Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#2484796
eelke schreef: Hoe zit dat? Welke landen wel, welke landen niet, wat zijn de risico's?
Ik geloof dat de Rabies titer niet als geldig wordt gezien Eelke en het toch ècht een geldige enting moet zijn.
Link:
Reizen met dieren - buitenland - vakantie | Dieren
http://www.dierendokters.com/.../reizen-b... - Paesi Bassi - Traduci questa pagina
hond-vakantie Gaat u naar het buitenland of blijft u in Nederland? Neemt u de hond of kat mee of niet? En regelt u dan een oppas of een pension? Vragen om

Honden mee op vakantie? of niet?
http://www.raadvanbeheer.nl/...hond/honden-mee-op... - Traduci questa pagina
De hond mee op vakantie: dat kan heel leuk zijn. ... onderstaande pagina's met wettelijke regels om problemen aan de grens of in het buitenland te voorkomen
#2484836
Kaio schreef: Ik ontkom niet aan de rabies vaccinatie. Bagger maar in beslag worden genomen en in quarantaine geplaatst worden zal nog tig keer erger zijn. :-\
Ja, pcies...dan blijven we maar gewoon in nederland. Wat ik op zich niet een heeeeeeeeel groot probleem vind, behalve dan dat we heel dicht tegen de belgische grens aanwonen, en het dan met wandelen oppassen geblazen is dat we de grens niet over gaan.
#2484840
Kaio schreef: In Belgie schijnt het alleen verplicht te zijn onder de maas en eh samber.
http://www.ivdb.be/nl/home/favv/2012/03 ... id-rabies/
Ik weet niet hoe het geldt voor buitenlandse honden, daar het voor honden uit het buitenland verplicht is om rabiesgeent te zijn in Nederland.
Volgens mij geldt dat alleen voor belgische honden. Joep en Gijs hoeven in nederland niet ingeent te zijn, terwijl Maci, Fozzy en Kaio dat dan weer wel moeten zijn, als ze naar nederland willen. Maci, fozzy en Kaio moeten (zoals ik het lees) in belgie niet ingeent zijn, behalve onder de maas en samber. Als ze op bezoek willen komen hier in nederland, moeten ze weer wel ingeent zijn.

Toch?
#2484950
Bij een grensovergang naar ALLE landen (dus ook terug naar Nederland voor een Nederlandse hond!!!) dient de hond een geldige Rabies-vaccinatie te hebben.

Ik vermoed dat er niet veel aan de hand is als je 10 meter over de grens komt met wandelen maar ik zou er zeker geen risico op nemen.

Rabies dus laten zetten (als je de grens over wilt).

Guinnie hier (15,5 jr oud) wordt niet meer geent. Wij komen dus de grens met haar niet meer over. De kerels worden wel Rabies geent; ik kan dan met hen evt alleen de grens over.

Suzanne
#2485468
Ik ben bang van niet Eelke. Het feit dat de zwijn, hert, en andere wilde dierenpopulaties steeds groeiende zijn, en broertje dood hebben aan grenzen, zal de Rabies-enting steeds urgenter maken volgens de authoriteiten en de vaccin-fabrieken.

Daarom zou titeren als geldig bewijs zo ontzettend fijn zijn, en zouden meer DA's daarmee bekend moeten zijn en zich sterk moeten maken om een kentering te bewerkstelligen.
#2485683
Vorig jaar onze hond laten enten voor rabies. Ze is erg allergisch maar dacht dat het wel mee zou vallen maar er was toen echt een jeuk en eczeem explosie. Ze heeft toen gelijk ook andere entingen gehad. Ze heeft het voor het eerst zo heftig gehad en vermoed dat de rabies wel mee heeft gespeeld dus zou het zelf wel op een moment doen dat hond minste last heeft/ redelijk stabiel is. Is een Golden trouwens. Weet niet of jouw hond ook een Golden is die allergisch is?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door