Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#2476878
Vanmiddag was ik even met twee van mijn honden aan het wandelen. Bij de bron aangekomen heeft Mac (berner sennen) even in het water gezeten. Daarna kwam hij er uit en opeens stond hij te zwaaien op zijn achterpoten. Zijn achterpoten bleven dus stil staan en zijn kont zwaaide heen en weer. Het leek wel of zijn poten wat krom bogen.
Eerder heb ik gezien dat hij soms kramp heeft en het lijkt wel in zijn piemel. Hij staat dan even met gekromde rug, daarna zie je het wat weg trekken en dan moet hij wat rij bewegingen maken om het weer goed te krijgen.
Weet iemand hier iets over en dan brengt het eerste geval mij het meest van stuk.
Door tessa
#2476962
Wat er gebeurde bij het water zou ik niet weten, misschien wat kramp gekregen omdat het best koud is.
De 'kramp' in zijn piemel en de daarbij behorende houding en rij beweging zijn heel normaal bij en reu.
Het is een soort natte droom, meestal krijgen ze een zaadlozing en is de piemel heel erg gezwollen.
De gekromde rug en rij bewegingen horen daarbij, ook de ongelukkige blik ;D
Door Xada
#2476992
Het is hier nog 25 graden en echt warm omdat er geen wind is.
Die kramp heeft hij soms thuis. Hij heeft geen zaadlozing en ook geen dikke piemel. Wel zijn zijn zwellichamen wat gezwollen. En die ongelukkige blik is heel herkenbaar.  ;D
Deze twee situaties hebben niets met elkaar te maken en gebeuren onafhankelijk.

Maar die acherhand leek wel verlamd. Hij zakte ook behoorlijk door zijn achterpoten en zou vallen,maar toen kon hij zich ook gelukkig weer oprichten. Terug lopen ging goed, met soms een kleine draaiing naar buiten met zijn linker achterpoot.

Het duurde kort, misschien een 2 minuten of zo.
Door Lizzy
#2477303
Oei, dat is vrij lang... Als dit nog een keer gebeurd, zou ik toch zelf graag even naar de DA gaan (en me desnoods door liet verwijzen naar een orthopeed). Geen idee wat het kan zijn maar dit klinkt niet lekker.
Door Xada
#2477427
Ik heb telefonisch contact gehad. Voor nu rust en pijnstilling en goed in de gaten houden.
Eigenlijk wil ik nog even vitamine B halen, want dat is goed voor het zenuwstelsel.
Je ziet wel eens van die honden die met de voorpoten lopen en de achterkant er bij sleept. Daar deed dit mij ook aan denken. Maar gelukkig loopt Mac weer.
Heb hem ook een glucosamine, chondroine en MSM extra gegeven. Hij kreeg er altijd 3 per dag, nu dus 4 en twee keer pijnstillers.
Mac is helemaal in zijn sas met zoveel "snoepjes" extra. Hij kauwt er zorgvuldig op.
Laatst gewijzigd door Xada op zo 07 okt 2012, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *wendy*
#2477508
Het zou ook een verkalking/vernauwing in de rug kunnen zijn.
Ik zeg niet dat het zo is maar toevallig heb ik het nu net zelf aan de hand met Ruby
(ook een topic van hier in de ziekenboeg).
Ruby is ook vaak "dronken" met haar achterhand.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door