Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door TuttiFrutti
#2474187
Vandaag ging ik met mijn mooi lijstje naar onze vaste biologische verswinkel. Helaas hadden ze niet alles en moest ik een beetje improviseren.  Ik heb nu het volgende gekocht:

1 pompoen-butternut
1 pompoen-oranje hokkaido
4 gele bieten
2 pastinaak
4 courgette
1 bakje alfalfa
1 bakje gemengde kiemen (luzerneklaverzaad, dupuis- en berglinzen, radijszaad)
10 teentjes knoflook
1 zakje hollandse waterkers
1 bakje tuinkers
1 andijvie

Is het een beetje goed zo? Vooral de butternut pompoen en gele bieten heb ik nooit eerder gebruikt maar ik neem aan dat ik dat gewoon mag geven?!

Afbeelding
Door Lizzy
#2474534
[quote="RvT"]
Vandaag ging ik met mijn mooi lijstje naar onze vaste biologische verswinkel. Helaas hadden ze niet alles en moest ik een beetje improviseren.  Ik heb nu het volgende gekocht:

1 pompoen-butternut
1 pompoen-oranje hokkaido
4 gele bieten
2 pastinaak
4 courgette
1 bakje alfalfa
1 bakje gemengde kiemen (luzerneklaverzaad, dupuis- en berglinzen, radijszaad)
10 teentjes knoflook
1 zakje hollandse waterkers
1 bakje tuinkers
1 andijvie

Is het een beetje goed zo? Vooral de butternut pompoen en gele bieten heb ik nooit eerder gebruikt maar ik neem aan dat ik dat gewoon mag geven?!

Afbeelding
[/quote]

Ja, ziet er geweldig uit! Ik mis de andijvie op de foto :biggrin2:. Er mag best inderdaad lekker wat bladgroenten als waterkers en andijvie in. Butternut en gele bieten mag je allemaal zo geven. Tuinkers is iets scherp in smaak, niet alle honden vinden dat lekker. Ik weet niet of je honden erg moeilijk zijn met groenten? Ach hoewel, het is maar een klein beetje op de rest. Ik denk dat het wel goed komt!
Door TuttiFrutti
#2474874
Andijvie moest nog geplukt worden uit de biologisch moestuintje van mijn schoonvader haha.

Ze vinden het lekker! Helaas wel zonder alfalfa, gemengde kiemen en tuinkers. Ik had het net klaar in de blender en toen ik hem af wou koppelen kwam alleen de beker mee en de onderkant bleef vastgekoppeld waardoor de mix als keukenvloer-scrub gebruikt werd  ::). Nu wel komisch, gisteren avond minder grappig  :D
Gebruikersavatar
Door Sady
#2475733
;D ik lach wel maar het zal niet leuk zijn geweest. Ik ben morgen aan de beurt om groentenmix te maken  ???
Ik zie dat je ook een (of 2) cc hebt ?
Door TuttiFrutti
#2476532
[quote="Sox"]
;D ik lach wel maar het zal niet leuk zijn geweest. Ik ben morgen aan de beurt om groentenmix te maken  ???
Ik zie dat je ook een (of 2) cc hebt ?
[/quote]

Klopt inderdaad. 2 cc's, Badu van 22 maanden en Mingus van bijna 6 maanden  :)
Succes met je mix morgen!
Door TuttiFrutti
#2476543
Hahaha. Dat was me een werk zeg. Normaal is het zo gebeurd. Sapcentrifuge, blender en staafmixer en na een halfuurtje is mijn mix klaar... Maar nu zat de keuken he-le-maal onder de groene smurrie  :-\
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door