Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lupa
#248373
even een vraagje,
een vrindin van me heeft dus een reu, en die loopt altijd rond met en puspimel(bah) als de hond zich schud komen de vlekken zelfs tegen je bank( :-X)
de DA heeft gezegd dat castratie het enige is wat je tegen kan doen, maar dat geloof ik dus niet.
aangezien ik alleen maar teven heb vraag ik aan jullie kennen jullie dit zo ja wat hebben jullie daar tegen gedaan en wat is precie een puspiemel?
9ik heb al gezocht maar kwam niet echt verder behalf het spoelen)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#248374
Vaak wordt een castratie aangeraden omdat een voorhuidontsteking vaak komt door het naar buiten komen van de penis, bij het terug gaan naar binnen komt er dan vuil onder de voorhuid wat gaat ontsteken.
Je vriendin zou prodier geslachtsdrift kunnen geven om het " piemelen" tegen te gaan en ondertussen spoelen met een voorhuidcleaner (die van specicare vind ik een hele goeie)
Door Lupa
#248379
waar kun je die specicare kopen?
en hoe zit het met de vitamine c?(heb hier ook over gelezen) en hoe vaak moetje dan de piemel spoelen?
Door Eef+Stippels
#248383
Wat ik heb gehoord en ook zelf een tijd heb gegeven, is karnemelk en vitamine c. Bij veel reuen schijnt het te helpen, maar bij wandor (natuurlijk ::)) niet. Misschien omdat hij tig keer per dag een stijve heeft :-X
Gebruikersavatar
Door sylvia
#248414
Lupa schreef: waar kun je die specicare kopen?
en hoe zit het met de vitamine c?(heb hier ook over gelezen) en hoe vaak moetje dan de piemel spoelen?
je kunt die specicare bij je da bestellen , misschien heeft Angelique het ook wel die heeft de oorcleaner namelijk ook in het assortiment.
Ik denk 1 keer spoelen per dag tot het over is en dan eens in de week om het bij te houden.
Door Ordell
#248420
Max en Gino hebben altijd een beetje een puspiemel, ondanks dat ik ze nooit zie "piemelen". Desondanks helpt er in deze gevallen nooit niets tegen, geen vitmamine C, of voorhuidcleaner, of Citopogeen of wat dan ook.... ::)
Nu laat ik ze het maar zelf schoonlikken op zijn tijd, en zie ik het niet eens meer. Dat is in mijn geval het enige wat helpt. ;)
Gebruikersavatar
Door sylvia
#248421
Gino schreef: Max en Gino hebben altijd een beetje een puspiemel, ondanks dat ik ze nooit zie "piemelen". Desondanks helpt er in deze gevallen nooit niets tegen, geen vitmamine C, of voorhuidcleaner, of Citopogeen of wat dan ook.... ::)
Nu laat ik ze het maar zelf schoonlikken op zijn tijd, en zie ik het niet eens meer. Dat is in mijn geval het enige wat helpt. ;)
heb je wel eens specicare geprobeerd?
Door youp
#248645
Youp had dit ook. Bij hem kon het moelijk door het piemelen komen. Hij was nog veel te jong.
Hij had een abcesje aan zijn voorhuid. Dit kwam weer door zijn ziekte.
Door Lizzy
#248647
Brutus heeft hier ook wel eens een puspiem. En ik geef hem dan wat echinacea extra forte (van Bloem. Daar zit Echinacea Purpurea EN Angustifolia, cat's claw en plantago in) inwendig en ik maak daar ook een spoeling van waarmee ik zijn piem uitspoel. Werkt als een speer.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#248686
Stan had een tijdje geleden ook een puspiemel. Ik heb 'm maar wat extra vitamine C gegeven en wat gespoeld met een simpele voorhuidreiniger van de trimhuur. Het is nu praktisch weg.

Ik had die voorhuidreiniger trouwens op de schoorsteen gezet omdat het me niet prettig voor Stan leek als dat spul zo koud is. Op een gegeven moment is hier de poetsvrouw bezig met het afstoffen van de schoorsteen en ze staat dus met die flacon voorhuidreiniger in haar hand. Ik vond dat ze eigenlijk wel een beetje raar ernaar stond te kijken, maar ja, ze heeft geen honden, dus ik dacht dat ze wellicht niet bekend was met het fenomeen 'voorhuidontsteking' en zei er verder niets over. Toen ik die avond ging spoelen viel het me pas op dat er op die flacon alleen maar voorhuidreiniger staat. Er staat niet bij dat het voor honden is. Ik heb de week er na maar even uitgelegd dat dit middeltje voor Stan en niet voor Edo was. ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#248689
Sonja schreef: Stan had een tijdje geleden ook een puspiemel. Ik heb 'm maar wat extra vitamine C gegeven en wat gespoeld met een simpele voorhuidreiniger van de trimhuur. Het is nu praktisch weg.

Ik had die voorhuidreiniger trouwens op de schoorsteen gezet omdat het me niet prettig voor Stan leek als dat spul zo koud is. Op een gegeven moment is hier de poetsvrouw bezig met het afstoffen van de schoorsteen en ze staat dus met die flacon voorhuidreiniger in haar hand. Ik vond dat ze eigenlijk wel een beetje raar ernaar stond te kijken, maar ja, ze heeft geen honden, dus ik dacht dat ze wellicht niet bekend was met het fenomeen 'voorhuidontsteking' en zei er verder niets over. Toen ik die avond ging spoelen viel het me pas op dat er op die flacon alleen maar voorhuidreiniger staat. Er staat niet bij dat het voor honden is. Ik heb de week er na maar even uitgelegd dat dit middeltje voor Stan en niet voor Edo was. ;D
;D ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door MerelsMommy
#3197250
Mijn bijna een jaar oude Maltezer heeft het ook. Ik maak me er niet zo'n zorgen over, maar ... het gaat zo stinken. Want het blijft in z'n haar op z'n buik zitten. Dat knip ik wel kort, net als het haar op de schacht van z'n piemeltje, maar het blijft.
Ik heb al gespoeld met kamillethee, maar daar gaat het niet van over.
Nu wil ik vitamine c gaan proberen, maar ik vroeg me af hoeveel hij daarvan mag.
Het is natuurlijk maar een ukkepukske, hij weegt 3100 gram.
Iemand een idee?
Door hamada
#3197283
Bij Sam werkt het geven van Silicea D12 gedurende een aantal dagen goed. Heb ik volgens mij ergens hier op BP als tip gelezen een keer.
Door Borke
#3197298
Mooi he een onderwerp uit 2005, in 2016 nog steeds actueel.
Overigens zijn hier via de zoekfunctie volgens mij nog veel meer topics over te vinden!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door