Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
#248116
Ik lees hier heel vaak dat honden naast hun eten extra vitamines krijgen. Is dit echt nodig als je je honden genoeg groente, fruit, vis en olien geeft?
Door Laura2004
#248200
Die van mij krijgen lijnzaadolie, tarwekiemolie, levertraan en olijfolie een dessertlepeltje iedere dag en ze krijgen stuifmeelpollen, ik weet eigenlijk niet waarvoor ??? maar het stond op een lijstje. Misschien een beetje dom om dingen te geven waarvan ik niet weet waarvoor het is. Maar ik had wel in de winkel gevraagd waarvoor mensen het gebruiken en dat vond ik wel een goede zaak.
Door Lizzy
#248240
Wat mij betreft hangt dit ook een beetje af van wat je voert. Als je goed en gevarieerd voert, dan vind ik persoonlijk dat er geen noodzaak is om extra vitamine supplementen te geven (tenzij bij ziekte of stress zoals Tannetje al aangaf).

Maar wat zijn extra's? Zijn dat extra vitamine-houdende, doch natuurlijke dingen? Of zijn dat extra voedingssupplementen (multivitamine preparaten)?

Ik vind zelf dat ik zeer gevarieerd en gezond voer. Maar voor mij hoort daar standaard bij dat ik hen visolie geef, soms wat tarwekiemolie (zeker in een vette vis maaltijd), levertraanolie (in de winter, af en toe een paar druppeltjes), soms wat zeewier of chlorella of spirulina. Ik zie dat zelf niet als vitamine supplementen, maar het zijn wel 'extra's'.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#248337
Laura2004 schreef: Oh ok. Volgens mij zijn er mensen die iedere dag wat vitamines bij het eten geven. Ik weet het niet zeker hoor.
Ja, die zijn er. Ik b.v ;D
Maar ik wil gewoon niet achter de feiten aanlopen.
Door Lizzy
#248342
Angelique schreef: Ja, die zijn er. Ik b.v ;D
Maar ik wil gewoon niet achter de feiten aanlopen.
Wat bedoel je met "Maar ik wil gewoon niet achter de feiten aanlopen"? (Of is dat een blonde vraag?)
Door casangio
#248656
Even het volgende hierover, ook het vlees van de dieren die wij voeren is denk ik, niet meer optimaal.
Alles wordt heel snel opgefokt en daardoor zitten er niet genoeg vitamines of andere stoffen meer in de verse voeding, zodat je onderhandl genoodzaakt bent om vitamines bij te voegen. Neem nu de gewone kippen (turbo kippen ) en de kalveren die worden in no time opgefokt, zitten daar dan nog wel alle voedingsstoffen in?? Ik persoonlijk denk van niet. Als een biologische kip gemiddeld 81 dagen leeft (wat ook een korte levensduur is), dan is het leven van een turbo aanzienlijk korter. Dus niet zo gezond als wij denken. Maareh voor diegenen die dit lezen en brokken geven, bij brokken is het nog veel erger, dus turbo kippen zijn altijd beter dan brokken. Maar wat toevoegen van vitamines betreft ik denk dat er wel degelijk tekorten kunnen ontstaan ook bij het voeren vers vlees wat dan toch aanmerkelijk gezonder is voor de hond sowieso al omdat er geen toevoegingen in zitten.
Laatst gewijzigd door casangio op do 27 jan 2005, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door