Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Marlijn
#2478652
Hallo,

Sinds een paar maanden heb ik een kitten Zaza, ze is nu bijna 5 maanden.
Ik heb een paar jaar geleden een kat gehad die ik barf voerde, maar omdat ik me even opnieuw wilde inlezen heb ik Zaza eerst de brokjes gegeven die ik nog van het asiel had meegekregen (kittenbrokjes van RC). Wel alvast afgewisseld met kvv. Dat ging goed.

Tot een oppaskitten diarree kreeg en ik bij Zaza ook zag dat de ontlasting te zacht en te licht was met wat bloed. Omdat ze het beiden opeens hadden kregen ze antibiotica in geval het iets was wat ze van elkaar hadden gekregen. En ze kregen lichtverteerbare brokjes van RC.
Het werd wel wat beter maar nog niet helemaal goed. Het oppaskitten is naar mijn weten nu weer in orde.

Toen heb ik Zaza op kvv gezet, degene waar ze het voorheen op goed op deed. Maar toen begon ze ineens te wisselen met ontlasting, de ene keer goed dan weer echte diarree. Omdat die diarre niet overging weer naar de DA. Hij zei dat het kan zijn dat kittens tot een half jaar wat probelem kunnen hebben omdat de darmen nog moeten aanpassen aan de overstap van melk naar volwassen voer...

Maar Zaza haar ontlasting is daarna wel goed gebleven. Alleen nu heeft ze last van een opgeblazen buikje... Ze eet ook niet zo veel meer, wel wat goede ontlasting. Ze is sinds vanmiddag ook wat sloom aan het worden, dus ik bel morgen de DA weer.
Ik doe altijd wat warm water over de kvv omdat het uit de koelkast komt en ze heeft ook geen probleem bij het poepen.

Maar ik vroeg me wel af wat jullie hier van vinden en of iemand hier misschien ervaring mee heeft of tips.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2479264
:( Wat enorm kut!
Ik had zo gehoopt op een wormenbuik, vandaar mijn optie voor ontlastingonderzoek.
Geniet nog maar even goed van elkaar, dat zal ze vast waarderen.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door