Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door eelke
#2472173
Joep krijgt sinds een week om de dag 1 tabletje spirulina, en nu heeft hij al 2 dagen last van diarree, en zelfs in de keuken gepoept (half dun). Kan dat van de spirulina zijn? Weer toeval? Ontgiften?

De vorige poging met spirulina had hij ineens twee hotspots onder zijn oren, was toevallig in dat hele hete weekend, en we hadden ook nog meerdere dagen gezwommen met hem, maar toch.

Wat is nu het verstandigst? Probiotica bijgeven en nog even doorzetten? Stoppen met de spirulina?
Aan de ene kant kan hij er misschien wel niet goed tegen, aan de andere kant is een sterke ontgiftings reactie ook niet zo gek met zijn allergie en medicatie die hij het afgelopen jaar gehad heeft...
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2472179
kan daar goed van zijn....hier eentje die het had met chlorella....ik ben er mee gestopt hij liep leeg..
ben toen drainage gaan geven dat ging beter
Laatst gewijzigd door me and my boys op ma 01 okt 2012, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Sanyo
#2472202
Zou me niet verbazen als het daarvan komt.
Ik heb een vriendin die na 1 tablet chlorella boven de wc kan gaan hangen...

Ik zou stoppen en drainage proberen.
Door eelke
#2472216
Hmm...mjah. Misschien toch maar wel inderdaad. Maar is de kans dan niet groot dat hij daar ook heftig op reageert?
De vorige keer geen diarree gehad, wel dan die hotspots.

Voerbakken staan wat op te warmen in de spoelbak, normaal vind ik het niet zo'n ramp als het nog wat koud is, nu maar ff lekker goed op buik-temperatuur. En twee capsule's probiotica erin gedaan...
Arme Joep, hij is erg onrustig en aan het kreunen en piepen steeds.
Door eelke
#2472418
:o  :o :o
Overgeven, poep, nog meer poep, nog veel meer poep, allemaal dunnetjes....nog een keer overgeven. Toch zijn spiervlees met de probiotica voor het grootste gedeelte gegeten, nog meer poep, en nu rust.

Hij ligt al een uurtje of wat te slapen nu. Hopelijk nu ff wat rust in zijn buikje.
Door Lil
#2472581
Stoppen. Ik weet niet welke probiotica je geeft dat je er 2 geeft, maar als ik hier te veel geef (2 capsules ipv 1) dan geeft dat ook weer onrust in de buik. maar misschien heb je wel een andere dosering.
Door eelke
#2472583
Was ik helemaal overtuigd van stoppen, is Gijs ook aan de race...toch een virusje?
Probiotica heeft hij geen last van. Ik heb al vaker ter 'stootkuurtje' deze hoeveelheden gegeven.
Door Lizzy
#2472589
eelke schreef: Was ik helemaal overtuigd van stoppen, is Gijs ook aan de race...toch een virusje?
Probiotica heeft hij geen last van. Ik heb al vaker ter 'stootkuurtje' deze hoeveelheden gegeven.
Een paar berichten geleden wilde ik al schrijven "ik denk een virusje". Het heerst trouwens vreselijk. Ik weet niet waar je woont, in welk deel van NL?
Door eelke
#2472592
Lizzy schreef: Een paar berichten geleden wilde ik al schrijven "ik denk een virusje". Het heerst trouwens vreselijk. Ik weet niet waar je woont, in welk deel van NL?
Bergen op Zoom, Brabant dus, tegen zeeland aan.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2472701
eelke schreef: Was ik helemaal overtuigd van stoppen, is Gijs ook aan de race...toch een virusje?
Probiotica heeft hij geen last van. Ik heb al vaker ter 'stootkuurtje' deze hoeveelheden gegeven.
dat veranderd de zaak....wel toevallig zeg ;D
Door Lil
#2472717
Ok, bij beiden verdenk ik ook een virus. Dat heeft hier 2 weken geleden geheerst. Maar inderdaad wel erg toevalig. Ik zou wel echt geruime tijd wachten voor het nog eens uit te proberen.
Door eelke
#2472802
Vond het al zo veel poep van Joep...maar waarschijnlijk dus ook al van Gijs... alleen zag ik die pas vanmiddag zo dun poepen...zit steeds allemaal in zijn staart en broek...
Beide mannen hebben net wel gewoon prima gegeten.
Door eelke
#2472997
Alles vannacht gelukkig schoon gebleven, ze zijn allebei ook gewoon rustig nu. Joep had alleen wel weer dun met uitlaten...zal nog wel ff duren eer het weer echt over is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door