Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Larkin
#2469974
Had al even gezocht op het forum maar kon het neit vinden..........
Hoe lang moeten die in de droger? Heb hem in 4en gesneden en in gesneden en open geklapt dus was minder dik, kon ook niet anders paste er namelijk niet in.
Staat nu ong 16 uur aan.....
Door miik
#2469988
Tja ik vind dat lastig te zeggen. Het hangt ook af waar je droger staat, hoe warm en hoe droog enzo.
Als iets warm is is het lastig te beoordelen. Dus ik zou zeggen. Zet m uit, laat het afkoelen en dan eventjes voelen.
Als het helemaal hard voelt en niet meer zacht/indrukbaar is het goed en kun je het buiten de vriezer bewaren.
Anders gewoon nog een paar uur aanzetten.
Door Larkin
#2469993
De droger staat in huis in de keuken (dus warm)..........ziet er al erg goed uit al zeg ik het zelf.......niet alles is even hard

Zo ziet het er nu uit
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Monique77
#2470021
Phoe, bij mij hebben ze er LANG in gelegen... Weet ook nog niet of ik de rest nu ook ga drogen of gewoon rauw geef (dan doen ze er nl net zo lang mee, en scheelt me drogen  :biggrin2:)

Volgens mij hebben die er van mij bijna 50 uur in gezeten ?
Door miik
#2470167
Nou zo lang hebben ze er bij mij echt niet ingezeten hoor !
En ze zijn echt keihard en de honden hebben er flink werk aan !
Door tycolaika
#2470677
-Annemarie- schreef: Ik lees hier: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 387.0.html : runder neuzen 2 kilo nat 1,5 kilo ongeveer droog droogtijd 3 dagen


Persoonlijk vind ik dat veel te lang, dan zou ik het gewoon zó geven. Met een uur of 12/14 drogen moet het bij mij wel klaar zijn.  ;)
das mijn droogtijd :D
ik heb met die 2 kilo indd 3 dagen gedroogd, maar nu moet ik wel zeggen dat waren echt hele dikke hompen
nu heb ik van morgen de een andere lading van 1,5 kilo er uit gehaald , en die hebben 48 uur gedroogd
die waren wel dunner en wat kleiner
en ! niet vergeten ik droog nu in een kast
en niet in de originele bomann met schalen
daar kan het ook aan liggen ??
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door