Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2449446
Beste mensen,

Ik ben nieuw op de forum samen met mijn honden groeten wij jullie.
Ik heb veel info kunnen op deze afdeling in zake de kwaliteit en ervaring over bep. merken KVV. Mijn  honden krijgen niet zo lang geleden KVV.
Zij hadden allebei brokken gehad, op een gegeven moment wilden zij niet meer smullen.

Barfen kan ik nog niet aan, dus KVV is een begin onderaan de ladder.

Alle tips en advies zijn welkom.
Bij voorbaat dank.
:D
Laatst gewijzigd door fem. op ma 01 okt 2012, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
#2449638
Tamminga kun je krijgen bij dierenhut winschoten en de verzendkosten zijn redelijk in de stad zit ook een kivo verkoop punt zit vlak bij paddepoel kijk maar eens op de site van kivo
Ik ga straks ook over op tammenga ben nu mijn lotgering aan het op maken maar daar reageert cindy niet goed op maar wil het ook niet weg doen dus.
Ik ga straks bestellen via dierenhut woon bij uithuizen.
hoop dat je wat aan deze info hebt
#2452255
Beste TomKat en Malein,

Dank jullie voor de tip.

Ik ga heb Tammenga besteld. Wel jammer dat er weer bezorgkosten zijn. ( Ik heb geen rijbewijs)
Ben benieuwd hoe de hond erop reageert.
Mijn maltje heeft last van haaruitval terwijl maltjes niet verharen.

@ Tomkat Hoe is jouw ervaring met BiBi?
#2455232
Als het met de maag pruttelen en borrelen is, dan zou ik ook wat daaraan doen. Iets als maagcompositum of zo. Zijn het de darmen die borrelen (kan dat waarschijnlijker zijn ?) dan kun je probiotica geven om de darmflora aan te sterken. Ik zou sowieso een KVV geven waar weinig of geen granen inzitten.
#2456073
Onze kat barft, Bibi heeft hij dus nooit gegeten, maar ik weet dat er een verkooppunt in Beijum, Groningen zit.
Bibi voor katten is in elk geval wel graanvrij, hoe dat zit met de hondenversie weet ik zo niet.  Ook zitten er in BiBi geen conserveringsmiddelen en andere toevoegingen.
#2457815
Hallo hallo mensen,

sorry voor de late reactie... zo druk gehad met zorgen en met het zorgen om niet zo druk te hebben:

Ik heb Tammenga gehaald in Winschoten, tegen dezelfde prijs als het hoofdbedrijf aanbiedt (zit in Assen)
Degomeat ga ik halen bij Degomeat.nl de bezorgkosten zijn dan 5euro onder de 100euro bestelling. Voorheen haalde mijn broertje dit voor mij bij Richards, maar die vraagt een hogere bezorgkosten dan het hoofdbedrijf zelf.
Kiezenbrink ga ik halen bij www.cabora.nl net wat Limpy zegt, gratis bezorgen bij bestelling boven 25euro.

Mbt Bibi ik zie dat men een heel doos moet afhalen in Beijum.. dat is veel als je voor het eerst wilt proberen.
Tammenga heb ik slechts enige verpakkingen opgehaald, de honden mogen het.. ze hebben wel minder onlasting en telkens een andere kleur afhankelijk van diersoort.
Wel jammer dat Tammenga niet veel diersoorten heeft zoals Degomeat. 

Ik heb puur spijsvertering gegeven aan mijn honden. De maag is ervan opgeknapt, sinds de switch van smuldier naar andere merken KVV is het minder pruttelig. Wel merk ik dat ze met routine gras grazen.
Ik heb nu Darmclear van Groene Oss besteld, maar er is iets mis met de import van Groene Oss aldus een verkoopspunt.
Over probiotica gesproken zegt : Fidavet Fiberdyn jullie iets? Het is een prebiotica (2 soorten ) en een probiotica (1 soort) relatief voordelig.. 800gr 19.95euro. Ik heb de klantenservice van de DA  waar men dit product verkoopt gevraagd naar een goede probiotica en of dit iets goed is... maar als antwoord (altijd hetzelfde)  Ik ken u hond niet waardoor ik geen advies kan geven. Ik heb gevraagd naar een maagproduct die de functie heeft de maag en darmen op te bouwen en te versterken.

Elk advies is welkom en dank jullie wel.. Sorry wanneer ik wat laat reageer... druk met druk te zijn.. en zorgen
#2469801
[quote="Marije Doedens"]
De haar uitval komt mogelijk van het ontgiften dat heeft mijn York ook gehad.
[/quote]

Ahahaa, daarom. Hmm het heeft dus zowel nadelen als voordelen het ontgiften. Vreemd genoeg vallen de haren rondom zijn mooie rondingen (zijn kont) af. Raar aan te zien bij het wandelen hoor... ja de hond laat mij uit.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door