Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Belleke
#2470895
Sinds een aantal jaren geef ik mijn hond alleen nog maar diepvriesvlees en spullen zonder conserveermiddelen en toevoegingen omdat ik merkte dat hij daar slecht op reageerde.
Echt barfen durfde ik nooit aan omdat hij een litteken in zijn keel heeft door het eten van kippenbotjes die hij van tafel had afgepikt.
Nu wil ik vandaag ook eens zelf een groentemix gaan maken.
Ik had de volgende groentes in mijn hoofd .
Brocolli-sperziebonen-wortels-andijvie-witlof-bospeen-knoflook-courgette-paprika-tomaat en ik heb een kruidentuintje.

Nu heb ik nog een aantal  vragen welke kruiden kan ik gebruiken?
En wat kan ik beter doen?
Ik kan de groentes fijn snijden en dan door de hakmachine en dan in zakjes in de diepvries.
Of moet ik ze eerst even blancheren en dan fijnmaken en in de diepvries doen?
Hoe vaak mag ik hem die groentes geven?

Hij krijgt de volgende KKV
Rodi-Farmfood-Duck-Alaska-Lupa-Barfmenu, Energique. Prins en Kiezebrink

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Knuffels Belleke
Door M@rina
#2471235
Hallo Belleke, wat ben je een leukerd!

Voor je baasje:
In onderstaande topics kan lezen welke groente je kan gebruiken

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 472.0.html

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 685.0.html

en hier een linkje naar producten die je beter niet aan je hond kunt geven:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 697.0.html

Bedenk bij het geven van kruiden dat er ook kruiden zijn die veel gebruikt worden in de homeopathie

In principe hoef je de groente niet te blancheren voor je ze pureert. Ik maak grove brokken en mik ze in de blender. Ik doe er een blikje sardientje op water doorheen anders wordt de groentemix door 1 van mijn honden volledig genegeerd.
Ik maak porties en vries die in.

Er wordt ook vaak ei of yoghurt aan de groentemix toegevoegd maar pas na ontdooien. Je kan groente per dag of een paar keer per week geven als het totaal maar ongeveer 10% van zijn voeding is.

Even over de merken kvv die je voert. Daar zitten er wel een aantal bij die een premix toevoegen om het compleet te maken, synthetische vitamine en mineralen.
Door Belleke
#2471470
Marina bedankt voor je reactie.
Ik had de links al gelezen. Had me al ingelezen voordat ik eraan begon.
Ik heb gisteren de groentemix gemaakt. Ik heb alles eerst even een minuutje gekookt en toen fijngemaakt.
Lees nu dat het niet echt gehoeven had. Maar ik had gelezen dat boontjes kort gekookt moesten worden.
Nu is mijn hond echt een bonendief als ik bonen schoonmaak komt hij altijd sneeky er een paar bietsen. Rauw dus.
Hij lust mijn mix gelukkig wel heeft er gisteren al van gesmuld.
IK zal even gaan rekenen hoe vaak hij die groente mag. Ik heb 12 zakjes in mijn vriezer van ongeveer 150 gram.
En zal er dan ook af en toe een ei of volle yoghurt toevoegen.
Ik weet dat Kiezebrink geen volledig voer is.
Dat Farmfood een premix is.  Die wil ik ook niet meer nemen.
Energique en Prins zijn inderdaad ook niet de beste denk ik. Maar ik probeer zoveel mogelijk af te wisselen. En helaas kun je hier alleen die merken krijgen.
Ik zal straks even een schema maken en hier plaatsen.  Misschien dat jullie nog tips hebben.
Nogmaals bedankt voor je reactie vind ik erg fijn.
Knuffels Belleke
Door Belleke
#2471483
Omdat mijn hond wel vaker tomaat eet. Hij eet ze zo van mijn tomatenstruik af dacht ik dat het geen kwaad kon.
Maar ik zal het de volgende keer niet meer toevoegen.
Knuffels Belleke
Door Belleke
#2471500
Schema
dag 1  Barf Natuurlijk.
dag 2  Zalm met een beetje runderhart van kiezebrink
Dag 3  Kipmix van Kiezebrink met eigengemaakte groentemix
Dag 4  Rody of andere compleet voer.
dag 5  Barf natuurlijk
Dag 6  Alaska Kip
Dag 7  pens van Rodi met eigengemaakte groentemix.


Weet niet of dit goed is?

Volgende merken heb ik:
Barf  Natuurlijk en Kip
Alaska Zalm en kip
Lupa Zalm
Kiezebrink Rundmix- Kipmix- Runderhart gemalen-Zalmlijven
Duck Kip en Rund
Rodi Pens en Hart
Farmfood rund maar die neem ik niet meer omdat het een premix is. Ik had deze meegenomen om ook eens te proberen.

Oh ja ik weeg 28 kilo.

