Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Limpy
#2470220
Hond: 10% pens, 10% hart, lever, nier en evt maagjes.
Kat: 15% hart, lever, nier en evt maagjes.

Mijn katsels lusten geen maagjes dus ik doe van hart, lever, nier elk 5% voor mijn genak (ik maal het nl en hussel het door mekaar en neem dan van elk een kg)
Gebruikersavatar
Door Manon
#2470244
bij honden wordt er in ieder geval aangeraden max 5% lever en 2% nier te geven.
Ik geef dus van de 20% orgaan; 10% pens, 4% hart, 4% lever en 2%nier....
Door miik
#2470697
Bij katten is het vooral belangrijk om voldoende hart te geven.
Katten hebben echt taurine nodig en dat halen ze uit hart. Voor honden geld dat niet, dus vandaar dat de verhoudingen wat anders zijn van de kat en hond.
Door Lizzy
#2470742
10% pens en 10% andere organen is voor de hond voldoende in de diepte gedefinieerd. Je hoeft niet zo ver te gaan dat je 3% van dit en 2% van dat geeft. Je geeft gewoon tenminste hart en lever en liefst nier en dat verdeel je op het oog.
Door Envie
#2471308
Lizzy schreef: Je geeft gewoon tenminste hart en lever en liefst nier en dat verdeel je op het oog.
Dan kunnen ze nix meer zien  :yeah: Maar toch bedankt hoor  ;D
Door Parelridder
#2471379
Envie schreef: Wie helpt er even, hoe zit t ook alweer met orgaan verhoudingen voor honden en voor katten. Weet t even niet meer  ???
Ik geef de kat 20% orgaan en dat lijkt vrij gebruikelijk: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 801.0.html
Ik verdeel het in gelijke hoeveelheden hart, lever, nier en (biologische) kippenmaagjes, dus van alles 5%

De honden krijgen hier 10% hart, lever en nier, in gelijke delen. Met hart ben ik royaal, dus dat brengt het totale orgaanpercentage wat boven de 10% Ik voeg ook wel ens bijv. long toe, dat is dan ook bovenop die 10%
Penslap wordt hier niet heel graag gegeten en omdat het ook niet nódig is, staat het niet meer op hun menu. Het zit wel door de DARF kvv die ze geregeld er bij krijgen en gedroogd eten ze het ook.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door