Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door BubbaBling
#2475971
Hebben jullie wel eens zalm en witvis gedroogd?
Is dat te doen? (kwa vettigheid van de zalm?)
Ik doe hele kleine stukjes, want ja... kleine doggies en kat  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2476040
Ik droog geen vis meer...
Zalm vind ik te vet blijven, en witvis brokkelt mij te snel uit elkaar waardoor je alleen kruim over zal houden

De honden vonden het trouwens wel helemaal het einde, maar ik hou het voortaan toch bij spiervlees en/of orgaan  :biggrin2:
Door job
#2476128
o ik ben niet zo van de discussies en het beter weten hoor,
mij te vermeoiend.
Je kan het ws ook wel zonder agar agar doen,
dan vallen de koekjes alleen wat sneller uit elkaar.
Gebruikersavatar
Door nova
#2476133
BubbaBling schreef: Hey Job :)
Dankjewel, maar ik ga geen agar agar erbij doen ivm allergie  ;)
Ze zien er wel jummie uit hihi

Ik wil dus echt alleen vis drogen  :biggrin2:
Zalm drogen  zal moeilijk gaan,  das erg vet. Witvis  mag niet té droog  worden, anders gaat  hij brokkelen.

Anders eens  vragen voor zalmhuiden,  die laten zich makkelijker drogen. Maar je moet ze wel eens draaien tijdens het droogproces en  ook deppen met keukenpapier, De zalmolie gaat er met dikke druppels in staan
Laatst gewijzigd door nova op za 06 okt 2012, 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door BubbaBling
#2476152
job schreef: o ik ben niet zo van de discussies en het beter weten hoor,
mij te vermeoiend.
Je kan het ws ook wel zonder agar agar doen,
dan vallen de koekjes alleen wat sneller uit elkaar.
Dat geeft niet, heb kleine monsters  :biggrin2:
Dan ga ik het morgen proberen, thanks voor de tip  :)
Door BubbaBling
#2476154
nova schreef: Zal drogen  zal moeilijk gaan,  das erg vet. Witvis  mag niet té droog  worden, anders gaat  hij brokkelen.

Anders eens  vragen voor zalmhuiden,  die laten zich makkelijker drogen. Maar je moet ze wel eens draaien tijdens het droogproces en  ook deppen met keuekenpapier, De zalmolie gaat er met dikke druppels in staan

Dankje voor de tip!!!  :)
Gebruikersavatar
Door cactus-girl
#2476507
Hoi,

Heb afgelopen weekend ook witvis gedroogd. Het kwam uit de vriezer, heb het redelijk bevroren in reepjes gesneden en toen in de droogmachine gelegd. Heb het zo'n 14 uur in de droogmachine gehad. Het resultaat waren mooie gedroogde reepjes, het was bij mij niet brokkelig.
Door BubbaBling
#2476524
cactus-girl schreef: Hoi,

Heb afgelopen weekend ook witvis gedroogd. Het kwam uit de vriezer, heb het redelijk bevroren in reepjes gesneden en toen in de droogmachine gelegd. Heb het zo'n 14 uur in de droogmachine gehad. Het resultaat waren mooie gedroogde reepjes, het was bij mij niet brokkelig.
Ok dankje :)
Ik heb ze alleen al uit de vriezer gelegd in de koelkast voor morgen vroeg er in te leggen.
Maar gaat wel goed komen, beetje brokkelen is ook niet erg hoor, heb kleine hondjes :)
Door **Jolanda**
#2477047
Ik droog met regelmaat witvis.
Dankzij een super visboer krijg ik filetstukken. Sommige zijn lekker dun en die leg ik zo op de droger, dikkere stukken snij ik in reepjes.

Er komt wel altijd wat vet vanaf, dat moet je tussendoor even droogdeppen.

Ik geef een bekende vaak gedroogde witvis voor haar hond, want andere snacks lust ie niet (met eten mutst ie ook)
Door BubbaBling
#2477142
**Jolanda** schreef: Ik droog met regelmaat witvis.
Dankzij een super visboer krijg ik filetstukken. Sommige zijn lekker dun en die leg ik zo op de droger, dikkere stukken snij ik in reepjes.

Er komt wel altijd wat vet vanaf, dat moet je tussendoor even droogdeppen.

Ik geef een bekende vaak gedroogde witvis voor haar hond, want andere snacks lust ie niet (met eten mutst ie ook)
Ik heb nu gewoon pangafilet van de lidl in de droger en zalmfilet uit zak van de supermarkt en het gaat super!
Beter dan ik had verwacht en het is ook al bijna klaar.
Ennnn ze vinden het heerlijk  :biggrin2:
Door Jantina
#2478097
Ik koop weleens van die koolvisfilet van de Euroshopper ofzo die dan in blokjes verpakt zijn. Van die half ontdooide blokken snijd ik dan reepjes en die leg ik in de droger. Wordt een mooi en stevig snack reepje!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door