Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door kimkok
#2479076
Een vriendin van me met 2 labradors is op mijn advies 2 jaar geleden begonnen met kvv. Ze geeft ze momenteel nog Carnibest en op vakantie voert ze Renske. Nu kan ze dit niet meer bekostigen en moet weer terug naar brokken. Ze vroeg aan mij advies hoe dit het beste aan te pakken en of ze de brokken dan nog enigszins kan combineren met kvv of renske. Lijkt mij een hele belasting voor het lichaam om terug te moeten naar brokken. Zou dit dan ook geleidelijk aan moeten gebeuren, eerst mengen en zo. Heeft iemand hier advies over?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2479094
Net als andersom ligt dat geheel aan de hond. Mengen kan, maar hoeft niet per definitie. En ja, zal idd een hele belasting zijn voor dat lijf. Ze kan natuurlijk die brokken wel gewoon blijven combineren met vers of renske.
Door eelke
#2479134
Ik zou dan niet overstappen op brok, maar op goedkope kvv... in mijn ogen is de goedkoopste kvv altijd nog beter dan de duurste brok.

Carnibest is natuurlijk ook erg duur....dus ik zou voor lotgering en smuldier gaan (zit je tussen de 1,50 en 2,- per kg volgens mij)
Door siempie73
#2479200
maar ja een goede brok is wel duurder, dus zou het mss een optie zijn om dan smuldier, kivo of lotgering te geven. Ben je wellicht toch goedkoper uit dan met een goede brok...
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2494395
Sorry voor de bump
Maar wat is een goede brok ?
Moet die duur zijn of moet je goed opletten wat erin zit en waarvandaan het komt ?

Ik heb in het verleden cavom gevoerd omdat daar de minste conserveringsmiddelen ed aantoe gevoegd waren, de afgelopen 2 jaar ivm gezondheid van mijn jongste zoon weer brokken gevoerd en nu juist van biofood. Wij voeren geperste brokken en dan ben je al beperkt in merken die het in het assortiment hebben. (cavom, prins, biofood, farmfood)
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2494399
Ik zou een goedkope kvv gaan voeren, of zelf samenstellen. Met een beetje moeite kun je voor weinig een goedkoop barfmenu samenstellen. Tijdens m'n studietijd voerde ik veel kippenekken (50 ct per kg), zalmkoppen (gratis bij de visboer), en smuldier rund (46 ct per 400 gram). Verder scoorde ik dan via bp nog wat andere diersoorten voor de afwisseling.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2494470
Terug naar de vraag van de topicstarter. Zodra dit topic een brokreclametopoc wordt gaat die op slot. Voor adviezen welke brok er dan gebruikt zou moeten worden zijn er legio andere fora .
Gebruikersavatar
Door Arkay
#2494531
Mijn reactie was vooral omdat ik las dater gezegt wordt dat een goede vloek een dure is en daar ben ik het niet mee eens.
Denk dat er weinig fora zijn die kritisch kijken naar voeding en zeker op een brokken forum niet want ik heb het idee dat die vooral achter de bekende verkooppraatjes aanlopen.
En ja je kan redelijk goedkoop een manier vinden om toch rauw te voeren.
(ik was dan ook echt niet blij dat ik na de geboorte van onze jongste moest stoppen maar het risico was voor hem te groot ivm sterk verminderde weerstand)
Door eelke
#2495957
[quote="pleuntje"]
Geloof niet dat een brok goedkoper is dan goedkope KVV. Dus zou ook overgaan op de bovengenoemde merken KVV. Altijd nog veel beter dan brok voeren.
[/quote]

Precies mijn mening!
Met barfen lukt het me trouwens ook om rond dezelfde prijs van smuldier te zitten, maar dan meer afwisseling en meer kwaliteit :) dus da's nog goedkoper.
Gebruikersavatar
Door doranto
#2502242
[quote="Arkay"]
Sorry voor de bump
Maar wat is een goede brok ?
Moet die duur zijn of moet je goed opletten wat erin zit en waarvandaan het komt ?

Ik heb in het verleden cavom gevoerd omdat daar de minste conserveringsmiddelen ed aantoe gevoegd waren, de afgelopen 2 jaar ivm gezondheid van mijn jongste zoon weer brokken gevoerd en nu juist van biofood. Wij voeren geperste brokken en dan ben je al beperkt in merken die het in het assortiment hebben. (cavom, prins, biofood, farmfood)
[/quote]

http://www.trimsalonjosje.nl/voeding.htm
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door