Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2479295
Kay en ik hebben vanmiddag tussen het (thuis)werken door heerlijk gelopen bij de Dobbeplas.
Eenmaal thuis (14.30 uur) begon Kay heel erg met smakken, en komen er achter elkaar speekseldruppels uit zijn lip

Nu heeft hij wel wat wondjes in zijn bek (hij heeft met een tak zitten klooien nadat hij ontzettend gedomineerd werd door een uitlaatroedel om zijn stressniveau te laten dalen) maar verder kan ik niets ontdekken
Hij hijgt niet, mag overal aanzitten, maar kan zijn rust niet echt vinden en overal waar hij ligt ligt er binnen no time een plasje speeksel  :-\

Hij wil gewoon eten en water drinken, maar ik vertrouw het niet helemaal...
De dierenarts zei dat ik het nog even aan moest kijken tot een uur of 17.00 - 17.30, en mocht het dan niet minder zijn dan moesten we langs komen

Iemand enig idee waar ik op moet letten en/of even aan moet geven bij de dierenarts ?

Ps, ik heb Kay niets zien eten in het bos... Maar goed, hij rent wel eens op met een hond die we tegenkomen, dus 100% zekerheid heb ik daar niet in (hoewel Kay echt al jaren niets meer van de grond eet)

Verdorie, wat is er met mijn ventje aan de hand  :-\
Laatst gewijzigd door Monique77 op di 09 okt 2012, 16:17, 1 keer totaal gewijzigd.
#2479301
Lizzy schreef: Misschien zit er toch wel een splintertje in zijn bek? Geen braakneigingen, goed alert? Geen koorts?
Zou kunnen, maar ik kan echt niets zien (en hij laat het kijken gewoon goed toe)
Hij is goed alert, buiten loopt hij ook alsof er niets aan de hand is, alleen dat kwijlen en smakken blijft maar aanhouden. Heeft niet geprobeerd over te geven, en koorts heeft hij niet
#2479312
Als Kay spuugt (wat hij misschien 3x per jaar doet) dan geeft hij vrij snel over nadat hij begint te speekselen
Nu is hij al bijna 2 uur bezig.... En vraag me af, hoelang moet ik dit aan gaan kijken en wanneer zet ik de stap naar de DA ?

Want wat wil de DA gaan doen aan dit vage beeld  :-\
#2479316
Pfft. Lastig. Er zit ook nergens een stukje hout tussen zijn tanden/kiezen?

Een DA heeft in de regel wel betere apparatuur om goed in de bek te kijken. Heb je een zaklamp? Kan iemand anders de bek goed open houden dat jij de boel daarbinnen nog een keer inspecteert?
#2479321
Heb net met manlief echt alle tanden en kiezen bekeken met lampje (en gevoeld met mijn vingers) omdat manlief het ook wel lang vond duren nu... Maar we kunnen echt niets vinden/voelen...

Hij wil gewoon spelen, hij wil eten.. Snap er werkelijk niets van

Het enige wat ik weet is dat likken aan padden ed zo'n reactie kunnen uitlokken, maar ja...  Hoelang kan ik dat aankijken hé ?
Ga nu iedergeval even melk halen, want dat schijnt eventuele gevolgen van het likken aan een pad te neutraliseren.. Baat het niet dan schaad het niet toch
#2479327
Lastig toch he zulke dingen  :-\ Wat je al benoemd van een ev pad dat zou kunnen , wat ik met Amber nogal eens heb .... aan takken/ stronken klooien , en als het te koud is (geweest ) wil ze ook nog weleens kwijlen . Maar smakken doet ze weer niet .
#2479335
De melk ging er erg fanatiek in, en het lijkt wat minder te worden, het smakken is gestopt alleen blijft er nog wel kwijl uit zijn bek lopen...
We kijken het even een kwartiertje aan (of het kwijlen ook stopt) en anders bellen we de DA maar even terug
#2479344
Ik dacht in eerste instantie ook aan iets van een kikker of pad, maar kan me vaag herinneren het ook wel eens gezien te hebben bij sommige hout/boomsoorten. Als er veel sappen in sommige bomen/struiken zitten en hij heeft er zo intensief aan geknaagd, zou het dat ook wel kunnen zijn.
Maar dan zou het (zeker met verdunning door eten of drinken) wel minder moeten worden lijkt me :-\
#2479371
Het is beduidend minder, maar nog niet weg
Net de dierenarts gesproken en die vond het (nog) niet nodig om langs te komen gezien hij wel gewoon fit was, en goed wilde eten en drinken (en als je misselijk bent of duf wil je ook niet eten volgens hem)
Gezien we morgen toch op controle moeten voor zijn oorontsteking die hij had  ::) adviseerde de DA het even aan te kijken tot morgen

Voor nu denkt hij aan irritatie in de bek, en of dat nu van een boomschort/kikker of iets is... Dat zal het even uit moeten wijzen
Mocht Kay duf worden dan direct contact opnemen met de DA
#2479410
Nou joh sterkte! Ik heb het hier ook wel eens gehad na een tocht door de brandnetels. Blijkbaar dat die dingen ook in neus en lippen hadden geprikt. Wat super helpt is een lepeltje mucosa compositum voor de slijmvliezen, maar ja, dat heeft ook niet iedereen zomaar in huis... Misschien nog even goed de bek spoelen met koud water uit de tuinslang ofzo?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door