Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door renate1982
#2474183
Ik heb er lamsribben uitgelegd (3/4 ribben aan 1 stuk), maar hoe ga ik die geven? ???
Ik moet ze verdelen over 2 honden. Eentje schrokt nogal, normaal knip ik alles in hapklare stukken, maar kan dit ook met ribben?
Door Annemarie Rijnveld
#2474211
Aangezien ik geen lamsribben aan één stuk kan krijgen, alleen maar losse lamsribbetjes, heb ik het opgelost door ieder ribje met een snoeischaar behoorlijk in te knippen, zo ongeveer iedere centimeter dwars door het bot.
Waar de rib heel dik en harder is, knip ik extra veel in.
De snoeischaar knipt niet het vlees, alleen het bot, dus het vlees houdt alles nog bij elkaar.
Dit doe ik ook zo met kalkoennekken.

Yuma verteert het prima zo, moet ook wel zeggen dat zij geen schrokkebrok is, en netjes kauwt.
Door Lizzy
#2476948
pearlsofpassion schreef: Als je ze toch kleiner wil maken, zou ik in dwars doorknippen en minstens 2 ribben aan elkaar laten.
Toch zo geven en halverwege wegnemen voor de dag erop, of terug de vriezer in.
Gebruikersavatar
Door renate1982
#2477367
Cay slikt helaas alles door, ook de ribben dus dat word hem ook niet weer :-\
De rest die nog in de vriezer ligt moet Abby maar eten.
Ik ben bang dat meneer het nooit gaat leren om ergens rustig op te kauwen :-X
Gebruikersavatar
Door winni
#2477476
Ik zelf zou proberen om hem eerst een paar dagen flink verzadigd te maken met veel mager eten of een pot sperciebonen. Als hij geen honger meer heeft, zal hij toch niet meer zo schrokken?
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#2477524
Kan je niets geven dat hij niet kàn doorslikken?
Zo heeft Cuzco hier ook rustiger leren eten.  Maar dat is wel een kat natuurlijk...
Enkel als hij zich niet helemaal op zijn gemak voelt bij het eten, gaat hij weer schrokken (of probeert dat).  Daarom dat hij in een hoekje zit, met een doos ervoor zodat er maar 1 zijde open is waar hij met zijn rug naartoe zit.
Anders ging hij niet alleen schrokken, maar ook grommen en dan gingen de anderen lopen...  ::)
Door smulpaap
#2477858
Ik had er toevallig ribben uitgehaald voor ze , voor morgen . ( In dit geval reeribben )
Ik neem altijd de hoek van de ribbenboog voor de kleinste hier , dan houd je a.hw toch de ribben bijeen

En ja verder , Bullen en ribben ? Mijn ervaring is .... of ze doen het goed , of het word nooit  iets
Amber de jongste Bull hier eet ze erg goed en rustig . Maar ik heb wel net zolang gewacht met het introduceren van ribben totdat ze zeer rustig ging eten
Dat heeft een jaar geduurt , toen durfde ik het pas aan . Voordat ze aan haar ribben begint moet ze eerst haar spiervlees opeten


Afbeelding
Gebruikersavatar
Door renate1982
#2477934
Cay en eten dat is voor hem alles ::) die kan de hele dag door eten.
Ze eten hier voor de rust al apart met de deur dicht, maar alles moet rap rap stel je voor dat je niets krijgt en verhongerd :-X
Die heeft nog nooit ergens op gekauwd, koekjes worden ook zo door geslikt. Ach dan maar geen ribben is ook geen ramp natuurlijk.
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2478108
Maar als je een groot stuk geeft, moeten ze toch wel kauwen? Of zie ik het verkeerd. Mij lijkt dat hapklare hapjes zo worden ingeslikt maar een groot stuk moet op gekauwd worden. Nu heb ik geen schrokker, dus daar kan het aanliggen, dat ik zo denk.
Door jara
#2478110
Kun je de ribben niet vasthouden terwijl hij eet...dan moet hij er wel op kauwen....of eet ie dan je vingers erbij op  :biggrin2:
Door essie
#2478597
Zoveel ribben aan elkaar geven dat ie ze nooit kan doorslikken, zo heb ik het in het begin ook gedaan.
En dan wanneer je vind dat ie genoeg heeft de ribben ruilen voor het spiervlees.
Dan mocht mijn andere, rustiger etende hond de rest van de ribben opeten. Vond ik altijd makkelijker dan voor ieder een eigen portie maken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door