Bedankt voor het lezen en eventueel meedenken.
Knuffels Belleke
#2471501
[quote="Belleke"]
Marina bedankt voor je reactie.
Ik had de links al gelezen. Had me al ingelezen voordat ik eraan begon.
Ik heb gisteren de groentemix gemaakt. Ik heb alles eerst even een minuutje gekookt en toen fijngemaakt.
Lees nu dat het niet echt gehoeven had. Maar ik had gelezen dat boontjes kort gekookt moesten worden.
Nu is mijn hond echt een bonendief als ik bonen schoonmaak komt hij altijd sneeky er een paar bietsen. Rauw dus.
Hij lust mijn mix gelukkig wel heeft er gisteren al van gesmuld.
IK zal even gaan rekenen hoe vaak hij die groente mag. Ik heb 12 zakjes in mijn vriezer van ongeveer 150 gram.
En zal er dan ook af en toe een ei of volle yoghurt toevoegen.
Ik weet dat Kiezebrink geen volledig voer is.
Dat Farmfood een premix is.  Die wil ik ook niet meer nemen.
Energique en Prins zijn inderdaad ook niet de beste denk ik. Maar ik probeer zoveel mogelijk af te wisselen. En helaas kun je hier alleen die merken krijgen.
Ik zal straks even een schema maken en hier plaatsen.  Misschien dat jullie nog tips hebben.
Nogmaals bedankt voor je reactie vind ik erg fijn.
Knuffels Belleke
[/quote]

Rauw zou ik de bonen ook niet geven, rauwe bonen bevatten een gifstof dat alleen door koken wordt afgebroken
Door Belleke
#2471528
Oei dan was mijn hond al lang dood geweest want echt ze eet ze al jaren.
Word helemaal gek als ik boontjes dop.
Maar goed ik zal zorgen dat ze niet meer biets.
Knuffels Belleke
Door M@rina
#2471560
[quote="keetje"]
Ik dacht dat dat van geen rauwe bonen geven achterhaald was??
[/quote]

Klopt lees maar in onderstaande link:

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... ic=37333.0

N.a.v. je menu: In je eerste bericht schrijf je dat je aanAalaska, Tinlo barfmenu en Kiezebrink kunt komen. Deze kvv's zouden mijn voorkeur hebben. Ze hebben allemaal verschillende diersoorten, ze voegen niets toe om het compleet te maken.

Barfmenu heeft naast de Natuurlijk ook nog kip, eend, konijn, paard, lam en hert en een groentemix.
Alaska heeft ook kip, konijn, eend en lam, maar je zou dan bijv. van alaska de fazant en zalm kunnen nemen. Alaska is door de 800 grams verpakking wel wat duurder dan Tinlo

Kiezenbrink is inderdaad niet compleet, vaak mist het spiervlees, maar als je dit 1 of 2x per week geeft dan zal je hond niet direct omvallen door te korten. Het is aanzienlijk goedkoper dan de andere 2 merken., je kan eventueel ook zelf wat spiervlees toevoegen, door het hoge botpercentage zou je hond te harde ontlasting kunnen krijgen.

Alaska bevat groente en tinlo heeft een groentemix, dan is een eigen groenteprutje eigenlijk overbodig

Een aparte pensdag is ook niet nodig, pens zit ruimschoots in tinlo en Alaska (en alle andere kvv's) verwerkt. Het zou alleen iets toevoegen als je 1x per week een lap pens geeft, maar alleen omdat het kluiven op de lap heel goed is voor het gebit.
Lupa
Door Shanti en co
#2471593
Zolang jou hond er niet slecht op reageert kan je prima een beetje tomaat toevoegen. Shanti heeft nergens last van dus die krijgt ook regelmatig een tomaat door haar mixje, vind ze alleen maar lekker. Als je een gevoelige hond hebt zou ik geen nachtschade geven.

En bij Alaska hoef je geen groente toe te voegen, daar zit dacht ik al 15% groente in.
Door Belleke
#2471652
Bedankt voor jullie reacties.
Belle krijgt wel altijd gedroogde pensstaven als beloning. Is dit dan ook genoeg?
Omdat hij reageert op conserveermiddelen krijgt hij als beloning alleen gedroogde vis of pensstaven.
Ik had Alaska-Lupa enz meebesteld via een vriendin die barft en heb nu zelf een bestelling gedaan bij Caroba.
In de winkel kan ik alleen de merken Rodi-Energique-Prins-Farmfood en Duck krijgen.
Hij heeft ook wel eens van die oranje rollen dacht dat het carnibest had gehad maar dat at hij toen niet.
Waarschijnlijk te grof. En ook eend heb ik al eens geprobeerd en dat lust hij ook niet.
Als mijn hond die nogal kieskeurig is met eten dit allemaal eet dan ga ik ook andere soorten zoals fazant- geit enz. proberen.
Verder krijgt hij ook nog wel eens gewoon rundergehakt-kip en runderlappen.
Konijn geef ik niet omdat ik een echte konijnengek ben en zelf een aantal konijnen als huisdier heb.
Weet dat veel mensen dit hypocriet vinden maar ik voel dat nu eenmaal zo.
Nogmaals bedankt en ik doe zeker wat met de tips.
Knuffels Belleke
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2472091
lekker groentemixje heb je. Duke is ook gek op rauwe sperciebonen. Ik heb ze ook rauw door zijn prutje gedaan. Tomaat doe ik er niet door, hij krijgt soms een stukje als ik salade maak. Maar voorlopig geef ik dat apart. Hij vindt dat ook lekker.

Leuke hond heb je. Welkom  ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door