Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door jeanne
#24763
Ik sprak vandaag iemand die haar hond brokken geeft met kattenvoer! Nu weet ik dat kattenvoer niet goed is voor de hond, maar waarom was dat ook al weer?
Door Truus
#24821
Wat vreemd, hondenbrokken met kattenvoer ???
Mijn honden zijn gek op kattenbrokken maar ik zet ze weg .
Of het echt slecht is, weet ik niet :-\
Door Paul_Barte
#24858
jeanne schreef: en wat gebeurt er als een hond teveel kattenvoer eet?
huidproblemen?
Kan...en nieren die naar de knoppen gaan enz. enz.
Door ~anna~
#24914
Ik ken twee yorkjes die wonen samen met drie katten overal staat eten een grote hondenbak vol met kattenbrokjes bij de bank een schaaltje met brokjes uit blik.Het reutje is wel erg dik mijn pup gaat daar graag op bezoek ben er een keer met haar geweest gelukkig had ik gauw in de gaten dat pup zat te schransen en kon ik de bak hoog weg zetten.Katten weten soms wel om maat te houden maar de meeste honden denken daar anders over.
Door Janet
#24938
Kali duikt ook altijd in de bak kattenvoer als ik op visite ga >:(. Ze krijgt van mij dan ook altijd op d'r lazer. Zeker omdat ik weet dat het niet van de honger komt, maar omdat ze vindt dat al het eten voor haar is. Stomme inhalige hond :-* ;D.
Door Jolly
#24971
Ik heb toen ik Chasey net had ook wel eens wat kattenvoer door zijn brokken gemengd :-[ :-[ :-[
Hij at dat dan wel, anders niet. Hij was toen als slim. ;D
Als ik toen al meer had geweten over vers vlees , maar goed hadde en als daar kom je nergen mee.
Door jeanne
#25032
Paul_Barte schreef:

Kan...en nieren die naar de knoppen gaan enz. enz.
Paul, je zegt
enz. enz. Wil je vertellen wat die enz. enz. inhoudt zodat ik goede reden heb om mensen het laten van eten van kattenvoer door hun hond kan verbieden!!
Ik kan wel mooi roepen dat het heel slecht is, maar als ze dan vragen waarom?????????
Ik weet nu dus dat het slecht ik voor de nieren, en verder?
Door Nelly
#25438
Janet schreef: Kali duikt ook altijd in de bak kattenvoer als ik op visite ga >:(. Ze krijgt van mij dan ook altijd op d'r lazer. Zeker omdat ik weet dat het niet van de honger komt, maar omdat ze vindt dat al het eten voor haar is. Stomme inhalige hond :-* ;D.
Volgens mij heeft dat gewoon met jaloezie te maken hoor Janet. Mijn honden eten ook vogelvoer en visvoer als ze de kans krijgen ::) ;D
Door Janet
#25473
Nelly schreef: Volgens mij heeft dat gewoon met jaloezie te maken hoor Janet. Mijn honden eten ook vogelvoer en visvoer als ze de kans krijgen ::) ;D
Dat bedoel ik nou maar. Het heeft ook niets te maken met 'honger', alles met 'wat dijn is, mijn is' idee.
Gebruikersavatar
Door Hitam
#26117
Volgens mij valt het wel mee, die schadelijkheid van kattenvoer voor honden. Kattenvoer is veel duurder omdat er meer eiwitten in zitten en er zitten meer smaakstoffen (waaronder zout) in, omdat katten veel kieskeuriger zijn.
Verder krijgen ze er niets van.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door