Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2485082
net bij de da geweest met de hond van mijn pa
dat was schrikken
mijn arme paps , die alleen woont , en maar 1 hond heeft
gekregen nar een hele zware periode en nu is zijn alles ziek
ze heeft tumoren bij haar tepels
meerdere
het advies was , om alles te verwijderen
ze is immers pa 6 jaar
een American akita teefje
zijn er hier mensen die hier ervaringen mee hebben ?
ze willen eerst de kant met tumoren helemaal leeg halen alles werd verwijdert zij ze maar wat gaan ze verwijderen ? klieren ? ik was zelf ook een beetje perplex  , en 6 weken later de andere kant , om te voorkomen
ze is niet gesteriliseerd
mijn pa laat haar uiteraard helpen , maar hij moest even naar huis. hij was is shock
even rustig op zich in laten werken.
nu heb ik zelf ook nog wat vraagjes
worden er kleine sneetjes gemaakt?
of is dit van voor tot achter open maken ?
mijn vader heeft een boven woning , kan zei trap lopen erna ?
zo iets allemaal
zijn er dingetjes waarvan jullie zeggen , geef die , dan knapt ze sneller op.
kort om , ik wil mijn vader graag bij staan. mijn vader vertrouwt erg op mij.
dus daarom mijn berichtje hier even  :'(
Laatst gewijzigd door tycolaika op wo 07 nov 2012, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
#2485190
2x mee gemaakt bij 1 hond
alle melklijsten zijn weg gehaald
Humpie had een lange rits van een wond
ondanks dat ze (dacht ik .. ) 12 jaar was heeft ze zich snel hersteld en is uiteindelijk op 16,5 jaar leeftijd aan ouderdom gestorven
#2485194
Dus het word een rits van tepel begin tot naar de laatste tepel ?  :-( wat moeten we dan voor maatregelen nemen buiten pijn stilling. Ik bedoel. Trap lopen ? Kan mag dat ze woon immers bove. Zonder tuin. Is er iets wat sneller laat genezen ?? Ow bah . Ik vind t zo eng
Laatst gewijzigd door tycolaika op di 16 okt 2012, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
#2485219
Oefff. Lijkt me ook niet prettig. Dan zoude we moeten kijken dat Ze op het balkon zou kunnen gaan ? Mja of ze dat doet ik ben er bang voor. Heeft ze nog nooit gedaan. En om dr bij mij te houde. Lijkt me ook zo vreemd voor dr. Dan is ze niet thuis en met mijn honden ze zullen dr niets doen em anders om ook niet. Maar lijkt me nog minder fijn voor dr. Zijn er nog tips ?
#2485252
Ja het is een zware operatie, er wordt een behoorlijke wond gemaakt. Het vervelende is dat er geen eenvoudige manier is om erachter te komen of het kwaadaardig is of niet. Dunne naaldbiopten zijn niet betrouwbaar als het om melkkliertumoren gaat. Dus wordt er meestal geadvisserd alles te verwijderen. Het is meestal wel goedaardig, maar ook die goedaardige tumoren kunnen enorm snel groeien en daardoor problemen geven.
#2485269
Ja ze zei . Ze kan niet biopten. Want meestal is 50/50 dus 50 kwAad aardig 50 goed aardig. En dan zoude. Ze mss net een stukje goed weg nemen. Terwijl het ook gemengt is met kwaadaardig. Maar wat denke. Jullie. Proberen al te oefenen.met op de balkon plassen en poepen ? Ik ben bang dat r niets anders over blijft
#2485276
tycolaika schreef: Ja ze zei . Ze kan niet biopten. Want meestal is 50/50 dus 50 kwAad aardig 50 goed aardig. En dan zoude. Ze mss net een stukje goed weg nemen. Terwijl het ook gemengt is met kwaadaardig. Maar wat denke. Jullie. Proberen al te oefenen.met op de balkon plassen en poepen ? Ik ben bang dat r niets anders over blijft
nee het is niet 50/50, ongeveer 70-80% is goedaardig
#2485307
We hebben een idee. Voor t uitgaan zo wie zo al. We maken de balkon leeg en leggen er nu al gras matten. Om te oefenen. Ze doet nl alleen iets op gras. En niet op de stoep. Even oefenen nog. Op de balkon plassen en belonen. Blijft niets anders over. En wat betreft naar binnen komen. Ze moet boven komen. Is een stretcher een idee ? Een brancart of hoe noem je dat ? Om dr die een x na de operatie boven te krijgen
#2485406
bij Humpy mn vorige hond is eerst de ene kant weggehaald en een jaar erna de andere kant , de dierenarts zei dat ze niet allebei hoefde .......... als ik het moment over kon doen had ik ze duidelijk verteld dat ik de andere kant erook meteen uit wilde  :-\
dus ja , zou er wel even serieus over nadenken als ze met die suggestie aankomen...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door