Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Cherry
#246530
:'( vanmiddag na de wandeling zag ik dat Jewel weer mankte op haar pootje dat geopereerd is geweest voor een gescheurde kruisband.
Eerst dacht ik dat het haar knie was maar nu denk ik dat het haar bil is of dat haar heup pijn doet, morgen ga ik zo snel mogelijk naar de DA maar kan ik haar nu wat Metacam geven ? want ze heeft echt wel pijn.
In eerste instantie steunde ze nog wel op haar poot maar nu enkele uren later bijna niet meer en Metacam is het enige dat ik in huis heb.
Door gonny
#246540
ik weet t niet...maar wilde je even sterkte en beterschap wensen!!! :-*
Door Lizzy
#246650
Mmm, beetje laat... Is de metacam al open gemaakt? Het is namelijk maar 1/2 jaar houdbaar, eenmaal geopend. Tja, ik denk dat je wel metacam kunt geven. Sterkte!
Gebruikersavatar
Door Cherry
#246824
De Metacam is 4 maanden oud dus niet echt overtijd, heb het gisterenavond toch maar gegeven en straks heb ik een afspraak met de DA, ik hoop maar dat het niks ernstigs is.
Door Eef+Stippels
#246876
Cherry schreef: De Metacam is 4 maanden oud dus niet echt overtijd, heb het gisterenavond toch maar gegeven en straks heb ik een afspraak met de DA, ik hoop maar dat het niks ernstigs is.
Ik hoop ook dat het niets ernstigs is.
Sterkte :-*
Gebruikersavatar
Door Cherry
#247199
yep, ik heb nieuws over Jewel, ze heeft haar geopereerde knie geforceerd en nu heeft ze weer 7 dagen benchrust opgelegd gekregen, daarna nog een dag of 5 rustig opbouwen.
Is het dan niet beter worden er foto's gemaakt, maar daar wil ik nog niet aan denken. Ik vrees dat het voor haar een levenslang probleem gaat zijn, en dat zij er toch regelmatig blessures door zal hebben.

Ik weet dat Joop van Ine ook zijn kruisbanden gescheurd had en ik vraag mij af of Joop ook nog last heeft als ie "gesport" heeft.
Door Truus
#247203
Mmmm :-\ dus het blijft altijd uitkijken met Jewel. Nou ....hou die maar eens rustig ::) het is een echte wervelwind dus dat zal niet meevallen he.
Sterkte en beterschap voor Jewel!
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#247220
Cherry schreef: yep, ik heb nieuws over Jewel, ze heeft haar geopereerde knie geforceerd en nu heeft ze weer 7 dagen benchrust opgelegd gekregen, daarna nog een dag of 5 rustig opbouwen.
Is het dan niet beter worden er foto's gemaakt, maar daar wil ik nog niet aan denken. Ik vrees dat het voor haar een levenslang probleem gaat zijn, en dat zij er toch regelmatig blessures door zal hebben.

Ik weet dat Joop van Ine ook zijn kruisbanden gescheurd had en ik vraag mij af of Joop ook nog last heeft als ie "gesport" heeft.
oke, Bas is weliswaar geen Joop maar voor Bas is het toen twee keer een noodzakelijke ingreep geweest waar hij maar even echt plezier van gehad heeft en nu de gevolgen moet dragen. Bas is waarschijnlijk niet te vergelijken met Jewel of met Joop alleen al door het feit dat Bas veel groter en zwaarder is, maar Bas had en heeft ook nog het probleem dat de stand van zijn achterpoten sowieso niet goed is en nooit echt goed is geweest. Tel daarbij een operatie aan een voorpoot op en het feest is compleet.

Anyway, misschien was het nu voor Jewel slecht treffen en kan hij door een goede spieropbouw vrij probleemloos verder door het leven.
Door margreet
#247544
Lana is aan allebei haar achterpoten geopereerd vanwege afgescheurde kniebanden.
Dat is nu zes jaar geleden en pas het laatste half jaar merk ik er eigenlijk niets meer aan.
Voordien was het altijd feest,na een fikse wandeling of renpartij,leek het wel of de knie op slot sloeg en stond ze op drie poten.
Even masseren en ze hobbelde weer weg.
Pas de laatste tijd zie je total niets meer aan haar,vraag me niet hoe het komt maar ik ben er wel blij mee
Gebruikersavatar
Door Cherry
#247693
Dan zal ik toch iets moeten zoeken om met haar alleen te doen zoals fietsen of iets dergelijks, zwemmen is uitgesloten want van pure blijdschap poept ze elke keer in het water en daar staat een boete van 30 eurotjes op >:(. en om haar nu buiten in een vijver te laten zwemmen is het te koud.
Ik heb nog wel even tijd om te kijken wat voor dingen ik met Jewel kan doen die toch veilig voor haar zijn en tips zijn altijd welkom.
En ik ben mij er ook wel van bewust dat het toch iets van langere duur zal zijn zo niet levenslang.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door