Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2472041
Ik heb altijd penslappen aan Bandit gegeven. Helaas zuigt hij die dingen bijna heel naar binnen en maakt daarna allemaal van die kokgeluidjes. Dus hij krijgt ze niet heel meer. Nu knip ik die stinklappen zelf in kleine stukjes. Nu ben ik bijna door mijn penslappen heen en zit te twijfelen of ik nog wel hele lappen zal bestellen of dat ik beter gemalen pens kan gaan geven. Maar weet ik dan zeker dat het alleen pens is en vuile pens? Of zal ik maar blijven knippen?
Door mirkeq
#2472177
Ik heb afgelopen week via Lotgering mijn dik 100 kilootje vlees ingeslagen en inderdaad, ook pens, dat zijn met toch een hompen. Bo ging al "proletarisch winkelen" uit de kratjes en kwam dan weer aan emt een bevroren stuk pens, dan weer met een stuk kraakbeen.
Nou zijn dat best grote stukken dus zag ik, ongeveer een kilo  :D
Mijn vraag is nu, hoeveel mogen 2 volwassen labradors hebben, teefje van 26 kilo en reu van 29 kilo, zónder dat ze ervan aan de schijterij raken  :)
Hiervan heb ik echt nog geen idee, ben op het "pens"-gebied nog een groentje  ::)
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2472787
[quote="mirkeq"]
Ik heb afgelopen week via Lotgering mijn dik 100 kilootje vlees ingeslagen en inderdaad, ook pens, dat zijn met toch een hompen. Bo ging al "proletarisch winkelen" uit de kratjes en kwam dan weer aan emt een bevroren stuk pens, dan weer met een stuk kraakbeen.
Nou zijn dat best grote stukken dus zag ik, ongeveer een kilo  :D
Mijn vraag is nu, hoeveel mogen 2 volwassen labradors hebben, teefje van 26 kilo en reu van 29 kilo, zónder dat ze ervan aan de schijterij raken  :)
Hiervan heb ik echt nog geen idee, ben op het "pens"-gebied nog een groentje  ::)
[/quote]

Geen hond is hetzelfde, dus ik kan wel zeggend at die vna mij 1 kilo wegknagen zonder problemen, maar er is een kans dat die van jou bij 300 gram al dunner poepen. Kestie van uitproberen dus. :)
Door Boutje
#2473020
Wegens knaagproblemen, kieskeurig eten en schrokken (allemaal bij verschillende honden) bestel ik tegenwoordig pens blokjes los gevroren, is ene doos van 5 kilo met stukjes pens van ongeveer 3 op 3 cm er in. Zo zie je nog wat het is (in tegenstelling tot gemalen) en iedereen eet het hier.
Door pallas
#2473750
Ik laat een kilo pens deels ontdooien en als het dan nog redelijk bevroren is zet ik het mes erop; snijdt makkelijker er je hebt minder stank en gelijk een goed formaat stukken zodat ze niet alles in één keer opslurpen.
Mijn honden gaan van biologische pens nooit aan de dunne, wel van de gewone pens dus dan voer ik er wat bot bij.
Door mirkeq
#2475363
Bedankt allemaal voor jullie reacties!
Inmiddels komt een derde labje ons team versterken dus kan ik, om het uit te proberen zo'n penshomp in drie, naar verhouding gelijke stukken verdelen (want ja, een labje van bijna 30 kilo mag meer dan een labje van net 20 kilo  ;) ) en dan eens kijken hoe ze erop reageren.
Versnijden als het nog deels bevroren is lijkt me dan inderdaad makkelijker en mensvriendelijker, die geur is wat teveel voor mij maag  :D
Door eelke
#2479795
(half) bevroren snijdt ik het, eenmaal ontdooit knip ik het. Wel met handschoentjes...1 keer zonder gedaan, en erna gelijk doorgemoeten naar een verjaardag  ::)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2479943
stukjes of gemalen....maakt hier niet uit....stukjes daar kauwen ze niet op en gemalen ook niet....
hele lap geven is ook geen strak plan....zijn net reigers...
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2479944
[quote="eelke"]
(half) bevroren snijdt ik het, eenmaal ontdooit knip ik het. Wel met handschoentjes...1 keer zonder gedaan, en erna gelijk doorgemoeten naar een verjaardag  ::)
[/quote]


:biggrin2: :biggrin2: Lekkerrrr.


Mijn lab werkt een kilo penslap zonder problemen weg. Om te drogel laat ik het half ontdooien en snij ik het. Pensgeur krijg je van je handen door ze te scrubben met koffiedik.
Door mirkeq
#2480191
Ik heb geluk, in ene kocht iemand al mijn pens op..heb ik nog even uitstel van executie  :D en een volgende keer bestel ik denk ik gewoon de gemalen versie, mocht die er zijn  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door