Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door baileys
#2472970
Een vriendin van mij staat op de wachtlijst van een Friese Stabij. Nou zou ik haar graag info geven waarom BARF nou beter is als een brok.
Ik ben al aan het zoeken geweest op BP, maar kan zo gauw niet een goede tekst vinden.
Weet/heeft iemand deze voor mij. Kan haar natuurlijk zelf wel het eea vertellen, maar iets na kunnen lezen is natuurlijk wel zo fijn.

Alvast bedankt
#2472973
baileys schreef: Een vriendin van mij staat op de wachtlijst van een Friese Stabij. Nou zou ik haar graag info geven waarom BARF nou beter is als een brok.
Ik ben al aan het zoeken geweest op BP, maar kan zo gauw niet een goede tekst vinden.
Weet/heeft iemand deze voor mij. Kan haar natuurlijk zelf wel het eea vertellen, maar iets na kunnen lezen is natuurlijk wel zo fijn.

Alvast bedankt
In de bibliotheek van Barf staat alle info die je maar wil!
Door Esther Q
#2472992
In het heel kort: barf is beter dan brok omdat een verse vlees/bot/orgaanvoeding beter is voor een vleeseter dan bewerkte ingrediënten, waaronder vaak graanproducten, met toegevoegde synthetische vitaminen en mineralen. Verder zou ik de link geven naar dit forum. Kan ze zelf kijken als ze interesse heeft :)
Door Envie
#2473637
Wat ook een groot voordeel is, is dat de ontlasting veel steviger en veel minder is  :D

Laatst met brokkenhond aan de wandel geweest van t zelfde ras als mijn hond. Brokkenhond poepte 3 strepen, de mijne een !!!
Gebruikersavatar
Door baileys
#2474986
Ze heeft de info gelezen en staat er niet meteen negatief tegenover!!
Heb meteen even een plekje in haar vriescel geleend om 20kg hert op te slaan, dus de eerste Barf ervaring heeft ze al ;-)))
Door Ramses1
#2474991
Heb meteen even een plekje in haar vriescel geleend om 20kg hert op te slaan, dus de eerste Barf ervaring heeft ze al ;-)))

Vriescel ???......Lees ik dat goed???
Die moet je koesteren als vriendin  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door baileys
#2475095
Ramses1 schreef:
Vriescel ???......Lees ik dat goed???
Die moet je koesteren als vriendin  :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Yep, dat lees je goed. Ze is al zeker 5 jaar mijn vriendin, maar bedacht me gisteren pas dat ze dat ding hebben. Althans, hij staat bij hun in de zaak.
Gebruikersavatar
Door Bertine
#2477734
Ik kan je zo geen tekst geven waarin mooi verwoord staat waarom BARF beter is dan brokken of blikvoer. Ik las wel een artikel dat ik erg goed vond over de samenstelling van brok en blikvoer. en hoe je eigenlijk in de maling wordt genomen door de manier waarop de ingredientenlijst wordt opgesteld. Dat meegenomen in de overweging brok of vers kies ik toch overtuigd voor vers.

http://foodwatch.nl/laatste_nieuws/nieuwsberichten/dierenvoer_leidt_tot_alledaags_dierenleed/index_nl.html
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door