Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Xerox
#2486013
We blijven maar bezig in deze hoek van het forum, grrrrrrrrrrr  >:(

Xerox heeft zich vanmiddag blijkbaar verstapt, want nadat hij even gelegen had net, stond hij nog maar op 3 poten. Dit is de vierde keer in ongeveer 10 maanden dat hij mank loopt, maar dit keer lijkt het erger te zijn. Vorige keren ontlastte hij zijn poot, maar kon er nog wel op staan.

Morgenochtend ga ik meteen Traumeel halen. Is het verstandig daarnaast bijvoorbeeld zoiets als Spiersupport van Groene Os te gaan geven, omdat dit al vaker is gebeurd? Hij krijgt ook (nog) geen glucosamine, zou ik dat ook moeten geven?

Alvast bedankt weer!
Door tt-tjes
#2486020
Zou je anders niet eens een foto laten maken van die poot, kijken of er misschien iets anders aan de hand is? Verder zou je groenlipmossel kunnen geven.
Spiersupport heb ik aan Fjurdy gegeven, maar hij werd er helemaal hyper van, voor hem deed het verder niets. Er zullen ongetwijfeld wel mensen zijn die er wel goede ervaringen mee hebben.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2486049
Weet je zeker dat het spieren zijn die voor de mankheid zorgen ? Zo niet, heeft spiersupport denk ik weinig zin...

Ik zou hem ook eens na laten kijken door een orthopeed of fysio om te kijken waar het manken elke keer vandaan komt, want 4x manken in 10 maanden hoort natuurlijk niet  :-\

Geef hem maar een dikke knuffel !!
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2486061
Nee, ik weet niet zeker dat het door zijn spieren komt. Stom dat ik daar niet aan gedacht heb, bedankt Monique.

'Probleem' van dat been is dat er ook nog een bult op zit. Daarnaast zit een plek die heel lang open is gebleven en daar groeit nu geen haar meer op. De bult heb ik niet laten onderzoeken en eigenlijk wil ik dat ook niet.

Een orthopeed/fysio lijkt me wel een goede optie, maar waar vind ik een goede? En is het dan niet nodig eerst een foto te laten maken, zoals tt-tjes zegt?

Groenlipmossel, daar had een kennis het laatst ook al over. Binnenkort ga ik daar puppyknuffelen, dus dan zal ik er eens naar vragen.
Door smulpaap
#2486072
Ik zou gelijk naar een orthopeed gaan , als die het nodig vind zal er gelijk wel een foto worden gemaakt . Vaak kijkt een orthopeed met een geoefender oog naar een foto dan een d,a
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2486091
Xerox schreef: Arnhem
Hmmm, dat is wel wat ver.....
Ik zou je gevoel volgen. Waar denk je zelf dat het vandaan komt ? (als ik hoor van een dikke bult dan denk ik ook aan peesproblemen)
Is het puur gewrichten dan zou ik een orthopeed bezoeken, is het pees/spier zou ik zeker voor een fysio of osteopaat gaan !

Nogmaals veel sterkte en hou je ons op de hoogte ?
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2486097
De bult ligt echt óp zijn lijf, dus ik denk zelf meer aan een vetbult, maar dat is giswerk.

Op de hondentraining heeft mijn instructeur al eens gezegd dat Xerox 'stapt' in plaats van 'danst', zoals boxers horen te doen. Dat zie ik zelf ook. Vanuit de paardenwereld hoor ik veel goede dingen over osteopathie, dus dat trekt me in eerste instantie meer. Maarja, ik doe ook maar wat natuurlijk  ???
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2486101
Xerox schreef: De bult ligt echt óp zijn lijf, dus ik denk zelf meer aan een vetbult, maar dat is giswerk.

Op de hondentraining heeft mijn instructeur al eens gezegd dat Xerox 'stapt' in plaats van 'danst', zoals boxers horen te doen. Dat zie ik zelf ook. Vanuit de paardenwereld hoor ik veel goede dingen over osteopathie, dus dat trekt me in eerste instantie meer. Maarja, ik doe ook maar wat natuurlijk  ???
Oh zo'n bult bedoel je.. Ik dacht dat je echt zo'n verdikte bal bedoelde (wat je vaak ziet bij peesproblemen)
Sorry, verkeerd begrepen

Als jij je goed voelt bij een osteopaat kun je daar altijd beginnen, als je een goede osteopaat hebt zal die je vanzelf doorsturen naar een orthopeed voor een foto en klinisch onderzoek als hij het niet vertrouwd.
Ikzelf ben onder behandeling van een osteopaat, en die denkt ook verder dan de standaard arts (en ook die heeft mij doorverwezen voor een foto van mijn pols, puur omdat hij niet zeker van zijn zaak is) en neem aan dat dat bij dieren osteopaten ook zo gaat....
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2486105
Geeft niks, vind het superfijn dat er met me meegedacht wordt! Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee van een goede osteo, heb er zelf nog nooit 1 bij mijn paard gehad (is nog een jonkie) dus ik moet even zoeken!
Door BAC
#2486191
4x mank in drie maanden, dan zou ik niet zelf gaan dokteren maar naar een goede orthopeed gaan. Zelf ga ik naar Daan Kranendonk in Putten.
Als het ED is moet je daar heel snel bijzijn. Heel snel.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door