Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2472089
Even een vraagje over de werking van Advantix. Ik heb vrijdag Duke gedruppeld want ik vond me even wat teveel vlooien bij hem. En daar had ik niet zo'n behoefte aan  :D

Maar nu is die domkop vandaag het lel ingesprongen (stinksloot). Daarna hebben we m nog 2 keer in wat schoner water laten lopen, vervolgens nog eens in de tuin afgespoeld en uiteindelijk toch ook nog maar onder de douche gezet om hem toch met lekker ruikende kokoshondenshampoo te wassen. De lucht is gelukkig nu een beetje weg  :P. Hij ruikt nou weer een beetje naar een hondse bounty.  :biggrin2:

Maar ja. Advantix legt een "laagje" op de huid. En nu stond er wel dat er mee gezwommen kon worden, maar wat nu? We moesten hem echt goed wassen.
Ik ben niet zo van het gif en zou hem liever niet al weer heel snel druppelen. Hebben jullie er ervaring mee of het nog wel werkt na zo'n schrobbeurt?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2472152
o jee....weet niet hoe snel vlooien over springen ed......maar zit ook niet op vlooien te wachten  :-\
vraag over advantix..geen idee maar dan zou ik hem liever een paar x wassen dan nog een pipet geven, en kammen natuurlijk
Door ChantalKrijn
#2472154
Ik zit dus ook niet op vlooien te wachten :-\ waarom ben je meegegaan als je dit wist?

Shit zeg, straks zitten ze hier ook. Ik ga donderdag op vakantie, dit kan ik mijn logeeradres toch niet aandoen?
En ook nog eens de weerstand van Quinta die nu zo laag is..
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2472204
Volgens de gebruiksaanwijzing zijn alle vlooien binnen 24 uur na druppelen dood. Het is  contactgif en niet via bloedinname wat idd langer duurt. Ik heb zaterdag dan ook niets meer gezien/gevonden. Het gaat mij om de rest vd werking.
Door Annemarie Rijnveld
#2472209
Naomi M. schreef: Volgens de gebruiksaanwijzing zijn alle vlooien binnen 24 uur na druppelen dood. Het is contactgif en niet via bloedinname wat idd langer duurt. Ik heb zaterdag dan ook niets meer gezien/gevonden. Het gaat mij om de rest vd werking.
Beter even de DA bellen en het vragen, Naomi. Bij langdurig watercontact, wassen en schrobben, wordt de werking minder las ik.

Bijsluiter:
Het product blijft doeltreffend als het dier nat wordt. Echter, langdurige intensieve
blootstelling aan water zou vermeden moeten worden. In gevallen van frequente
blootstelling aan water zou de persisterende doeltreffendheid verminderd kunnen zijn. In
die gevallen niet vaker herbehandelen dan eenmaal per week. Als de hond een
shampoobeurt nodig heeft, zou dit beter voor de behandeling met Advantix® plaatsvinden
of tenminste twee weken erna, om de doeltreffendheid van het product optimaal te houden
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2472215
Ja dat had ik ook gelezen. Daarom baalde ik zo dat ik hem nog eens met shampoo moest wassen want dat had ik vorige week uiteraard ook al gedaan. Ik heb gister iig ook niets meer aangetroffen. Zal anders straks maar even bellen. Want vaak staan dat soort dingen wel in de gebruiksaanwijzing maar is dat ook bedoeld voor uiterste.  Honden die elke dag zwemmen of heel vaak met shampoo gewassen worden en dan wil de fabrikant een soort clausule erin hebben. Daarom was ik ook op zoek naar persoonlijke ervaringen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2472222
Annemarie Rijnveld schreef: Duke was toch al ingedruppeld vanaf vrijdag, dan zal hij zondag geen vlo meer hebben gehad, denk ik zo.
dat hoop ik dan maar...
maare dan zou ik me ook niet zo druk maken over dat wassen....
heb je je huis ook 'behandeld'?
niet vaker behandelen dan 1 x per week....de werking verminderd bij vaak en langdurig contact met water..
ook met wassen verminderd de werking......staat niet dat het niks meer zou doen...
maar als je je huis niet heb gedaan en er eitjes uitkomen...
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#2472234
Naomi M. schreef: Ik ben niet zo van het gif en zou hem liever niet al weer heel snel druppelen.
Dan zou ik al niet zo'n breed werkend middel pakken dat ook tegen teken en zandvliegjes werkt met 2 verschillende stoffen erin, dan had ik liever bv enkel advantage gebruikt, wat alleen tegen vlooien werkt.
Door ChantalKrijn
#2472238
Toch had ik liever gezien dat je het vermeld had in het topic. Wel zo netjes.
Ik weet namelijk niet of ik Quinta dan wel had meegenomen, en dat is iets wat ik graag zelf bepaal. Dat hoef jij niet te doen voor me.
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2472266
Heb DA gebeld. Ik heb het vrijdagmiddag gedruppeld. Na 24-36 uur is het zodanig dat water geen invloed meer heeft. Dus dat bad heeft geen invloed verder. Hoef ook pas over 4 weken weer te druppelen.

Ik heb een breed middel gebruikt omdat we in Wageningen in het bos steeds teken oppikten met Duke en de tt-oil daar niet meer voor hielp. Vandaar.

Zoals al eerder gezegd, dit middel werkt op alles, ook op de eitjes, larvjes en weet ik wat nog meer en dat binnen 24 uur na toediening. Ik heb thuis alles gewassen en zoals al eerder gezegd, niets meer aangetroffen vanaf zaterdag. Ik had vorige week een klein aantal aangetroffen en direct maatregelen genomen. Er was geen sprake van een vlooienplaag of iets dergelijks.

Sorry dames, is vind het vervelend dat het nu zo gaat, ik heb juist alles gedaan om ervoor te zorgen dat alles weg was voor een zondag. En dat was het ook.

Overigens worden vlooien vrijwel altijd in een park opgelopen via gras en dergelijke. En dit park wordt zo ontzettend bezocht door honden dat het me niet zal verbazen als er meer rondspringt. Ik denk dat persoonlijk dat je dan helemaal niet meer met een hond kan wandelen als je daar bang voor bent.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2472268
tuurlijk....ze kunnen ze overal oppikken dat weet ik zelfs nog wel...
maar ik dacht wel effe dat ie ze nog zou hebben en dan zou ik dus wel heel wat minder blij zijn geweest...
overigens loop ik al dik 20 jr in dat park en geen van mn honden hebben ooit vlooien gehad.....effe afkloppen
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2472274
Hij had niets meer, anders was ik niet gegaan. Dit middel dood alles binnen 24 uur. Ik heb hem zaterdag nog helemaal gecheckt.


@ Ellen. Sandor had ook nooit vlooien. Ze lustten hem niet. Teken ook niet. Soms heb je gewoon heel erg mazzel.  ;)

Enfin, mijn antwoord had ik van de DA. Het middel werkt nog en dood alles direct. Geen vlooien dus en ook geen andere nare beestje.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door