Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2463376
Ik wil met mij hond overgaan op KVV. Door ervaring van anderen is mijn keuze gevallen op Lotgering. Maar is dit wel volledig? moet ik er nog groente, rijst of evt. andere suplementen aantoevoegen of is dit niet nodig? En hoe maak ik de beste verhouding van dit KVV-voeding?

Ik ben met KVV voeding erg onervaren en wil eerst de juist info hebben voor de ik de stap zet. Ik ben namelijk bang dat mijn hond evt. tekorten op gaat lopen.

Hoe doen jullie het als je een dagje weg gaat of op vakantie met het voer?
Evt. tips op verschillende gebieden zijn van harte welkom!!!


Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen!!!
Laatst gewijzigd door Scruffy op do 20 sep 2012, 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2463425
Lotgering is compleet, hoef je niks aan toe te voegen, en al helemaal geen rijst  ;)
Lotgering is wel een vette kvv, maar altijd beter dan brok als je het mij vraagd.

Vakantie kan je ter plekke vlees kopen, kip is er altijd wel, gehakt, mss hart, nah daar kom je die 1 of 2 weken ewl mee door hoor.
Des noods kan je ook gevriesdroogd vlees mee nemen K9 bijvoorbeeld maar dat is dan weer best duur.
Een dagje weg, dan voer ik als ik thuis kom of voor we weg gaan, dagje vasten kan ook, of ik neem voldoende gedroogde snacks mee.
Heb ik me ook druk over gemaakt in het begin maar het lost zichzelf altijd wel weer op, en het word steeds makkelijker om van alles te kopen dat scheelt ook.
Eigenlijk elke super heeft wel smuldier of als het echt moet Rodi, gehakt, kippevleugels. Het is ff wennen, maar ik ben nu 2 jaar bezig en weet niet beter meer, het komt altijd wel weer goed  ;)
#2463601
In Lotgering zitten geen groentes dus dat zou je zelf kunnen toevoegen.

Toen Shanti nog Lotgering kreeg, totaalvoer, kreeg ze 1x per week pens en 1x per week eendennekken met vlees. Lotgering gebruikt in het totaalvoer namelijk maar 3 diersoorten en ik wil er toch minstens 4. Je kan natuurlijk ook een extra smaak kopen waar wild, eend of paard inzit maar met de nekjes had Shanti ook gelijk wat te knagen.  :)
#2463651
Groentes krijgt ze evt. met de pot mee. Ik hou elke avond voldoende groente over. Ik had zelf de verhouding verhouding in gedachten

Totaal voer pens met rund en lam 
Totaal voer Vis met rund en lam     
Totaal voer met eend en kip         

Dan kom ik op 5 verschillende diersoorten.

En dan kan ik nog afwissel met evt. wild en losse pens erbij geven daarnaast wil ik ook als lekkernij bot erbij geven.
#2464969
lotgering heeft kratten met gemixt assortiment, je hebt dan 6 verschillende soorten............... Ik heb het rakker een poosje gegeven, maar als deze ronde op is, krijgt hij het niet meer. hij heeft er erg dunne ontlasting van, denk dat het voor hem te vet is...........
#2469086
Ik voer mijn honden al een poosje KVV en ben, net als jij, begonnen bij Lotgering. Ik vind persoonlijk dat de mixen van Lotgering te vet zijn en er te veel pens door zit om volledig te zijn. Sinds een aantal maanden geef ik KVV van Barfpower en dat bevalt mij beter. Het aanbod is ook erg breed en tot nu toe alles vers, keurig en handig verpakt en op verzoek al het mogelijke te verkrijgen.
#2469508
[quote="dogmanship"]
Ik voer mijn honden al een poosje KVV en ben, net als jij, begonnen bij Lotgering. Ik vind persoonlijk dat de mixen van Lotgering te vet zijn en er te veel pens door zit om volledig te zijn. Sinds een aantal maanden geef ik KVV van Barfpower en dat bevalt mij beter. Het aanbod is ook erg breed en tot nu toe alles vers, keurig en handig verpakt en op verzoek al het mogelijke te verkrijgen.
[/quote]

Nou, die kvv van Barfpower viel bij de honden van een vriendin van mij wel heel erg slecht, flink aan de diaree en de hele mikmak. Blij dat ik er nooit aan begonnen ben.

