Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door cairodyn
#2485430
Vraagje, heb een kat waarmee ik een kleine 10 dagen geleden naar de da ben geweest omdat ze een abces op haar kop had. Dat is door da leeggemaakt. Toen heeft ze een antibiotica prik gehad en nog vijf dagen antibiotica. Afgelopen zaterdag daar de laatste van gehad. Maar nu heeft ze behoorlijk diarree al een paar dagen. Wat moet ik hier aan doen? Ze eet geen vlees. Niet omdat ik dat niet wil maar omdat zij dat niet wil. Iemand raad??
Door Parelridder
#2485432
Ik zou het liefst eerst weten wat de oorzaak van de diarree is, want dat wil je niet te lang laten duren.. Is ze verder fit/aktief en zonder koorts?
Kun je jouw dierenarts telefonisch bereiken om even te overleggen?
Gezien de ab kuur lijkt probiotica sowieso niet verkeerd, maar of het afdoende is zal afhankelijk zijn van of de oorzaak 'm zit in de ab kuur.
Heel lang geleden heb ik een katje gehad met gigantische diarree. Haar heb ik toen héél weinig te eten mogen geven en wat ze wel kreeg was enkele keren per dag een stukje maria biscuitje.. Stond me toen al giga tegen, maar er moest iets gebeuren.. Het was effectief: de boel van binnen rust geven door nauwelijks te eten (kat mag niet vasten!!!!) En het idee achter de stukje maria biscuit en waarom dit niet gewoon een paar brokjes mochten zijn weet ik niet (meer) maar mijn brokgevoerde kat is hierop toen goed hersteld. Ik zou hieruit mee nemen haar zo lang ze diarree heeft de dagportie over de dag verspreid te geven, in heel kleine beetjes tegelijk.
Beterschap!
Door fem fatale
#2485470
Er is pro-biotica met vezels, maar anders kan een klein beetje isogel ook, en voorzichtig voeren.

En uiteraard de kat in de gaten houden, ik vind diarree na AB niet zo gek (heb ik ook altijd en het duurt veel langer voordat dat weer goed is dan dat de AB kuur duurde), maar het kan natuurlijk ook een symptoom zijn van iets anders.
Door cairodyn
#2485840
Ze is totaal niet ziek. Even overlegd met da. Zegt beetje yakult proberen en als het zaterdag niet over is van de week langs komen. Hoop dat ze de yakult wil! Het is een lastig poppetje.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2485841
Hmm, ik vind yakult geen goede keuze voor een kat. Het is gesuikerd, dus extra kans op diarree. En volgens mij zitten er maar weinig of zelfs geen probiotische dingesen in en voor zover die er wel inzitten, gaan die toch om zeep in een kattenmaag.
Door Parelridder
#2486021
Ik zou niet voor Yakult gaan. Ik herinner me een onderzoekje waaruit bleek dat dit eigenlijk niks doen kan. Liever een goede probiotica. Dat is volgens mij ook in gel te krijgen en anders kun je het misschien oplossen in geitenmelk/yoghurt? Ik denk althans dat dit door katten ook goed verdragen zal worden.. :-\ Maar wat Koekje zegt, daar kan ik me ook wel in vinden: dikke kans dat het zich vanzelf hersteld. Hangt ook wat van het geheel af: als ze totaal niet ziek toont en de diarree niet waterdun is, dan zou ik eerder even kijken of het de komende dagen verbetert zonder supplementen, dan wanneer je door de ernst nood voelt om haar te helpen bij het herstel.
Door hannabelgje
#2486073
Mijn da heeft inderdaad probiotica in gelvorm. Uit de koelkast anders worden de bacterien wakker en lopen zo de tube uit. :D
Bij de tuinen hebben ze ook probiotica.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door