Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door TMG1961
#2485369
Poezewoes heeft voor zover ik kan zien de afgelopen week slechts 1 drolletje geproduceerd. Dit is toch niet normaal?
Kan me ook moeilijk voorstellen dat Pixie elke drol op eet. Overdag gaat ze alleen de bak op om te plassen. Op vanavond na heeft ze iedere dag al haar eten opgegeten. Ze is voor de rest niet anders dan normaal, eet en drinkt normaal en vandaag ook weer naar buiten geweest en klimt dan gewoon dak op. Merk totaal niets aan haar. Ze is sinds vorige week dinsdag niet naar buiten geweest dus ze kan het niet buiten gedaan hebben.

Je zou toch zeggen dat haar darmen zo ongeveer op ontploffen moeten staan na zolang niet  of slechts 1 drolletje poepen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2485371
Bejaarden hebben om te beginnen een veel langzamere spijsvertering. Alles gaat trager, ook de kakproductie.
Maar ik denk niet dat ze maar 1 bolus heeft geproduceerd in 1 week. Ik denk dat ze het gewoon elders heeft neergelegd. Bv buiten in de tuin van de buren ofzo.
Een kat die verstopt zit, voelt zich echt niet lekker.

dat jij 1 drol hebt gevonden, wil niet zeggen dat er maar 1 is gelegd  ;)
Door TMG1961
#2485378
Ze is de afgelopen week niet buiten geweest, alleen vanmiddag en toen is ze rechtstreeks van de achterdeur het dak opgeklommen en heeft daar in zonnetje gelegen en heb haar daar 1 uur later weer vanaf gehaald.
#2485472
Ga zo meteen met haar naar DA. Ze wil niet eten en temp was zojuist 39,1
Nog altijd geen drolletje gevonden, ik denk zo langzaam aan dat het wel eens een verstopping kan zijn.

Heb net gekeken wanneer bus rijd, vertrekt om 09.29 en is er dan om 09.37, daarna nog paar minuten lopen naar DA
Gebruikersavatar
Door Thea
#2485492
Dat kan overloop diarree zijn. Dat komt dan langs de verstopping heen.

Maar een hond vind kattendrollen ook erg lekker. Hier ook 1 die als hij kans ziet zijn kop in de bak steekt :-\
Door TMG1961
#2485566
Weer terug van DA. Poes had geen verstopping, en ook geen koorts..temp was bij DA 38,1
Eten wil ze echter nog steeds niet, heb al van alles geprobeerd, maar ze likt er alleen even aan en gaat er dan met de rug naar toe zitten.
Door TMG1961
#2485578
Ze is uitgebreid nagekeken, heeft ook t/m gisteravond goed gegeten. Ze heeft paar minuten geleden half tabletje tegen diarree gehad en dat kwam er net dus weer uit met het ene hapje voer wat ze gegeten heeft. De boel is binnen in dus echt compleet van streek. Ik ga haar nu niets meer geven, heeft toch geen zin als alles er 2 minuten later weer uitkomt. Bakje met eten staat er nog maar weet wel zo ong zeker dat ze er niet van eet.

Kijk het vandaag aan anders morgenvroeg maar weer ritje DA
Door Anne in Zweden
#2485580
Hè, gelukkig geen verstopping. Da's al heel wat.

Pijn in d'r bekkie zou inderdaad kunnen. Maar de afgelopen week heeft ze normaal gegeten, schreef je. Maar als ze heeft overgegeven, zou je denken dat het misselijkheid is. Wil ze helemaal niets, ook niet een lekker plakje ham of zo? Dan denk ik toch aan misselijkheid.

Arme Poes. Hopelijk helpt een dagje uitzieken. Jij ook sterkte - dat heen en weer gesjouw naar de da is ook geen pretje...
Door Limpy
#2485583
Als ze misselijk is kan dat natuurlijk ook van dr nieren afkomen....

Anders beetje kippenvlees oid koken en dat samen met wat kookvocht geven?
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door