Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Do
#2481343
Zelda heeft een gescheurde spier, bij de schouder
(niet goed getimed want morgen belangrijk wedstrijd, maar afgezegd)

wie heeft ervaring met geschuurde spieren?
Laatst gewijzigd door Do op vr 12 okt 2012, 11:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kallista
#2481345
Hé?? Geschuurde...of bedoel je gescheurde spier?

Als het dat laatste is, nu dat heb ik zelf mee mogen maken, doet heel veel pijn kan ik je zeggen, en duurt lang eerdat het genezen is.
Bij mij blijft het pijn doen, al jaren, door het littekenweefsel wat erop zit. En een verkeerde diagnose en behandeling in het begin.
Zou evt. operatief verholpen kunnen worden, maar vlgs fysio kan het ook nog slechter worden na een OP.

bij een paard wat ik vroeger had heeft de revalidatie ongeveer een half jaar geduurd, maar die was daarna ook wel weer volledig belastbaar.
Door Lizzy
#2481432
Ik. In die zin, ik heb het zelf wel eens gehad en de hond van onze buren heeft het gehad. Het is allemaal goed gekomen. Maar dat heeft best even geduurd. Ik zou iets geven ter ondersteuning, zoals bijv. Puur Spier.
Door Do
#2497431
pffff we zijn een tijdje verder......en ik weet het even niet meer
ben 2x naar de DA geweest

op 9 november laat ik een foto maken

maar het schiet niet op kwa genezing
Door Ike
#2497439
Oh wat balen zeg  :(
Ik hoop dat de foto  duidelijkheid geeft waardoor er gericht behandeld kan gaan worden, sterkte  met de patiënt :-*
Door Irish
#2498689
Ik, met Ivan, helaas.
Moest op pijnstilling (eerst tramadol, maar daar reageerde hij niet goed op, toen metacam) en 6 weken lijnrust.
Hij heeft er nog steeds af en toe last van, is gevoelig op de pezen. Later had hij een geirriteerde pees (door Maarten Kappen gediagnosticeerd) en rustig beweging opgebouwd en hij krijgt nu permanent Puur Pees. Als we niet te gek doen gaat het goed, maar meneer loopt richting de 11 jaar, dus kan het ook bij de ouderdom horen.
Door Whisker
#2498908
omdat het een gescheurde spier is kan je ook eens trauma (puur) proberen maar deze zet je eigenlijk direct na een blessure en stimuleert herstel van gekneusd weefsel waaronder ook een spierscheuring, mocht je het nog niet kennen wel goed om te weten dat het er is,
het voorkomt dat er zwelling optreedt en zorgt wel voor een sneller herstel.

Misschien dat je er wat mee kan!

groet whisker
Gebruikersavatar
Door kira
#2498917
Denk dat dat heel lang duurt (en we spreken hier uit ervaring). Mijn reu heeft ooit in zijn borst een gescheurde spier gehad, dat duurde heel lang en is ook altijd een heel zwakke plek gebleven, er hoefde maar "iets" te zijn en hij mankte weer even. Kleine beer heeft heel veel spier/peesproblemen gehad en herstel duurt heel erg lang. Ze heeft één keer 3/4 jaar nodig gehad voor herstel, allleen maar gezwommen en is altijd met de auto vervoerd omdat het herstel erg langzaam ging. Spieren en pezen zijn erg slecht doorbloed en herstellen daardoor ook traag dus op zich (ik zou wel zorgen voor een goede diagnose dus zou zeker nog een 3x een dierenarts bezoeken om te zien of er niet toch ander letsel is).
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2498926
Irish schreef: Ik, met Ivan, helaas.
Moest op pijnstilling (eerst tramadol, maar daar reageerde hij niet goed op, toen metacam) en 6 weken lijnrust.
Hij heeft er nog steeds af en toe last van, is gevoelig op de pezen. Later had hij een geirriteerde pees (door Maarten Kappen gediagnosticeerd) en rustig beweging opgebouwd en hij krijgt nu permanent Puur Pees. Als we niet te gek doen gaat het goed, maar meneer loopt richting de 11 jaar, dus kan het ook bij de ouderdom horen.
Jeetje, is Ivan al 11! Wat ziet hij er top uit voor die leeftijd, had ik hem echt nog niet gegeven!

Verder geen ervaring of tips, sorry Flat
Door Esther Q
#2501004
Hier twee honden gehad met een gescheurde spier/pees. Een jonge hond, was met 4 maanden geheeld. Een volwassen hond (toen 5), was met een jaar geheeld. Allebei helemaal geen last meer van.
Door Esther Q
#2503881
Flat schreef: 1 jaar??????
en wat hebben ze mogen doen in dat jaar?
Alles behalve meelopen in de training. Dus geen trekwerk.
Gebruikersavatar
Door kira
#2503900
Ik deed met mijn reu reddingswerk, ik heb toen wel vlakte getraind maar geen puin. Bij vlaktetraining niet getraind daar waar veel gesprongen moest worden (was spier in de voorhand). Verder goed opletten dat hij niet te fanatiek lang doorging. Een hond met adrenaline voelt geen pijn net als een mens, dus is het aan zijn begeleider om tijdig te stoppen.
Door Do
#2506830
vandaag fotos gemaakt...vaag hoor!!!
op de fotos zie je helemaal niks....ook geen beginnende artrose of wat dan ook
maar....tja...het zou ED kunnen zijn......
????????maar je ziet niks op de foto's?????

mijn vraag aan jullie
Zelda is een aktiefe werkhond, ze is ED getest 3 jaar geleden en vrij bevonden
volgens de orthopeed is ED fotos niet water dicht (daar ga je als fokker?.....)
als er iets van ED zou zijn dan zou je toch iets van moeten zien? al is het een beginnende artrose?
ik bedoel als de oude fotos shit zijn, dan moet ze toch met haar aktieve leven toch iets te zien moeten zijn?
Afbeelding
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door