Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Adriane
#2477912
Hoi allemaal!

Ons teefje is vandaag 61 dagen drachtig! Het gaat allemaal heel goed alleen nu had ze vanmiddag en zojuist gele, dunne drap ontlasting bij het uitlaten. Ze heeft gisteren zoete aardappel gegeten... Mijn eerste gedachte was dat het daardoor kwam maar wil toch even jullie mening vragen.... Het is niet veel! Hooguit een handje vol!  :-\ getver! Haha!

Ik twijfel om de dierenarts te bellen... Het was niet veel en ze eet en drinkt voor de rest helemaal prima!

Als het zo blijft bel ik uiteraard wel de dierenarts!

Oh ha... Ze kan het wel gewoon ophouden want doet het niet binnen ofzo....

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Door Lizzy
#2477916
Ik vermoed dat ze zich wel eens klaar aan het maken kan zijn voor de grote dag. En dat betekent 'alle troep de maag en darmen uit'. Waarschijnlijk gaat ze de komende dagen ook lopen klooien met eten. En ik zou zeggen "niks forceren" en zelfs laten vasten als ze niet echt eten wil.

Als ze verder in orde is, zou ik me persoonlijk geen zorgen maken.
#2478229
Dank je! Je hebt inderdaad gelijk! Temperatuur was gisteravond 36.8... Vanmorgen 36.5.... Ze is erg onrustig.. Hijgt... En verbouwd haar werpkist!

Ik gok op vanavond! Laat het weten zodra ik meer weet!
Door Lizzy
#2478239
Adriane schreef: Dank je! Je hebt inderdaad gelijk! Temperatuur was gisteravond 36.8... Vanmorgen 36.5.... Ze is erg onrustig.. Hijgt... En verbouwd haar werpkist!

Ik gok op vanavond! Laat het weten zodra ik meer weet!
Spannend!! Ja graag, houdt ons maar op de hoogte! Succes!
#2478647
Pfff nog helemaal niks! Haha!

Ze houd ons flink in spanning! De hele dag af en toe hijgen en graven... Temp was opgekrabbeld naar 37.0 maar nu weer gezakt naar 37.8.... Ze heeft nog geen weeen en de pupsels bewegen goed maar vind dit wel erg lang gaan duren!  :biggrin2:

Ben zo benieuwd! Hihi!
#2478979
Jaaaaa! Bij deze:

Om 6.10. Een Reutje zwart-wit 440 gram
Om 7.40 een teefje zwart-wit 330 gram
Om 8.10 een teefje zwart-wit 320 gram

alles is goed gegaan en ze heeft bijna alles zelf gedaan! Ben zo trots!

Misschien dat er nog meer komt... Ik denk het wel...

Ze hebben allemaal aardige gewichten! Maar goed voer doet wonderen he!
Door Lizzy
#2479023
Adriane schreef: Jaaaaa! Bij deze:

Om 6.10. Een Reutje zwart-wit 440 gram
Om 7.40 een teefje zwart-wit 330 gram
Om 8.10 een teefje zwart-wit 320 gram

alles is goed gegaan en ze heeft bijna alles zelf gedaan! Ben zo trots!

Misschien dat er nog meer komt... Ik denk het wel...

Ze hebben allemaal aardige gewichten! Maar goed voer doet wonderen he!
Ohhhw, geweldig!!!!!!!!!
Van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!
Je gaat ons toch zeker wel verblijden met wat foto's he? :angel2:

Ik ben benieuwd, wat er nog bij komt aan pupsels.
#2479128
Haha! Ja hoor die komen er zeker aan! Maar kan ik met mijn telefoon niet plaatsen dus komen vanavond als m'n man thuis is... Heb alleen een computer boven!

Er is nog geen vierde pup maar heeft heerlijk liggen slapen... Ze is nu weer wakker en aant hijgen dus gaat niet lang meer duren denk!
#2479138
Adriane schreef: Haha! Ja hoor die komen er zeker aan! Maar kan ik met mijn telefoon niet plaatsen dus komen vanavond als m'n man thuis is... Heb alleen een computer boven!

Er is nog geen vierde pup maar heeft heerlijk liggen slapen... Ze is nu weer wakker en aant hijgen dus gaat niet lang meer duren denk!
Let je wel op de tijden???
Van 8u10 naar 11u41 is eigenlijk (te) lang :s
Heb je een echo laten doen zodat je een richtlijn hebt hoeveel pups je kan verwachten???
#2479162
Op de echo zagen we 3 pups... Maar er zit er nog 1 in want ze heeft weeen en ik voel hem bewegen...

Ze heeft al die tijd rustig liggen slapen dus was geen probleem. Ze is nu net weer een klein half uurtje onrustig en heeft 2 waterblazen eruit geperst...
Door Lizzy
#2479166
orinake schreef: Let je wel op de tijden???
Van 8u10 naar 11u41 is eigenlijk (te) lang :s
Heb je een echo laten doen zodat je een richtlijn hebt hoeveel pups je kan verwachten???
Hier ben ik het dus niet mee eens. Zolang de teef rust, rustig is: niks aan de hand. Ik raad je serieus aan om het boek van Myra Savant-Harris eens te lezen "Advanced Canine Reproduction and Puppy Care". Daar beschrijft Myra heel goed in waarom deze algemene geaccepteerde wijsheid niet klopt en waarom er een enorme stijging is in het aantal vaak onnodig uitgevoerde keizersnedes (en waarom daardoor de sterfte van het aantal teven daardoor is toegenomen).
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door