Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Cupcake
#2477470
Sinds een tijdje barfen we helemaal. Voorheen gaf ik op de dagen dat ik heel de dag werkte kvv. Dat haalde ik na werktijd, 19 uur, uit de koelkast en voerde het tegen 23 uur, als we naar bed gingen. Omdat ik nu ze helemaal barft bij het eten wil zijn, voeren we eerder, zodat ze na het eten nog uit kan buiken voor het laatste rondje.
Dat betekent dat het vlees maar een uur uit de koelkast is voor ik het voer. Deze week beide dagen na het eten op de twee dagen dat ik de hele dag werk, gooide ze haar eten eruit (om het vervolgens weer op te eten.....bah wat vind ik dat vies)
Het lijkt erop dat het te koud is, maar het alternatief is dat ik het om zeven uur 's morgens al uit de koelkast haal. Het staat is dan al ontdooit en staat dan dus 13 uur op kamertemperatuur....kan dat of is dat te lang? Of zou ik het nog op een andere manier kunnen doen?
Gebruikersavatar
Door winni
#2477483
Ik haal het 's morgens uit de vriezer en leg het in de koelkast voor de volgende morgen. Dan zou jij het er 's avonds voor de volgende avond in de koelkast kunnen leggen.
En een half uurtje van te voren uit de koelkast halen is lang genoeg hoor.
Laatst gewijzigd door winni op zo 07 okt 2012, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2477541
hier krijgen ze sàvonds laat na t laatste rondje t eten
als ik voer leg ik een nieuwe maaltijd uit de vriezer in de koelkast
de maaltijd heeft dan maar een uurtje nodig om op kamer temperatuur te komen
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2477568
Hier haal ik het altijd rond 13.30 uur uit de vriezer, leg het in een afgesloten bak en dan krijgen ze het vlees de ochtend erna (rond 7 uur)
Kortom, hier geen tussenkomst van een koelkast  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2477584
Ik haal smorgens eten uit de vriezer voor dezelfde avond en dat ontdooit op het aanrecht. Alleen in de echt warme zomerperiode zetten we het eerst in de koelkast en dan een uurtje of wat van te voren eruit halen.
Door Anne in Zweden
#2477669
pearlsofpassion schreef: Ik voer gewoon recht uit de koelkast.
Hier geen kat die daar problemen van maakt...
Ik ook, zowel de honden als de katten krijgen het eten rechtstreeks uit de koelkast. Maar TS geeft aan dat haar hond overgeeft nu ze het rechtstreeks uit de koelkast geeft; dat is dus een probleem en dat moet worden opgelost. Het kan een kwestie van gewenning zijn; normaal gesproken is een uur uit de koelkast wel voldoende, maar misschien moet de maag van jouw hond nog even wennen aan de temperatuur.
Alternatief kun je natuurlijk gewoon eerst het laatste rondje doen en daarna voeren; dat doen wij altijd. Heeft als voordeel dat de honden daarna in een gelukzalig coma doormaffen tot de volgende ochtend. :biggrin2:

13 uur op kamertemperatuur laten staan zou ik niet doen, dat lijkt me te lang en een feestje voor bacteriën.
Door siempie73
#2477754
Ik heb eten voor 3 dagen in een bak in de koelkast staan. Dat dient dan tevens als koelelement in de kk ;)
's Morgens haal ik het eten voor die avond uit de kk, zet het erop in de hondenbak en dat krijgen ze dus die avond.
Door smulpaap
#2477836
Ik haal meestal voor 1 a 2 dagen uit de vriezer , laat het in de koelkast ontdooien , doe de maaltijd voor die dag in de loop van de dag in de bakken en dan word het op lichaamstemperatuur opgegeten
De kleinste hier raakt snel aan de dunne van te koud eten
Gebruikersavatar
Door Thea
#2477842
Hier s 'avonds uit de vriezer. Doe het in een oude pan.
Volgende dag rond 11 u krijgen ze het.
Alleen in de zomer deed ik het in de koelkast en was het s'morgens ontdooit. Evt nog 1 of 2 uurtjes op aanrecht.
Nu ontdooit het dus minder snel in de koelkast, wat raar is want die staat altijd zelfde temperatuur ???
Door Cupcake
#2477851
Ga deze week eens proberen om later te voeren, want dat is wel een goed idee.
Het voeren uit de koelkast wat enkelen hier doen is geen optie, dan wordt elke dag het eten uitgespuugd en weer opgegeten en buiten het feit dat ze het zelf niet fijn vindt, word ik er onpasselijk van en daarbij kotst ze steevast of op de bank of in haar mand..... :yucky:
Als 13 uur inderdaad te lang is, gaan we het avondrondje vervroegen en daarna eten geven. In croma valt ze elke avond toch wel, maar ze heeft dan iig voldoende tijd om uit te buiken.
Door nicolette
#2477962
Haal eten 's avonds laat uit de vriezer en in de keuken ontdooien. Soms staat het de hele dag daar, ligt er ook aan hoe vers het vlees etc is. Geef het om 20.00 en dan is er niets mis mee, ruikt goed. Heel warm weer dan wel in koelkast met extra plastic zak. Bak is beetje te klein voor de hoeveelheid die hij krijgt. Hij eet 1.5 kilo en weegt 28 kilo dus heb niet voor de grootste bak gekozen.

Anders kun je ook de bak in warm water zetten bij thuiskomst als je het niet de hele dag uit de koelkast wilt houden. Zo warmt het sneller op en heeft je hond geen last van zijn maag.

Gr. Nicolette
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2478648
Anne in Duitsland schreef: Ik ook, zowel de honden als de katten krijgen het eten rechtstreeks uit de koelkast. Maar TS geeft aan dat haar hond overgeeft nu ze het rechtstreeks uit de koelkast geeft; dat is dus een probleem en dat moet worden opgelost. Het kan een kwestie van gewenning zijn; normaal gesproken is een uur uit de koelkast wel voldoende, maar misschien moet de maag van jouw hond nog even wennen aan de temperatuur.
Alternatief kun je natuurlijk gewoon eerst het laatste rondje doen en daarna voeren; dat doen wij altijd. Heeft als voordeel dat de honden daarna in een gelukzalig coma doormaffen tot de volgende ochtend. :biggrin2:

13 uur op kamertemperatuur laten staan zou ik niet doen, dat lijkt me te lang en een feestje voor bacteriën.
Een hondenmaag kan wel wat hebben hoor, en buiten dat... Ken zat honden die hun eten verstoppen (begraven) en later opeten... Doen ze het prima op  ;)
Door Parelridder
#2478930
nicolette schreef: (...) Anders kun je ook de bak in warm water zetten bij thuiskomst als je het niet de hele dag uit de koelkast wilt houden. Zo warmt het sneller op en heeft je hond geen last van zijn maag.
Zo deed ik dat ook in het begin (toen nam ik die moeite nog, daarin ben ik makkelijker geworden en dat gaat ook prima). Het eten in rvs bakken (dat gaat verreweg het snelste) en zo mogelijk afdekken met een bord. Dan in de gootsteen waarin je warm water hebt laten lopen. Even keren...en voila :)
Als ze dan tóch braakt eet ze waarschijnlijk gewoon te gulzig, aangezein ze kennelijk niet misselijk is, want ze eet het gelijk weer met smaak op :sofa:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door