Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#2480942
Vandaag heb ik geprobeerd om zalm te malen met de Kenwood machine.

Was niet echt een succes, de zalmhuiden zetten zich vast rond het stermes, en  de graten van de zalmlijven doen hetzelfde  :-\ De staart van het zalmlijf heb ik maar niet  doorgevoerd.

Wat is jullie ervaring hiermee?
Kan ik wat leren?

Gaat het beter met  de aangepaste schijf? , want  dan  kan ik beter wachten  ;)

Ik  heb geen aangepaste schijf.
Door Cindy de Wolf
#2480944
nova schreef: Vandaag heb ik geprobeerd om zalm te malen met de Kenwood machine.

Was niet echt een succes, de zalmhuiden zetten zich vast rond het stermes, en  de graten van de zalmlijven doen hetzelfde  :-\ De staart van het zalmlijf heb ik maar niet  doorgevoerd.

Wat is jullie ervaring hiermee?
Kan ik wat leren?

Gaat het beter met  de aangepaste schijf? , want  dan  kan ik beter wachten  ;)

Ik  heb geen aangepaste schijf.
Ik verwacht dat het met de aangepaste schijf geen problemen oplevert.
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2480947
Heb je het bevroren of ontdooid gemalen ?

Als het nog een beetje bevroren is gaat het veel beter.

Ik heb nog een aangepaste schijf voor je ,die kan ik morgen meenemen als je wilt
Gebruikersavatar
Door nova
#2480954
Daantje schreef: Heb je het bevroren of ontdooid gemalen ?

Als het nog een beetje bevroren is gaat het veel beter.

Ik heb nog een aangepaste schijf voor je ,die kan ik morgen meenemen als je wilt
Das al een hele goede tip, thnxs. Mijn vis was ontdooid  ;)

Ik krijg binnenkort  een aangepaste schijf,  dus  lenen is niet nodig. Wel lief dat je wil helpen  :-*
Gebruikersavatar
Door nova
#2480974
Cindy de Wolf schreef: Ik gooi overigens bijna alles zeker nog voor 50% bevroren door de Kenwood heen. Mijn ervaring is dan ook dat peesjes minder snel om het mes draaien.
Nederland wordt steeds slimmer    :) :D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2480978
Cindy de Wolf schreef: Ik gooi overigens bijna alles zeker nog voor 50% bevroren door de Kenwood heen. Mijn ervaring is dan ook dat peesjes minder snel om het mes draaien.

Precies ! Dat maakt veel uit met het uiteindelijke resultaat.
Ik doe eigenlijk altijd alles half bevroren malen.

Dat scheelt heel veel prut in de messen/schijven en dat scheelt ook veel werk.

Je zult veel plezier hebben van die aangepaste schijf . ;)
Door Cindy de Wolf
#2480986
Daantje schreef:
Precies ! Dat maakt veel uit met het uiteindelijke resultaat.
Ik doe eigenlijk altijd alles half bevroren malen.

Dat scheelt heel veel prut in de messen/schijven en dat scheelt ook veel werk.

Je zult veel plezier hebben van die aangepaste schijf . ;)
;D ;D ;D ;D

Jouw kalkoennekken vond ie gisteren ook erg lekker EN ik hoefde ze niet kleiner te maken ;)
Gebruikersavatar
Door Daantje
#2481007
Cindy de Wolf schreef: ;D ;D ;D ;D

Jouw kalkoennekken vond ie gisteren ook erg lekker EN ik hoefde ze niet kleiner te maken ;)
Oh echt waar ?
Da's super om te horen ,ik was al benieuwd of ze klein genoeg waren EN of je ze kon malen .
Ik maal ze ook regelmatig en dat gaat echt heel makkelijk omdat ze niet zo knijterhard zijn. :D
Door Cindy de Wolf
#2481018
Daantje schreef: Oh echt waar ?
Da's super om te horen ,ik was al benieuwd of ze klein genoeg waren EN of je ze kon malen .
Ik maal ze ook regelmatig en dat gaat echt heel makkelijk omdat ze niet zo knijterhard zijn. :D
Yep echt waar.
Ze hadden overigens nog wel wat kleiner gemogen. Ik schaar ze in categorie medium met een enkele kleine ertussen. Mij hoor je niet klagen hoor, ze zijn iig kleiner en smaller dan die ik normaal heb en ik hoef ze niet eerst kleiner te maken. Althans deze 4kg niet, weet (nog) niet hoe de rest is, zit nog in de dozen ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door