Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door JumboBaloe
#2469991
Als eerste valt me het nu ineens op dat de titel van dit bord wel raar is  :-[

Ik barf namelijk niet, ik zit ook niet op brok maar de ene dag eet ik piza de andere dag een prakkie en dagelijks eet ik brood. en als mijn vrouw het op haar heupen heeft maakt ze verse Soto of BB met R en Nee zij is gewoon een nederlandse.

Mijn hond Barft wel  :P

Vandaag weer wat van mijn buurman gekregen

Afbeelding

Ik kon het knippen met een snoeischaar dus


GESCHIKT
Gebruikersavatar
Door nova
#2470092
Als je het kunt malen, samen met ander spiervlees om tot een 50/50 verhouding te komen, dan zou ik zeggen geschikt.

Moet  het zo in de bak gaan, dan zeg ik  ongeschikt, te kaal  en dat  brengt kans op verstoppingen
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2470707
[quote="nova"]
Als je het kunt malen, samen met ander spiervlees om tot een 50/50 verhouding te komen, dan zou ik zeggen geschikt.

Moet  het zo in de bak gaan, dan zeg ik  ongeschikt, te kaal  en dat  brengt kans op verstoppingen
[/quote]

met nova eens :)
Gebruikersavatar
Door Thea
#2470736
Hier op de markt haal ik bij poelier soep pakket voor 0,50 ongeveer 1200 gr.
Dat zijn ook zulke botjes met een stuk vlees eraan.
Ik heb eens het vlees eraf gesneden toen met en zonder vlees gewogen.
Dat was 50/50 en soms woog het vlees nog iets meer als botje.
Als ik pens geef dan krijgen ze een paar van die botjes erbij.
Verder snij ik het vlees eraf en gooi de botjes dan weg, heb ik spiervlees voor ongeveer 1 euro de kilo ;)
Gebruikersavatar
Door Naomi B
#2470839
Ehhhh. Ik vraag me toch echt af waarom deze botjes weggegooid worden. Duke eet ze ook wel eens. Wel altijd in  combinatie vaak met een karkasjes en nog wat spiervlees. Hij kraakt ze lekker. Kauwt ze kapot en eet ze op. Het zijn dezelfde botjes die in een kipkarbonade zitten of deel van een vleugel. Niks mis mee.
Door JumboBaloe
#2470933
[quote="nova"]
Als je het kunt malen, samen met ander spiervlees om tot een 50/50 verhouding te komen, dan zou ik zeggen geschikt.

Moet  het zo in de bak gaan, dan zeg ik  ongeschikt, te kaal  en dat  brengt kans op verstoppingen
[/quote]


Waarom moet het gemalen worden? Als de verhouding niet klopt kan ik toch ook extra spier
vlees toevoegen?

Heb nog wat paarden afsnijdsel liggen.

Verhouding is dan mischien niet helemaal 50/50 maar zeker 33/67
Gebruikersavatar
Door nova
#2471172
Omdat het kaal is,  de kans op een verstopping is niet  gering.
En aangezien ik ervaring heb met verstoppingen neem ik  geen enkel risico meer.

Diva  vindt fazantboutjes van Jolanda  erg lekker,  de boutjes hebben een kaal stuk bot uitsteken, andere stuk is goed bevleesd.
Ik heb dat kale stuk bot eens bij Diva in de ontlasting terug gevonden,  er hing aan een kant een klont ontlasting aan en verder een kaal  bot in de poep. Het geheel zag uit als een lolly.
het is goed afgelopen, maar  een andere keer kan het ook goed fout gaan. Ik ben genezen van kale botjes.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door