Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Zwerver
#2480680
Hoe groot is een stuk pens van 350 gram?
Als ik het zo uitreken zou Zwerver (kruising Beauceron, 68 cm. hoog, zo'n 35 kg.) ongeveer 350 gram pens per week mogen hebben. Ik wil hem dat graag in 1 lap geven, maar is dat niet een klein lapje voor zo'n grote hond? En moet ik hem er dan vleesbot bijgeven om diarree te voorkomen? Hij mag zo'n 700 gram per dag in totaal.
Door kaszi
#2480706
hier krijgen ze gewoon een pensmaaltijd zonder iets bij, bevalt ze prima.
Door nicolette
#2480739
Geef mijn hond meestel een lap van een pond of iets meer. Hij weegt 28 kilo, maar eet nog wel 1.5 kilo per dag, dus geef er nog van alles bij. Sommige honden hebben na alleen een pensdag wat dunne ontlasting, wat je kan oplossen door karkas erbij te geven.

Hoeveelheden zijn altijd een indicatie en sommige beweeglijke honden hebben veel meer nodig. Is even uitzoeken wat bij jouw hond voldoet.

Gr. Nicolette
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2480741
Hier eten ze meestal een penslap van een rond de kilo (normaal krijgen ze zo'n 700 gram eten per dag)
De lap word in zijn geheel gegeven zonder iets erbij, en dat gaat hier helemaal goed  :)
Door Zwerver
#2480742
Nicolette, ik weet dat het indicaties zijn, 350 gr. lijkt me alleen een heel klein lapje voor zo'n grote hond, hoe groot is zo'n lap ongeveer 10 bij 20 of zo?

Monique77, dan geef je toch zo'n 3 keer te veel qua hoeveelheid? Geeft dat geen problemen? En minder je dan nog in de andere percentages?
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2480746
Zwerver schreef: Nicolette, ik weet dat het indicaties zijn, 350 gr. lijkt me alleen een heel klein lapje voor zo'n grote hond, hoe groot is zo'n lap ongeveer 10 bij 20 of zo?

Monique77, dan geef je toch zo'n 3 keer te veel qua hoeveelheid? Geeft dat geen problemen? En minder je dan nog in de andere percentages?
Hoe bedoel je 3 x teveel ?
Oh, en ik geef ze van pens meer dan normaal gezien mijn honden pens veel sneller verteren en bij 700 gram sneller een hongergevoel hebben en om eten gaan vragen
Minder niet in de andere percentages  :)
Door Zwerver
#2480767
Als ik voor Zwerver uitreken wat hij aan pens mag hebben (orgaanvlees pens 15 % is voor hem 105 gr per dag) dan kom ik op ong. 350 gr. pens per week. Ik heb 2% van 35 kg. lichaamsgewicht gerekend. Dus als ik een kilo pens zou voeren is dat 3 keer de wekelijkse hoeveelheid.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2480782
Oh, zo bedoel je...
Ik moet zeggen dat de mannen hier 1x per week een pensmaaltijd krijgen en ik het voer als compleet (ondanks dat de meningen hier op BP erg verdeeld zijn over wel/niet compleet)
De rest van de dagen krijgen ze vleesbot/orgaan/spiervlees naar verhouding
Door nicolette
#2480790
Zou een grote hond ook niet een klein lapje pens geven, hap slik weg. Kijk eigenlijk niet naar de percentages qua pens. Hij krijgt gewoon een penslap en geef daar extra wat bij tot aan 1.5 kilo. Karkas, nekken, ec.
Zie hier wel dat de pens snel doorgeslikt wordt, zo op.

Gr. Nicolette
Gebruikersavatar
Door chipjolie
#2480817
hoi zwerver,

ik heb 2 beaucerons :D en eens in de tijd krijgen ze gewoon een lap pens, verder niks erbij :)
ze moeten er dan echt aan trekken en scheuren, leuk om te zien!  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Thea
#2480851
Hier  eten de honden 500 gr per dag per hond.
1x per week pensdag betekend 500 gr pens en 150 gr kip vleugel of karkas anders hebben ze andere dag dunnere ontlasting.
Ik weet ook dat het teveel is maar rekend het eigenlijk ook als compleet.

Zo'n grote hond zou ik 750 tot 1000 gr geven.
Maar pas op ook grote stukken zuigen ze zo weg. Ik knip het in ongeveer 3 stukken. Wel is het soms nog beetje bevroren en dan kauwen ze er lekker op.  ;)
Door Zwerver
#2480865
2 Beaucerons? Ik ben jaloers!!!!!!!!!!!! :D Waar heb je ze vandaan? En heb je toevallig een arlequin, die vind ik het allermooist ::)
Gebruikersavatar
Door pike
#2480973
Ik heb niet zulke grote honden. Maar of ik ze nou een lapje van 2 ons geef of een lap van een kilo, het is hap slik en weg met die lap  :-X. Onvoorstelbaar. Dus hier krijgen ze geen lapje of lap meer,  ze krijgen gewoon hun portie in reepjes bij hun vleesbot.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door