Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door kira
#2477860
ik heb propolis tinctuur in huis. Nu wil ik daarmee ontwormen, ik wil Foppe geven, 36 kilo. Foppe heeft steeds haakwormen, ik doe mestonderzoek en ondanks diverse reguliere middelen blijft hij besmet. Daarnaast wil ik de poezen, 2,7 kilo, geven. Maar er zit geen gebruiksaanwijzing. Dus hoe pak ik dit aan? Hoeveel water op hoeveel tinctuur en hoeveel druppels per dag? Oh de poezen wil ik preventief geven, mede omdat mestonderzoek wat onhandig is (1 bak en tuin als wc). Iemand een idee?

En als ik het dan toch vraag, bij een nest, hoeveel/hoelang en welke samenstelling en op welke weken?
#2477896
Toevallig vandaag de teckels propolisverdunning gegeven. Voor een kleine hond  is het 1ml per dag, 6 dagen lang. Verdunning propolisoertinctuur is 10 druppels op 250ml water. Voor honden van 20-25 kilo is het 2ml per dag.
Ze vinden het niet eens vies.
Gr. Ingrid
#2477903
Puppies van het laatste nest heb ik dezelfde hoeveelheid propolis gegeven toen ze ong. 8 weken waren. Mijn eigen pup is hierna nooit meer ontwormd, wel nog laten controleren met een maand of 3.
Wel had ik alle pups daarvoor 2x ontwormd met banminth.
Ik blijf het toch een beetje eng vinden, niet ontwormen. Nu is ze ruim 1.5 jaar, weerstand is toppie en ik maak me geen zorgen meer. Wel doe ik eens in de zoveel tijd een propoliskuurtje.
Gr. Ingrid
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door