Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door karin2
#24525
hallo vrijdag geef ik de honden rauw runderhart met een beetje rijst en groentenprut .kan ik daar yoghurt bijgeven of beter niet ? normaal krijgen ze yoghurt met groentenprut
liefs karin2
Door karin2
#24538
[quote="Janet"]
Waarom niet de rijst en hart apart en de yoghurt en groentenmix apart?
[/quote]als dat beter is kan ik het ook appart doen ja maar ik vroeg me af of het momocht en zo neen waarom niet .
Door jeanne
#24548
ik heb geen flauw idee. ???
Heb laatst ook als toetje wat biogarde gegeven na de lamshartjes. Maar daar zat hooguit 5 minuten tussen en in de maag komt het allemaal samen toch? Ben benieuwd naar de antwoorden dan weet ik ook meteen of ik het goed gedaan heb ;)
Door margreet
#24550
Ik gooi gewoon de hele zooi door elkaar b.v. vanavond:
Pond rundergehakt, pond vuile pens, 2 eieren, scheut biogarde, 2 ons gemengde groente de hele boel in de blender,daarna in de bak en binnen twee minuten was alles weer opgevr......
Volgens mij maakt het voor de honden niets uit of alles door elkaar zit.
Als er echter bezwaar tegen is vanwege gezondheidsredenen dan hoor ik dit graag van de experts onder ons.
Door Lizzy
#24576
Ik gooi het ook door elkaar hoor. Vanavond stond er op het menu (ze hadden toevallig hun orgaanvlees-dag - deze hebben ze 1 maal per week):

runderhart, kippenlever, beetje runderpens, groentemix, lijnzaadolie, huttekase (vandaag was balen voor ze...., geen botje toe).

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 19 nov 2003, 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Nelly
#24628
Vanmorgen op het menu: Worteltjes, bleekselderij, beetje paprika, overgebleven (gekookte) chinese boontjes van gisteren + een gekookt aardappeltje, biogarde en een kleddertje bibi. Alles, behalve de bibi in de blender en daarna lekker met de bibi door elkaar geroerd. En smullen! En zo doe ik het altijd, nooit problemen. :D
Door Janet
#24629
Mjah, ik zie er ook verder geen probleem in hoor. Al meng ik het zelf dan meestal met vis of groentemix en een eitje, af en toe een lepeltje yoghurt gaat óók af en toe door het vlees.
Door Jolly
#24682
Ik dacht dat Chasey dat ook wel kon, vlees en yoghurt en g/f/ mixje doorelkaar.
Dat voel zwaar tegen :-\, ging zoals gewoonlijk huppa naar binnen maar kwam er ook meteen weer huppa uit.
Hij heeft het niet meer opgegeten terwijl hij dat altijd wel doet, als die ge o+( heeft. Ik 's avonds dus alleen vlees gegeven en daarmee gbeurde nix, was hap slik en weg. Een week later weer geprobeert en weer hetzelfde, hoppa erin, hoppa eruit en niet meer naar om kijken. Nu krijgt hij dus alleen yoghurt, met een eitje, wat granen( geweekte granen) en met g/f mix en 's avonds pas vlees, daar heeft tie dan geen problemen mee.
Vlees was nooit te koud (ontdooi altijd buiten de koelkast) De yoghurt gaat 's avonds in een bakje voor de volgende dag en dat staat ook buiten de koelkast, dus is ook nooit te koud.
Het gekke is dus dat Chasey een KLIKO is, voor degene die dit niet kennen, GROTE AFVALEMMER , alles kan erin.
Dus daarom vind ik dat zo raar, dat hij de combi vlees en yoghurt niet aankan.
Heeft iemand daar misschien wel een verklaring voor?
Door Lizzy
#24707
Hoi Jolly, het zou kunnen. Alles kan. Er zijn honden die wel meer combinaties niet verdragen. Het zou ook de combie vlees, zuivel, groente geweest kunnen zijn. Maar goed, dat is dus het voordeel van zelf samenstellen: mijn honden kunnen er goed tegen, jouw hond niet en dus geef ik deze combinatie en jij niet ;D. Volgens mij las ik laatst nog van iemand die zuivel en vlees niet combineerde. Ik weet alleen niet meer wie het was. Hoe dan ook, Joodse mensen zullen vlees en zuivel ook beslist nooit combineren (en misschien is daar een zeer goede reden voor!):

"De bijbelse bepaling om 'het bokje niet te koken in de melk van zijn moeder' (Exodus 23:19 en 34:36) wordt traditioneel opgevat als een verbod om melk en melkproducten samen met vlees en vleesproducten te vermengen, te koken of te eten. Onder vlees wordt hier dat van zoogdieren, maar niet van vissen verstaan. Na het eten van vlees moet men minstens een uur wachten voordat men een melkproduct mag consumeren".

Overigens wil ik wel opmerken dat zuivel mogenlijk niet eens zo gezond is hoor. Kymythy Schultze is tegenstander van het geven van zuivel....

Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 20 nov 2003, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Eidos
#24708
Ik had dus ook gelezen dat iemand zuivel nooit samen geeft met vlees... Dit had ik ook aan karin gezegt en vandaar ook dat ze deze vraag hier maar gesteld heeft... Ik ben dan ook echt geen expert in barf ... Kom nog niet eens een heel klein beetje in de buurt ;D... Nog niet ;)...
Door Helen
#24752
Hee dat ben ik ;D ;D. Nee klopt ik voer geen vlees en melkproducten samen. Zelf doe ik dat ook niet. Nooit gedaan ook van thuis uit, dus het is eigenlijk een gewoonte geworden. Er is ook spijsverteringstechnisch een goede reden voor die ik niet meer weet...Ik zal eens gaan zoeken. Verder ben ik zelf niet zo voor niet-zure melkproducten. Ik ben van mening dat melk iets is voor baby-dieren. Drink het zelf ook zelden.

groetjes Helen
Door Lizzy
#24765
Ik heb het vandaag aan mijn collega gevraagd die Joods is en hij kwam met een heel ingewikkeld verhaal over enzymen. Ik snapte er geen bal van en volgens mij hij zelf ook niet! Maar, ik geef niet op en speur verder!
Groetjes, Lizzy
Door oebaya
#24960
Mijn oma, niet Joods en zou nu ver over de 100 zijn geweest, maar vol met van die oude huismiddeltjes tegen van alles en nog wat, die je tegenwoordig ook weer terug ziet komen, beweerde altijd al, dat je geen zuivel en vlees mocht combineren. Waarom wist ze zelf ook niet (en ik dus ook niet), maar er zijn dus tijden geweest, waarin dat gewoon als niet gezond werd gezien. En misschien hadden die mensen vroeger wel hartstikke gelijk.
gr.
Nicolette
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door