisterd en in zijn keel geknepen, en dan hoest ie meteen, ergo; kennelhoest.
Ook als ie een halsbandje om heeft en trekt. (Wat ie natuurlijk niet om heeft nu.)

Als ik hem oppak om hem naar beneden te dragen 's morgens dan kucht ie en haalt raar adem, deed mij juist denken dat er misschien iets met de longen zou zijn, maar dat was dus niet zo.
Hij is hardstikke levendig, nu de AB gestopt is nog meer, maar ik heb zelf het idee dat ik wat doorzetting mis bij hem. Niet in karakter of bij iets zoeken of te pakken krijgen ofzo, maar bij inspanning. Misschien ook een gevolg van de AB.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door