Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mowgli
#2473725
Drie weken geleden heb ik een enorme lading hele kippenmagen gedroogd tot ze helemaal droog waren.
Ik heb ze in een plastic diepvrieszakje in de kast bewaard, tot ik gister ineens zag dat er witte schimmel op kwam.

Ik geloof dat ik ze de volgende keer dus in de koelkast moet bewaren.

Hoe bewaren jullie ze en hoe lang zijn ze eigenlijk houdbaar?
#2473744
Het risico dat het gaat schimmelen in een dicht zakje is veel groter dan in een open zakje omdat de restjes vocht niet weg kunnen.
Ik bewaar het meeste gedroogde spul in een open zak buiten de koeling, gaat bijna altijd goed.
Als je echt zeker wil zijn dat het niet stukgaat zou ik het in de vriezer bewaren.
#2474476
Ik bewaar de zelf gedroogde snacks in de 0 graden lades van de koelkast, gewoon in een plastic zak. Droog meestal zoveel tot beide lades vol zitten (beiden ter grootte van een dubbele groentela, zeg maar) en ik kan het echt vele weken goed houden zo.
#2477338
Kippenmagen (eko) haal ik kant en klaar gedroogd van Dogsnack (DARF). Maar vleesjes die ik zelf droog droog ik door en door en blijven dan véle maanden goed, nog nooit schimmel op gehad, ook niet als ik een half jaar later een restant onderin de ton vond (ik bewaar het in een grote Royal Canin ton). Gedroogd spul bewaren valt of staat met de mate van drogen. Hier ligt het minimaal 48 uur, maar dikker of vetter vlees ligt 24 uur langer op de droger. Als ik alleen voor de komende week zou drogen zou dat niet nodig zijn, maar als ik droog dan graag meteen een voorraad en ik wissel beloning af, dus heb van die voorraden van vanalles liggen..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door