Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2476104
Binkie onze Cavalier King Charles spaniel van 7 jaar heeft ernstig doorgezakte polsen. Inmiddels zijn daarvoor braces aangemeten en kan hij daar behoorlijk mee lopen. Probleem is wel dat hij daardoor met zijn pootjes naar binnen gaat lopen, zodat zijn teentjes kapot gaan. Op dit moment draagt hij de braces alleen maar binnen.
Heeft iemand ervaring met bijvoorbeeld glucobest of primeval voor het sterker maken van pezen. Verder zijn alle andere suggesties welkom.
#2478925
he jakkes Marjan  :-\ :-\  dat klinkt heel naar  :-X  Ik heb echt geen ideeën voor je, maar ik neem aan dat het gewicht van Binkie ook een rol kan spelen? Is hij mooi slank?

Ik hoop dat je goede tips krijgt !!  Misschien naar een holistische dierenarts?  :-\
#2478929
Banden en pezen versterken wordt o.a. gedaan door een manuele  of fysiotherapeut. Ook kan een goede therapeut een brace zodanig laten maken dat je hond geen andere verkeerde stand van zijn poten ontwikkelt (het naar binnen draaien van zijn pootjes) en dat de brace geen drukpunten heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door