Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Migudu
#2473019
Ok, ik heb advies nodig zonder (voor)oordeel.
Migudu heeft de hele zomer last gehad van jeuk. Krabben, bijten etc. Ook ontstonden er kale plekken die ik in eerste instantie behandelde met leem.
Maar de jeuk bleef. Drie weken geleden zijn we naar de dierenarts gegaan. Hij wil kijken of er sprake is van voedselallergie en ik ben met hem in gesprek gegaan
daarover. Als ik met vers vlees zou elimineren, dan zou ik hem een eiwit moeten geven wat hij nog niet kent. En daar kon ik niet opkomen, hij heeft alles wel een keer gehad.
Dus.....hij zit nu aan de Hills Z/D. En hij heeft prednison en antibiotica gehad, waardoor hij goed van slag was. De medicatie is nu klaar, maar die brok zit me niet lekker.
Hij is aan de diarree en hij vindt het eten vies. Het liefst zou ik hem weer kvv gaan geven, maar waar begin ik?
Ik wil ook geen gezeik bij de da krijgen, als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ik wil nu ook wel eens weten waar hij allergisch voor is!!
Waar zou ik hem de komende weken qua kvv op kunnen zetten? Ik heb Tannetje ook een mail gestuurd.

Help!!!!!

Gerda
Door eelke
#2473022
Gezeik met de dierenarts moet je sowieso niet bang voor zijn, het is jouw hond  :-*

Ik zou gaan voor een kvv met 1 enkele diersoort. Tinlo of all animal hebben dat. Dan zou ik gaan voor konijn...volgens mij is er hier op bp nog geen enkele hond allergisch gebleken voor konijn.
Zijn er geen testen gedaan verder? Om te kijken wat voor allergie het is?
Door Irish
#2473024
:-*

Hier zelfde probleem gehad min of meer met Kaat, ook qua elimineren. Beetje zo alles al gehad.. Ik heb toen gekozen voor een diersoort wat ze in verhouding niet heel veel heeft gehad en dat was haas. Ben hier mee gestart in de winter, kon ze geen jeuk hebben van de pollen en ja het was zeker in de zomer een hele uitdaging om nog haas te kunnen krijgen, maar tis me redelijk goed gelukt.
Enige nadeel is dat Kaat nogal een gevoelige maag heeft en nu wat vaker bot uitkotst omdat haas vrij hard is...
Is er dus iets wat Migudu in verhouding nog niet vaak heeft gehad wat je zou kunnen proberen? Tannetje heeft me overigens die tip gegeven :)

Oh en Snaat heeft echt dit jaar veel minder jeuk gehad dan vorig jaar!!
Door Migudu
#2473025
Nee, verder nog geen testen gedaan. Hij wilde eerst de voedselallergie uitsluiten.
Het is dus niet waar dat ik een eiwit moet geven dat hij nog niet kent?

Gerda
Door Migudu
#2473030
Yvette, dat is dus helemaal niet zeker, dat het voedselallergie is. :-\

Moet ik dan 6 weken bijvoorbeeld konijn voeren, kvv, en dan??

Gerda
Door eelke
#2473032
Migudu schreef: Nee, verder nog geen testen gedaan. Hij wilde eerst de voedselallergie uitsluiten.
Het is dus niet waar dat ik een eiwit moet geven dat hij nog niet kent?

Gerda
Nou, niks moet natuurlijk ;) maar het idee erachter is dat de kans kleiner is dat ze allergisch zijn voor een diersoort die ze nog nooit gehad hebben. Maar Joep bv kan ook niet tegen eend en hert, terwijl hij dat nog nooit gehad had. Zelfs over paard twijfel ik ook.
Dus het geven van een onbekende diersoort geeft ook geen garantie.
Door *Axel*
#2473045
Axel is altijd gevoelig vanaf mei juni tot na herbst. Normaal begin ik elk jaar met puur pollen, wat blijkbaar altijd goed ging. Dit jaar de kuur midden in afgebroken, omdat als ik er niet was, hij het spul niet kreeg  >:( En ja, hele zomer jeuk en bijten/likken aan poten en buik. verder niks.
Wou niet meer herbeginnen met de puur pollen, want is alweer herfst nu... dus ook een prik van de da gekregen, wat niks geholpen heeft  >:(
Wordt nu langsam minder, en ben sinds een week op puur jeuk...
Ik kijk het nog even aan en ga niet elimineren.
Door keetje
#2473244
*Axel* schreef: Axel is altijd gevoelig vanaf mei juni tot na herbst. Normaal begin ik elk jaar met puur pollen, wat blijkbaar altijd goed ging. Dit jaar de kuur midden in afgebroken, omdat als ik er niet was, hij het spul niet kreeg  >:( En ja, hele zomer jeuk en bijten/likken aan poten en buik. verder niks.
Wou niet meer herbeginnen met de puur pollen, want is alweer herfst nu... dus ook een prik van de da gekregen, wat niks geholpen heeft  >:(
Wordt nu langsam minder, en ben sinds een week op puur jeuk...
Ik kijk het nog even aan en ga niet elimineren.
Ik ga gewoon door met de puurpollen, de hele winter, kan me niets schelen, er zit behalve pollen ook huisstofmijt en meelmijt in en daar is bijv. Luna ook gevoelig voor. Ik geef het netjes iedere week en zie wel waar het schip strandt.
Ook wij zijn begonnen met konijn, Tinlo in ons geval.
Door Hanny
#2473328
Voor jezelf duidelijk krijgen wat je wilt. Brokken of niet.
Wil je elimineren, terwijl je eigenlijk niet weet of dat zinvol zal zijn? Dat kan, zelf maken, doe je niet, dan gemalen aanschaffen.
Hij heeft alles al wel eens gehad, dan neem je iets, wat de naam heeft niet zo veel reacties te geven.
Er staat voldoende informatie over elimineren, makkelijk te vinden.
Wat heb je gedaan, behalve groene leem op de jeuk plekken?
Ik meen me te herinneren, dat hij chemisch gecastreed was, zou dat van invloed zijn geweest?
Je klaagde toendertijd over zijn hitsigheid, heb je hem daarvoor speciale spulletjes gegeven?
Heb je hem ooit een reinigingskuur, of meer gegeven?
Hij heeft jeuk, is een zuinig bericht, zonder verdere informatie.

Hanny
Door keetje
#2473347
*Axel* schreef: aha, ik wou nu net geen nieuwe kuur pollen meer beginnen omdat toch de winter komt. Maar kan ik dus beter wel. Wist ik niet. Bedankt!
Ik heb niet de wijsheid in pacht hoor, misschien zijn mensen het er helemaal niet mee eens maar ik doe het, is het niet voor/tegen de pollen en graszaadjes dan werkt het nog wel tegen de mijt, denk ik zo.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door