Aan topicstarter, het is een kwestie van kijken hoe je hond het op een merk doet, mooiste is nog als je merken en smaken kan afwisselen voor een goed variatie, maar dat moet wel kunnen.
Laatst gewijzigd door Charlie Angel op vr 28 sep 2012, 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.
#2475384
[quote="dogmanship"]
Ik voer mijn honden al een poosje KVV en ben, net als jij, begonnen bij Lotgering. Ik vind persoonlijk dat de mixen van Lotgering te vet zijn en er te veel pens door zit om volledig te zijn. Sinds een aantal maanden geef ik KVV van Barfpower en dat bevalt mij beter. Het aanbod is ook erg breed en tot nu toe alles vers, keurig en handig verpakt en op verzoek al het mogelijke te verkrijgen.
[/quote]

te veel pens? ik heb nu 4 soorten liggen, maar heb maar 1 soort met pens, de lam/eend, paard en vis zit geen pens, in het normale totaalvoer ook niet :n
in de totaal met pens logischerwijs wel :j
maar te veel pens, dat heb je bij dit merk gewoon zelf in de hand.

Eyck had trouwens op de gewone compleet versie dunne ontlasting, maar nu we geen kip meer voeren is de ontlasting weer in orde, en word er ook beter gegeten. dus ga ik eerder uit van een kip gevoeligheid.
de hoeveelheden die je moet voeren van lotgering liggen wel iets lager dna andere merken , idd omdat het wat vetter is, maar voor ons is dat ideaal want meneer is niet zo een grote eter en de 900 gram die hij zou mogen hebben in theorie krijgt hij echt niet weg .

op vakantie ligt het er aan waar we zitten, in NL is kvv op veel plekken te regelen
jumbo heeft smuldier, is handig voor vakantie etc, maar er zitten ook versvoer aanbieders door heel nl  dus op vakantie gebruik ik gewoon wat voor handen is .
maar ook een koelbox met bevroren rollen , extra koelelementen er in en dan kun je sowieso wel een aantal dagen vooruit, is een oplossing.
Laatst gewijzigd door Sonnee op vr 05 okt 2012, 08:37, 1 keer totaal gewijzigd.
#2476589
Ik geef lotgering, maar  ook half barf. Ik geef extra spiervlees of karkas bij zijn portie. Daardoor vang je ook het vette wat iedereen ervan vind op.
Zelf heb ik een hond die niet snel dik wordt dus daar hoef ik me niet druk om te maken.
Om aan genoeg diersoorten te komen, krijgt hij hert, paard, kalkoen, kwartelkk, eendkk, eendnekken en kipnekken en nog sardien erbij. Hij is super opgegroeid hierop en gaat nog steeds prima.
Zoals al gezegd naar je hond kijken hoe die het erop doet, gelukkig is er heel veel keus( aan de andere kant ook weer lastig) succes :)
Door Martine-Tom
#2476649
[quote="lalabebe"]
Ik geef lotgering, maar  ook half barf. Ik geef extra spiervlees of karkas bij zijn portie. Daardoor vang je ook het vette wat iedereen ervan vind op.
Zelf heb ik een hond die niet snel dik wordt dus daar hoef ik me niet druk om te maken.
Om aan genoeg diersoorten te komen, krijgt hij hert, paard, kalkoen, kwartelkk, eendkk, eendnekken en kipnekken en nog sardien erbij. Hij is super opgegroeid hierop en gaat nog steeds prima.
Zoals al gezegd naar je hond kijken hoe die het erop doet, gelukkig is er heel veel keus( aan de andere kant ook weer lastig) succes :)
[/quote]Maar als je zomaar wat erbij gaat geven kom je wel in de knoei met je percentages.
#2476693
[quote="lalabebe"]
Ik geef lotgering, maar  ook half barf. Ik geef extra spiervlees of karkas bij zijn portie. Daardoor vang je ook het vette wat iedereen ervan vind op.
Zelf heb ik een hond die niet snel dik wordt dus daar hoef ik me niet druk om te maken.
Om aan genoeg diersoorten te komen, krijgt hij hert, paard, kalkoen, kwartelkk, eendkk, eendnekken en kipnekken en nog sardien erbij. Hij is super opgegroeid hierop en gaat nog steeds prima.
Zoals al gezegd naar je hond kijken hoe die het erop doet, gelukkig is er heel veel keus( aan de andere kant ook weer lastig) succes :)
[/quote]

is precies hoe ik het doe, gaat super,alleen als ik nu een keer alleen de kvv geef zonder iets erbij, laat meneer het gewoon staan....,de percentages is hier natte vingerwerk
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door