Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door *Axel*
#2479893
Had dit al bij Migudu gepost. Nu maar even een apart topic, want ik word zo een beetje ratlos

Axel is altijd gevoelig vanaf mei juni tot na herbst. Normaal begin ik elk jaar met puur pollen, wat blijkbaar altijd goed ging. Dit jaar de kuur midden in afgebroken, omdat als ik er niet was, hij het spul niet kreeg  >:( En ja, hele zomer jeuk en bijten/likken aan poten en buik. verder niks.
Wou niet meer herbeginnen met de puur pollen, want is alweer herfst nu... dus ook een prik van de da gekregen, wat niks geholpen heeft  >:(
Wordt nu langsam minder, en ben sinds een week op puur jeuk...
Ik kijk het nog even aan en ga niet elimineren.

Puur jeuk is leeg verdorie... maar hij heeft het deze zomer ook langer gekregen en dat hat nichts gebracht.
Puur pollen heeft ie nu 2x gehad.... de jeuk is erger geworden.
krijgt al jaren Haaks barf... dus of daar nu plots een allergie zou zijn?

Ben tegen gif, maar twijfel nu toch of ik een anti-mijt middel geef

2 jeukende honden... geweldig  :(
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2480013
Waarom niet elimineren?

Wat voor prik heeft Axel gehad bij de da?

Ik ga hier wel een gifmiddel geven, wil Xerox' huid graag heel houden in dit kl*teseizoen, dus dan is het kiezen tussen twee kwaden. Niet dat ik het je zou aanraden, dat niet.
Door *Axel*
#2480477
Kan een hond na jaren op de zelfde voeding plots allergisch worden voor een bepaarde vleessoort?

Ik heb het diesmal niet gevraagd maar ik denk zal wel pred gewesen sein... had niks gebracht

Ben begonnen met puur pollen: jeuk wordt erger. poten, buik 

Twijfel nu toch om te gaan eliminieren, kan dat met haaks barf geit of paard?
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2480776
Don't shoot me if I'm wrong, maar volgens mij kan dat wel ja.

Heb snel gegoogled maar in Haaksbarf zit groente, dus daar zou ik niet voor kiezen met elimineren...
Door Lil
#2480803
Je wordt nooit plotsklaps allergisch, dat wordt je pas als je iets een paar keer hebt gehad en soms pas nadat je iets heel vaak hebt gehad. Is bij Cayley ook het geval. Nooit problemen en 1.5 jaar geleden opeens allergisch voor kip en rund. Dat is het vervelende van allergie. Haaksbarf is inderdaad door de groente niet geschikt. Als het door puur pollen erger wordt, dan zit daar dus ook iets in waarvoor allergie is! Ik geef het zelf niet, maar er staat vast in de gebruiksaanwijzingen wat je moet doen als klachten erger worden.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2480821
*Axel* schreef: Kan een hond na jaren op de zelfde voeding plots allergisch worden voor een bepaarde vleessoort?
Ja dat kan.

Elimineren zou ik doen zonder groenten en zonder pens.
Door Lizzy
#2482517
*Axel* schreef: Had dit al bij Migudu gepost. Nu maar even een apart topic, want ik word zo een beetje ratlos

Axel is altijd gevoelig vanaf mei juni tot na herbst. Normaal begin ik elk jaar met puur pollen, wat blijkbaar altijd goed ging. Dit jaar de kuur midden in afgebroken, omdat als ik er niet was, hij het spul niet kreeg  >:( En ja, hele zomer jeuk en bijten/likken aan poten en buik. verder niks.
Wou niet meer herbeginnen met de puur pollen, want is alweer herfst nu... dus ook een prik van de da gekregen, wat niks geholpen heeft  >:(
Wordt nu langsam minder, en ben sinds een week op puur jeuk...
Ik kijk het nog even aan en ga niet elimineren.

Puur jeuk is leeg verdorie... maar hij heeft het deze zomer ook langer gekregen en dat hat nichts gebracht.
Puur pollen heeft ie nu 2x gehad.... de jeuk is erger geworden.
krijgt al jaren Haaks barf... dus of daar nu plots een allergie zou zijn?

Ben tegen gif, maar twijfel nu toch of ik een anti-mijt middel geef

2 jeukende honden... geweldig  :(
Antimijt middel? Wat bedoel je daar precies mee?

Als je hond allergisch is voor mijten, huismijt en dergelijke, denk ik dat je en elke dag je huis onder handen moet nemen en gewoon weer moet starten met Puur Pollen. En ja, dat kan begin verergering geven.

En nee, ik kan me niet voorstellen dat hij ineens allergisch is voor Haaksbarf. Bovendien zie je juist vaak bij contact allergie jeuk aan buik en poten. Dus ik vermoed dat de kans groot is dat het iets van buitenaf is. Je hebt geen nieuwe planten in huis of tuin? Geen wollen kleed neergelegd ergens? Ander wasmiddel?
Door TuttiFrutti
#2482543
Lizzy schreef:
En nee, ik kan me niet voorstellen dat hij ineens allergisch is voor Haaksbarf. Bovendien zie je juist vaak bij contact allergie jeuk aan buik en poten. Dus ik vermoed dat de kans groot is dat het iets van buitenaf is. Je hebt geen nieuwe planten in huis of tuin? Geen wollen kleed neergelegd ergens? Ander wasmiddel?
Hier ben ik niet helemaal met je eens. Een allergie bouw je op. En hond ontwikkelt voedselallergie en zal nooit na de eerst keer, zeg, rund eten gelijk allergisch op reageren. Dit komt later pas.

Ik ben wel met je eens  dat dat typische klachten zijn van een buitenaf allergie. Bij voedselallergie krabben ze veel meer bij de kop/mond en vaak zie je ook uitslag op de rug.
*Axel* schreef: Hier is alleen rund en kip beschikbaar...
Krijgt hij alleen maar kip en rund te eten?
Door Lizzy
#2482548
RvT schreef: Hier ben ik niet helemaal met je eens. Een allergie bouw je op. En hond ontwikkelt voedselallergie en zal nooit na de eerst keer, zeg, rund eten gelijk allergisch op reageren. Dit komt later pas.

Ik ben wel met je eens  dat dat typische klachten zijn van een buitenaf allergie. Bij voedselallergie krabben ze veel meer bij de kop/mond en vaak zie je ook uitslag op de rug.

Krijgt hij alleen maar kip en rund te eten?
Ja, dat weet ik, dat een allergie zich opbouwt.
Maar daarvoor schrijf ik ook niet wat ik schrijf.
Ik schrijf wat ik schrijf omdat mij de klachten eerder doen denken aan een contact allergie/allergie van buitenaf dan voor de voeding.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2482563
Is er al een afkrabsel gemaakt? Als een injectie tegen de jeuk niet helpt, kan er best meer spelen zoals een gist of een bacterie,die kunnen ook erge jeuk veroorzaken.
Door TuttiFrutti
#2482578
Lizzy schreef: Ja, dat weet ik, dat een allergie zich opbouwt.
Maar daarvoor schrijf ik ook niet wat ik schrijf.
Ik schrijf wat ik schrijf omdat mij de klachten eerder doen denken aan een contact allergie/allergie van buitenaf dan voor de voeding.
Ok, ik snap het  :)

Het lijkt ook sterk op een contactallergie.
Gebruikersavatar
Door pike
#2482619
Een wild guess:
Larfjes van de haakworm penetreren de huid van de hond via de voeten of de buik.
Dat resulteert in jeuk.
Heb je al eens een ontlastingsonderzoek laten doen??
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door