Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2476584
Ik plaats toch nog maar een keer Sammy haar menu.
Ze krijgt dit eigenlijk al een hele tijd zo, maar de laatste paar dagen/2 weken is ze enorm op eten gericht.
Is ze altijd al dol op eten geweest, maar dit is niet leuk meer, ze is enorm aan het bedelen, loopt buiten te scannen of er iets te eten te vinden is, bijt mijn handen er bijna af als ik een koekje wil geven, het lijkt wel alsof ze mega honger heeft  :-\ :-X
Nou ja, ik begin dan te twijfelen of haar menu nog klopt, dus vandaar  :biggrin2: :P

Sammy weegt 27 kilo en krijgt 600 gr per dag/4200 gr per week
Vleesbot 45%: 1890 gr
Spiervlees 35%: 1470 gr
Orgaan 20%; 840 gr (waarvan 450 gr pens)

Maandag
vleesbot 270 gr, pens 150 gr, nier 135 gr (extra ong 100 gr groenten)

Dinsdag
vleesbot 270 gr, spiervlees 368 gr

Woensdag
vleesbot 270 gr, pens 150 gr, lever 135 gr (extra groenten)

Donderdag
vleesbot 270 gr, spiervlees 368 gr

Vrijdag
vleesbot 270 gr, pens 150 gr, hart/tong 135 gr (extra groenten)

Zaterdag
vleesbot 270 gr, spiervlees 368 gr

Zondag
vleesbot 270 gr, spiervlees 368 gr

Als vleesbot heb ik: kippennekken, kippenrugstukken, eendennekken, eendenrugstukken, kalkoennekken, parelhoenkarkas, konijnkarkas, fazant, ik maal het meerendeel omdat ze het vleesbot niet goed weg krijgt, alleen de kippennekken en de eendennekken eet ze nog zo.

Als spiervlees heb ik: konijn, hert. lama, kalkoen, rund, haas, paard, antiloop, verschillende soorten vis

Orgaan is van rund, lam, kip

Extra zijn yoghurt, ei en af en toe een visje.
Door Lizzy
#2476588
Je menu mankeert niks aan, mooie afwisseling!
Nu geef je 2% van haar lichaamsgewicht. Hoe is ze qua postuur? Want 2% vallen mijn Dalmaten van om, van de honger :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2476612
[quote="Lizzy"]
Je menu mankeert niks aan, mooie afwisseling!
Nu geef je 2% van haar lichaamsgewicht. Hoe is ze qua postuur? Want 2% vallen mijn Dalmaten van om, van de honger :biggrin2:
[/quote]

Oke fijn om te horen dat er met het menu iig niets mis is.

En ze is verder gewoon goed op gewicht, ze wordt niet magerder, of nou ja, ze schommelt in haar achterhand/deel vanaf haar ribben naar de kont.
Dan weer wat slanker, dan weer zoals ze was.

Maar ik kan natuurlijk gewoon het percentage opvoeren en kijken wat dat met haar doet  :) :)
Ze wordt natuurlijk ook een dagje ouder, misschien heeft ze gewoon wat meer nodig.
Door Lizzy
#2476951
[quote="Sammy1980"]
Oke fijn om te horen dat er met het menu iig niets mis is.

En ze is verder gewoon goed op gewicht, ze wordt niet magerder, of nou ja, ze schommelt in haar achterhand/deel vanaf haar ribben naar de kont.
Dan weer wat slanker, dan weer zoals ze was.

Maar ik kan natuurlijk gewoon het percentage opvoeren en kijken wat dat met haar doet  :) :)
Ze wordt natuurlijk ook een dagje ouder, misschien heeft ze gewoon wat meer nodig.
[/quote]

Ja. En al wordt ze iets dikker, jammer dan, als ze maar happy is! (niet vet natuurlijk maar je begrijpt wat ik bedoel).
Gebruikersavatar
Door Sammy1980
#2477334
[quote="Lizzy"]
Ja. En al wordt ze iets dikker, jammer dan, als ze maar happy is! (niet vet natuurlijk maar je begrijpt wat ik bedoel).
[/quote]

Heb je inderdaad helemaal gelijk  ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door