Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door BAC
#2477559
Veranderd het percentage BARF voor ouder wordende kittens?

Ik ben tot op heden KVV gaan voeren (Voor het gemak) omdat hij groeit als kool, hij weegt nu bijna 3500 gram en krijgt ongeveer 100-130 gram, hij zou meer mogen hebben maar dan wordt het een bijzettafel op wieltjes. Hij is echt stevig gebouwd en heeft een buikje :-*

Dus hoeveel procent barf kan ik hem gaan geven?
#2477574
Het is net als bij een hond; bij de dik minder voeren en bij te dun meer voeren. Als hij echt te vet wordt van meer eten, zou ik deze hoeveelheden even aanhouden. Als je merkt dat hij van kvv niet zo verzadigd raakt, kan barf wel een betere optie zijn.
Hou er wel rekening mee dat katten niet schraal horen te zijn. En een pers is van zichzelf nu eenmaal wel 'cobby' en vierkant gebouwd. Iig niet zo rank als een siamees.
#2478099
Senta schreef: Ok bedankt voor jullie reacties, dus gewoon een percentage vinden wat bij de kat past, dus geef je nu 100 gr kvv maak je daar een percentage barf van?
?
Wat bedoel je?
100 gram is dan toch gewoon 100% en dan verder vleesbot, orgaan, spiervlees verdelen naar wens? Je kan ook gewoon een gewenste hoeveelheid voer per dag in de barfrekenhulp op de voorpagina invullen.

100 gram per dag lijkt mij wel een beetje weinig aan barf, Ot weegt ook zo'n 3,5 kilo en eet wel 150 gram per dag. En dat is geen kittentje meer wat nog moet groeien.
#2478550
Koekje wat ik bedoel, als hij 100 gram kvv krijgt, dan kan ik dat met percentages 6-9 weet ik veel (Noem maar wat) ook van barf maken. Als ik maar die 100 gram (Of meer of minder) kan maken, toch?

En 100 gram is voor hem echt genoeg, hij is veel te dik vind ik. het is net een bulldog op pootjes, en heeft nu al een dikke vetrol onder zijn buik hangen en hij is niet eens geholpen.
Hij heeft een korte dikke propperige bouw.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door