Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Innitje
#2484430
Hallo,

Ik ga vanaf ongv volgende wee beginnen met barf. Dit is het rooster:

Ma: darf compleet 200 gram
Di: Darf compleet 200 gram
Wo: 200 gr haring of makreel ( om de week verandert dat )
Do: darf compleet 200 gram
Vrij: 100 gr eendennekken en 100 gr lamspens
Za: 200 gr hert of haas vlees
Zo: 100gr eendennekken en 100 gr lamspens

Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Innitje op ma 15 okt 2012, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Door eelke
#2484537
Ehm nee, bij lange na niet.
De percentage's kloppen niet, orgaan ontbreekt, op sommige dagen geen bot...ik zou als ik jou was nog even goed verder lezen en andere menu's bestuderen.
Waarom wil je ook darf bij blijven geven?
Door eelke
#2484760
Van waar de  ::) komt altijd zo onaardig over....


Maar goed, dan ga je dus 4 dagen barfen per week, en nog 3 dagen kvv. Dat is prima natuurlijk :)
1 dag een visdag, en dan de overige 3 dagen wel echt zelf samenstellen. Heb je de barf rekenhulp al eens ingevuld?
Door eelke
#2484800
[quote="Innitje"]
De :  ::) was een schamende smiley... Dus van dat ik best lui ben...... Ik zal de rekenhulp wel is ff gebruiken...
[/quote]

Ah, ik dacht misschien de 'ik vind je een zeur' smiley  ;D
Jup, gebruik de rekenhulp. Dan zie gelijk wat er allemaal in een menu hoort te zitten.
Verder is het handig om ook even te vermelden wat er in de darf zit die je voert. Als je dan toch ook gaat barfen, is het handig om diersoorten toe te voegen die niet in de darf zitten, als zit je met hert en haas dan wel goed bv.
Door Innitje
#2484805
Vri:100 gr eendennek,100 gr lamspens

Za:100 gr eendennek, 50 gr runderhart,50 gr hertenvlees of haas

Zo:100 gr eendennek,100 gram hert of haas vlees

In darf zit :kip, lam , rund, geit....

Zou dit wel oke zijn?
Door eelke
#2484812
[quote="Innitje"]
Vri:100 gr eendennek,100 gr lamspens

Za:100 gr eendennek, 50 gr runderhart,50 gr hertenvlees of haas

Zo:100 gr eendennek,100 gram hert of haas vlees

In darf zit :kip, lam , rund, geit....

Zou dit wel oke zijn?
[/quote]

Ik vind m nog niet helemaal perfect, want je mist nog lever en nier. En ik zit even te denken hoe het nu zit kwa verhoudingen (ik voer per dag compleet, dus vleesbot/spiervlees/orgaan en groente krijgen ze gewoon elke dag)

Even denken....ehm.
Ik zou denk ik dan 75 gram pens geven en 25 gram hart. En dan zaterdag 25 gram lever, 25 gram nier, 50 gram vlees.
Op zich kan het niet heel veel kwaad om uit verhouding te voeren, omdat je maar 3 dagen echt barft, maar lever en nier voegen toch ook goede dingen toe. Al zit ik even te denken of de percentage's nog wel kloppen.
Maar volgens mij klopt het dan redelijk....50 % vlees bot, 25 % orgaan (wellicht aan de hoge kant, maar waarvan wel de helft pens) en 25 % spiervlees.
Door eelke
#2484856
[quote="Limpy"]
Heb je een islamitische slager in town?
Daar valt iig aan kippenlevertjes te komen en vaak ook lamslever...
[/quote]

Volgens mij heeft de c1000 ook vaak kippenlevertjes.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door