Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Xerox
#2479582
Mensen, ik heb jullie tips weer even nodig  :-\ Dit keer heeft Xerox een smetplek in zijn oksel. Ik heb er al een paar keer groene leem op gedaan, maar dat blijft niet goed zitten daar. De plek is erg rood en blijft vochtig, ook na goed deppen.

Moet ik er iets opsmeren en zo ja, wat? Groene leem werkt dus niet en over honingzalf heb ik op internet gelezen, maar ik weet niet of het slim is dat bij een smetplek te gebruiken? Iemand anders raadde Sudocreme aan, is dat een optie?

Alvast bedankt!
Door Lizzy
#2479858
Mijn ervaring is dat als ze erbij kunnen, honingzalf niet gaat werken. Ze likken dat er te graag af. Ik dep met Echinacea Extra Forte van Bloem (met Cat's Claw en Plantago) en ik smeer er vaak niks meer op. Soms werkt niks erop smeren beter, zeker bij natte wonden.
Gebruikersavatar
Door Xerox
#2479861
Bedankt voor je antwoord, Lizzy. Het is me gelukt groene leem erop te krijgen en dit te laten drogen, zalf gebruik ik inderdaad liever niet bij zo'n vochtige plek.

Nu ben ik even aan het lezen en Xerox heeft de laatste week ook weer meer kriebels in de liezen, door de mijt denk ik. Ook had hij vorige week een paar vlooien (daarna niks meer gezien). Is het dan iets om PUUR Huid te proberen?
Door *Axel*
#2479885
Also ik ken ht probleem bij Darqan, in lies en oksels. 1001 dingen geprobeerd en nu doe ik het heel simpel: Zo lang het echt vies en ontstoken is: Desinfizieren, droog deppen en dan een poeder erop. Ik heb Baneocin.
Als`t gewoon vochtig blijft hele simpele babypoeder erop.... wel zorgen dat je in geval van de klontering van het poeder vaak verwijderd en weer poeder erop.
Werkt prima!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door