Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2475758
Buffel heeft altijd wel wat troep in de ooghoek, verders altijd rustige ogen. Ik maakte me er ook niet druk om, tot ik hem een avond zag met een enorm vieze bel uit zijn oog en hevig tranen, zag er heel dramatisch uit.
Haar zat in oog. Die eruit gehaald en het zakte af, oog bleef rood, controle da en ontseking. Met de oogcontrole kwamen we erachter dat het groene spul over zijn wangen liep ipv zijn neus uit.
Is er een connectie tussen de verstopte traanbuizen en ontstoken ogen?
Laatst gewijzigd door sella op di 23 okt 2012, 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Door sella
#2476770
Is het dan zinvol om dagelijks te druppelen met similisan nr 2? Mijn gevoel zegt je spoelt dan het oog schoon iedere dag, je verbetert het oogmilieu toch ook hiermee?
Gebruikersavatar
Door pike
#2477121
[quote="sella"]
Buffel heeft altijd wel wat troep in de ooghoek, verders altijd rustige ogen. Ik maakte me er ook niet druk om, tot ik hem een avond zag met een enorm vieze bel uit zijn oog en hevig tranen, zag er heel dramatisch uit.
Haar zat in oog. Die eruit gehaald en het zakte af, oog bleef rood, controle da en ontseking. Met de oogcontrole kwamen we erachter dat het groene spul over zijn wangen liep ipv zijn neus uit.
Is er een connectie tussen de verstopte traanbuizen en ontstoken ogen?
[/quote]

Ja. Bij Pike was dat het geval. Heel vaak ontstoken ogen, altijd en immer prutogen. Tranen doet hij niet, maar er zit wel altijd prut in zijn ogen, vooral 's ochtends. Dat begon al toen hij nog pup was. Meerdere malen da naar laten kijken, met als reactie: hij moet wat meer weerstand krijgen. Elke keer hetzelfde liedje. Of: ik moest er niet zo vaak in kijken, daar gingen ze van ontsteken  :-X
Tot ik naar een andere da ging en dit probleem voorlegde. Eerste opmerking die ik daar te horen kreeg was: Misschien zijn zijn traanbuisjes wel verstopt. Getest, en jawel, geen spat groen liep erdoor heen. Ze hebben hem op de operatietafel gelegd om ze door te spoelen maar dat ging helaas niet, ze zaten dicht en bleven dicht. De ontsteking zijn we toen te lijf gegaan met een gewoon cav-zalfje. De Similasan heb ik later ook geprobeerd maar had niet het gewenste effect. Ik heb nu standaard een tubetje cav-zalf liggen, maar heb het al lang niet nodig gehad.
Gebruikersavatar
Door pike
#2477624
Cav-zalf mag dacht ik in principe niet verkocht worden zonder consult ("udd"-middel), maar ik krijg het voor Pike wel mee als ik erom vraag, zijn probleem is immers bekend. Vroeger had ik het niet in huis, maar sinds ik een keertje in het buitenland een tuubje nodig had, en dus consult moest, was ik omgerekend dik 80 Euro armer voor zo'n tuubje. Tegenwoordig zorg ik dus gewoon dat ik het altijd heb, maar sinds ik het in huis heb heb ik het niet meer nodig gehad geloof ik  ::)
Door sella
#2477648
Ik kreeg het voor Amber en Diego altijd mee omdat het een bekend probleem is.
Dus ik ga gewoon nog een keer naar de da, omdat ik anders een probleem heb in het weekend ofzo.
Door sella
#2491231
Het blijft rommelen met zijn rechteroog. 2 november is de oogarts in de buurt, dus er staat een afspraak. Wordt het ondertussen toch erger, dan gaat de lokale praktijk overleggen, en gaan we desnoods naar wilhelminaoord, waar ze haar vaste plek heeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door