Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door fem.
#2454286
Ik las info over ervaring van het geven van Smuldier en KIVO. Met browsing kwam ik op een forum terecht met een ongunstig nieuws over Smuldier voer.
Smuldier voer leidt volgens de gebruiker en diens DA tot het verhogen van urea gehalte in de hond;

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 4&t=236143

Ik weet niet of ik een link mag geven naar een andere hondenforum, mocht het niet kunnen dan verwijder mijn bericht.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2454471
Dit is dus 1 viavia ervaring. Er staat ook niet hoeveel het verhoogd was. Als je van 2 weken smuldier foute nierwaarden zou krijgen, dan hadden heel veel mensen een probleem. En nogmaals, hoe hoog is hoog/ verhoogd. Staat er niet bij, dus tja, eigenlijk kan ik hier niets mee.
Door Celicaatje
#2463683
Vaag verhaal op die site, er wordt ook gesproken over bijvoeren en ook dat het niet precies duidelijk is wat en hoe gevoerd wordt.
Dus wat mij betreft halve waarheden.
En het kan net zo goed iets heel anders zijn, een moment opname van iets wat ook gegeten is (misschien wel iets licht giftigs?).
Ik geloof er niet zo in.
Ik geloof er wel in dat waardes van vleesetende honden anders kunnen zijn dan brok etende honden.
Door fem.
#2471112
Ja, ik mijn hond heeft ook Smuldier. Hij blijkt er beter op te doen dan brokken. Ik heb nog geen DA test laten doen mbt tot Urea gehalte.
Maar goed, misschien dat iemand hier wel ervaring mee heeft.
Beschouw dit berichtje als ongeschreven.  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door