Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2473818
Ik heb een sint bernard gehad die ook altijd slechte ontlasting had en vaak moest overgeven.
Man van de dierenwinkel adviseerde lamsbrokken te geven, dus dat gedaan, maar het werd er niet beter op.
Toen een DA-bezoekje waar bloed werd afgenomen voor onderzoek, kreeg gelijk een verhaal over allergie, royal canin brokjes dit en na 6 weken dat....ja daag, daar zou ik niet aan beginnen.

DA belde met de uitslag: lichte allergie maar dat kon niet de oorzaak zijn van de slechte ontlasting en het overgeven.
Weer naar de man van de dierenwinkel. Ik had nog maar 1 optie zei hij en dat was vers vlees geven. Ik heb toen voor 5 dagen carnibest gekocht om te proberen.
Na de eerste dag CB was de ontlasting eindelijk eens écht goed en overgeven was vanaf toen verleden tijd!

Later ben ik zelf gaan samenstellen en kwam er achter dat de sint allergisch was voor lam, dus dat verklaarde ook de allergie uit de test.
Marjolein47533 schreef: Dank jullie wel allemaal.Gisteren zijn we cold turkey begonnen.
Wel met een kleine maaltijd want ze heeft de laatste tijd zo slecht gegeten.
Ik heb haar pens, met rendier en een groente/fruit mengsel gegeven met een vitamine calciumconcentraat dat ik van de dierenarts kreeg ter ondersteuning omdat ze echt aan het verzwakken is.

Ik heb haar nog nooit zuip goed zien eten. Ze kwam zelfs bedelen voor meer!!!!! Het was heel snel op. En tien begon het wachten op de buikpijn en het spugen.

Maar niets daarvan. Ze had zojuist in het bos zelfs normale ontlasting!!!!

Afwachten maar hoe het zich ontwikkeld, maar dit is meer dan we durfden hopen.

Nogmaals bedankt voor al jullie meedenken, en omdat we er nog lang niet zijn, denk ik dat jullie nog veel van ons gaan horen
Het verbaast me dus ook helemaal niet dat jouw hond zo gaag het vlees wilde eten en er zo goed op reageerd!

Heel veel succes verder!
#2475154
Dank jullie wel allemaal voor de belangstelling

Ze heeft gisteren 2x 300 gram gegeten!!!! We zijn echt zo blij. Geen diarree, geen spugen, geen borrelbuik.
Toen ik vanmorgen met haar naar het bos reed, hoefde ze niet uit de auto te rennen om meteen te poepen, maar kon eerst wat rondlopen en toen even hup en klaar. Geen 10x proberen en geen spugen of krampen.

Zou dit het dan echt zijn?

Ze heeft vanmorgen weer 300 gr gegeten en zonet ook weer en ze is nu al 2x naar de bijkeuken gelopen om te kijken of er niet nog iets komt!!!!

We weten niet wat we meemaken.
#2475535
:circle: :circle: :mbounce: Houden zo en dan lekker gaan uitbreiden ;)
Hier net zo'n verhaal, Jesse, Grote Munsterlander, 2 jaar graatmager, niets willen eten, altijd slechte ontlasting. Cold Turkey overgezet op Carnibest en ze at, dit is alweer iets van 8 jaar geleden, ze wordt nu 11, ze heeft 2 jaar lang CB gegeten en nu alweer jarenlang Barf met af en toe een CB dag ;)
#2475539
Joh, ik word er helemaal emotioneel van, van dit verhaal! Dat zou toch geweldig zijn, als je problemen zijn opgelost door een overschakeling op rauw voer!

Ik zit me nog even af te vragen of het een goed idee is om haar het fruit in combinatie met vlees etc. te geven, want fruit heeft de neiging om te gaan gisten in de maag. Maar aan de andere kant, als het goed gaat zo, en ze hapt lekker 600 gram op een dag weg zonder een centje pijn, dan is er waarschijnlijk niets aan de hand.

En inderdaad, wat zal je hondje je dankbaar zijn nu ze de mogelijkheid heeft zo lekker in d´r vel te zitten!

Top ook van je dierenarts, dat ie in je rauwvoerplannen meegaat.

Gefeliciteerd, en ik hoop dat het herstel en de voortuitgang zich voortzetten!
#2476071
Anne in Duitsland schreef: Joh, ik word er helemaal emotioneel van, van dit verhaal! Dat zou toch geweldig zijn, als je problemen zijn opgelost door een overschakeling op rauw voer!

Ik zit me nog even af te vragen of het een goed idee is om haar het fruit in combinatie met vlees etc. te geven, want fruit heeft de neiging om te gaan gisten in de maag. Maar aan de andere kant, als het goed gaat zo, en ze hapt lekker 600 gram op een dag weg zonder een centje pijn, dan is er waarschijnlijk niets aan de hand.

En inderdaad, wat zal je hondje je dankbaar zijn nu ze de mogelijkheid heeft zo lekker in d´r vel te zitten!

Top ook van je dierenarts, dat ie in je rauwvoerplannen meegaat.

Gefeliciteerd, en ik hoop dat het herstel en de voortuitgang zich voortzetten!
Ik ook!
Het is echt fantastisch!!!!!
#2477386
Wat lief hoe jullie reageren. Nog maar een update dan. Ze is sinds vorige week 4 ons aangekomen. Heeft al dagen niets meer in huis gedaan. Ze wil s ochtends eerst ontbijten en hoeft een half uur later pas uit. Ze eet 2x per dag haar bak glad leeg.
Heeft niet meer gespuugd, heeft 2x per dag een klein hoopje ontlasting.
En toen ik gistermorgen met een vriendin en haar hond in het bos was vroeg ze voortdat ik iets gezegd had of ik iets van de dierenarts had gekregen omdat Kels er beter uitziet!!!

We gaan dus verder op deze weg. Nogmaals bedankt voor jullie belangstelling en als jullie het op prijs stellen hou ik jullie zeker op de hoogte
#2477467
Marjolein47533 schreef: Wat lief hoe jullie reageren. Nog maar een update dan. Ze is sinds vorige week 4 ons aangekomen. Heeft al dagen niets meer in huis gedaan. Ze wil s ochtends eerst ontbijten en hoeft een half uur later pas uit. Ze eet 2x per dag haar bak glad leeg.
Heeft niet meer gespuugd, heeft 2x per dag een klein hoopje ontlasting.
En toen ik gistermorgen met een vriendin en haar hond in het bos was vroeg ze voortdat ik iets gezegd had of ik iets van de dierenarts had gekregen omdat Kels er beter uitziet!!!

We gaan dus verder op deze weg. Nogmaals bedankt voor jullie belangstelling en als jullie het op prijs stellen hou ik jullie zeker op de hoogte
Ik zou graag wel horen hoe het verder gaat!

Judith
#2477663
O graag, hou ons zeker op de hoogte! Ik ben ook benieuwd of je het over een aantal weken of maanden aandurft om het calciumconcentraat langzaam maar zeker in te wisselen voor echte calcium, oftewel botwerk, al dan niet gemalen. En als je dat doet, of dat dan ook allemaal goed gaat qua vertering.

Maar waar het nu om gaat is dat je hondje wat gewicht erbij krijgt en lekker in d'r vel zit en geen verteringsproblemen heeft. Geweldig hoor, ik ben hartstikke blij voor jullie!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door